close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רזי ברקאי: בגלל הכיבוש. השר יעלון: בעיית התעמולה בחוץ מתחילה מהבית

חני לוזיא חשוון, תשע29/10/2009

רזי ברקאי בגלי צה"ל: "אתה לא חושש שאנחנו בשנים האלה בגלל הכיבוש... אנחנו מאבדים את הדבר הבסיסי שהיה לנו... צידוק מוסרי להיותנו כאן?" יעלון: "... חלק מהעניין זה מתחיל מתוכנו"

יום רביעי, י' מרחשוון תש"ע 28.10.2009
רזי ברקאי מראיין את רב אלוף במיל. , השר משה (בוגי) יעלון.
ברקאי מקדם את הדעה שחיילי צה"ל אשמים בהרג לא מוצדק, מקדם הקמת וועדת חקירה בעקבות דו"ח גולדסטון, ותוהה אם הכיבוש הוא האשם. וצימוק בסוף - מה קרה ליעלון??
מומלץ להקשיב, להפיץ ולשמור...

כמה דוגמאות בולטות:

רזי ברקאי:
כן אבל גניבת כרטיסי אשראי זה לא העניין. מדובר על מעשי הרג שהיו מלכתכילה בלתי מוצדקים

השר משה (בוגי) יעלון:
אין דבר כזה שאני מכיר. רזי, אתה משתתף כרגע בתעמולה שלהם...
הוראות פתיחה באש של צבא ההגנה לישראל הם מאוד קפדניים.
תראה לי צבא נוסף בעולם כשאתה משווה את צבאות העולם שכרגע מתמודדים עם אותו אתגר של אויב שתוקף בכוונת מכוון אזרחים, ומשתמש באזרחיו כמגן אנושי

רזי ברקאי:
אתה לא חושש שאנחנו בשנים האלה בגלל הכיבוש ובגלל כל מיני מקרים שקרו לנו אנחנו מאבדים את הדבר הבסיסי שהיה לנו וזה סוג של צידוק מוסרי להיותנו כאן?

השר משה (בוגי) יעלון:
אני לא מקבל לא את המונחים שאתה מדבר בהם ולא את המושגים ואני טוען שחלק מהעניין זה מתחיל מתוכנו.
כשאנחנו איבדנו את הראייה הברורה של מה צריך להיות כאן ומה צריך לעשות כאן ומה הזכות שלנו וכולי, אז גם אנחנו מבלבלים את האנשים בצד השני. ולרוב מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו.

כשאנחנו יודעים לשאת את קולנו בצורה ברורה ולהבהיר את הדברים – זה נקלט.
אני הייתי בקהילות יהודיות נוצריות היספאניות דיברתי עם תקשורת בתדרוכי רקע, סטודנטים כפי שאמרת, מכוני מחקר, אני אומר לך - יש לנו מה להציג שם ועל מה להתמודד. ואסור להציג את זה – לא כקרב אבוד ולא כתוצאה מדברים כאלה ואחרים שהקול הרם של הליברלים הנאיבים והערבים אנחנו מפסידים את הקרב הזה. אני לא מקבל את זה.

רזי ברקאי:
שמע, כל פעם שאני מראיין אותך אני מסיים בשאלה הזו, ובעיקר אחרי הראיון הזה. כולנו זוכרים את הרקע בו צמחת. קיבוצניק. היית איש שמאל. התיימנת באופן מדהים. (כעוס)

השר משה (בוגי) יעלון:
אני התפכחתי . אפשר לקרוא בספר שפרסמתי. כי אני באמת איש שגם היום אומר – חיי אדם הם מעבר לאדמה. אבל כשמסתבר לך שבעצם, בצד שני, הדבר הבסיסי איננו קיים: אין מוכנות להכיר בזכותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, אין מוכנות משחר הציונות להגיע לפשרה טריטוריאלית על ארץ ישראל ואנחנו רק השלינו את עצמנו.


לקריאת התימלול המלא

 


 
מרכז תדמי"ת - לתגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית

מרכז תדמי"ת עוסק במעקב תקשורת, בשמירת זכויות הפרט והכלל מול כלי התקשורת, ובפעילות לקידום מדיניות "שמיים פתוחים" בתקשורת האלקטרונית  

מיסודו של הפורום המשפטי למען ארץ ישראל (ע"ר)

מיסודו של הפורום המשפטי למען ארץ ישראל (ע"ר)
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה