close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בשביל מה בעצם להתלבש?!

יוני לביאכג תשרי, תשע11/10/2009

מי היה מעצב הבגדים הראשון בהיסטוריה? אולי התשובה תשמע לכם מוזר אבל הנושא בתואר הוא לא פחות מאשר...ריבונו של עולם בכבודו ובעצמו

מי היה מעצב הבגדים הראשון בהיסטוריה? אולי התשובה תשמע לכם מוזר אבל הנושא בתואר הוא לא פחות מאשר...ריבונו של עולם בכבודו ובעצמו - "ויעש ה' לאדם ולאשתו כותנות עור וילבשם" (בראשית ג,כא). העובדה הזו מעניינת במיוחד לאור תפיסתן של קבוצות מסויימות של נודיסטים הרואות אידיאל בלהופיע דווקא ללא לבוש כלל. באופן 'טבעי', כביכול, כמו שברא אלוקים את האדם מלכתחילה.

הטעות 'הקטנה' שלהם היא שהם פספסו פרט חשוב אחד שקרה בינתיים. הנחש וחטא האכילה מעץ הדעת. הצורך בלכסות את הגוף אינו נובע מעוינות כלפיו או משנאה של אלוקים כלפי החומר. "וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד" (שם א,לא). הכול הוא פרי יצירתו המופלאה של הקב"ה, ואין חלק בבריאה שאין לו תפקיד חשוב בדרך אל המטרה. יחד עם זה לא ניתן להתכחש לעובדה שהאדם בגלל חולשתו ויצריו עלול להסתנוור מהגוף ויופיו, ללכת שבי אחר עוצמתו ולשכוח את...הנשמה. את הצד הרוחני העליון שקיים בתוכו. הצניעות והכיסוי של הגוף נועדו בסך הכול לעזור לנו לשים אותו במקום הנכון, ולהשיב לאדם את האיזון המקורי שאבד לו בין צדדי אישיותו השונים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה