close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נוח לחיות עם גב בריא

מאיר זורעכ אלול, תשעב07/09/2012

נתפס לכם פעם הגב? זוכרים?! על הבוקר לא לשבת לא לעמוד אפילו לשכב לא. סדקת מאמרים בנושא בריאות הגב

תגיות:

נתפס לכם פעם הגב? זוכרים?! על הבוקר לא לשבת לא לעמוד אפילו לשכב לא.

אין חדש תחת השמש, אבל כשנתפס הגב, זה תמיד חידוש, רגעים בלתי נשכחים, דומה לכאבי שניים.

מי שעדיין לא חוה את החוויה, אל דאגה, זה עניין של זמן. אך טוב יותר ומועיל עד מאוד אם תשאלו את המבוגרים יותר איך זה.

ובכן ידוע ומפורסם ששמירת הבריאות בכלל והריאות הגב בפרט זה עניין חשוב. אך מה לעשות שאין זמן לעשות את התרגילים ובכלל לחשוב על כך. ומי אמר שזה יעזור בכלל וכו'

עינינו רואות כמה ביטול תורה ומלאכה, כמה ביטול ישוב הדעת ומנוחת הנפש, מביאים כאבי הגב.

ולכן באתי כאן לעורר את המודעות לנושא, וכן לעורר לקיחת אחריות, של כל אחד ואחד על בריאותו. כי אם נתבונן, הרי אף אחד לא יטפל בבריאותכם. רק אתם אם תרצו!

עוד עניין, ישנם מטפלים שאמורים לעזור במקרה של גב כואב והם המעסים והכירופרקטורים, אך מעטים הם טובים באמת, יקרים ובד"כ אינם בנמצא בעת הצורך. לכן טיפול עצמי הוא הכרחי מאוד עד שמגיעים למטפל מומחה אם בכלל.

כאן נתחיל ב"ה סידרת מאמרים, אשר תכלול הדרכה מעשית מה עושים בפועל במצבים שונים של כאבי הגב. הסברים קצרים רלוונטיים על במנה של עמוד השדרה ומקורו של הכאב.

בעיית הזמן והמקום ידוע, לכן, ממגוון גדול של תרגילים נבחרו היעילים והמתאימים לעבודה עצמית, אותם אפשר לתרגל כמעט בכל מקום, ללא ביגוד מיוחד, וללא מכשור עזר! התרגילים יעילים מאוד, כתחזוקה מונעת ומומלצים גם לאלו, שרוצים למנוע מעצמם את ההתנסות בכאב.

הדבר כמובן דורש נתינת דעת על העניין והשקעת זמן קטנה, כ-10 דקות בוקר וערב, אך הרווח גדל מאוד.

ישנו מלאך הטוב ושמו "בזמן" ולעומתו המזיק ששמו "עוד מעט" ידוע, שהזמן הנכון ביותר לתפל בגג, שלא ייזל בחורף, הוא בקיץ.

קצת רקע:

רוב אוכלוסיית העולם של ימינו נתקלת בנושא של בעיות גב, במהלך החיים, ולרוב יותר מפעם אחת,לפי הנתונים הסטטיסטיים כ-80-90% מאנשי העולם המערבי סובלים מכאב הגב התחתון, וכ-30-35% מכאבי צוואר ואיזור החזה. ניתן אם כן להגדיר את בעיית הגב כמפגע כלל עולמי, שנושא עימו סבל רב, הפסד זמן יקר וכן הפסדים כלכלים לא מבוטלים. הסיבה העיקרית לכך היא ניוון של מערכת עמוד השדרה. טבעו של עמוד השדרה הוא להיות בתנועה והדרך הבטוחה להרס היא ההפך, חוסר תנועה, ובמיוחד ישיבה ממושכת בעת הקריאה ליד השולחן או עבודה על המחשב. עמוד השדרה הוא פלא הבריאה הזקוק לאימון ותרגול קבוע ומתמשך, שמתחזק ומתקן את המערכת בצורה נכונה ומבוקרת. כאשר אדם עושה זאת, אזי הוא עולה על מסילת הבריאות.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה