close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דעה- יש לסיים הכיבוש. של בג"צ

יעקב הלוי  יא כסליו, תשעז  12/11/2016

אני קורא לחוקק את חוק בשם: "סיום הכיבוש הבריטי" והסעיף הראשון בחוק הוא ביטול הבג"ץ על כל פסיקותיו, שהם אנטי-תזה של כל מערכת משפט

תגיות:

תקופה ארוכה אנו נמצאים במתקפה של הבג"ץ על העם היהודי, כיום ההתקפות נעשות בוטות ומרושעות יותר. דוגמא קשה זה פינוי עמונה, 500 דונם בגלל שאולי על 2 דונם יש בקשה לבעלות של ערבים שקיבלו בזמן הירדנים, הערבים בכלל לא עיבדו את האדמות, 2 דונם בלבד. וכפי שתנועת רגבים מראה לציבור, במקרים אחרים של לא יהודים הפסיקות הן הפוכות לחלוטין, זהו עיוות הדין נגד יהודים.

מי שהקים את הבג"ץ זה השילטון האנגלי, בכל קולוניה קבעו האנגלים בג"ץ. שמו בבג"ץ 16 שופטים בריטים ואחד מקומי, והכפיפו את כל בתי הדין של המדינה תחת הבג"ץ. את הבג"ץ פטרו מכל סידרי המשפט הנורמאליים, חוק, דיני ראיות, וכל הפסיקות היו באומד הדעת וללא צדק, אלא כמכשיר שלטוני בריטי. וגם שופטי הקולוניות לא היו בכלל אנשי משפט. כפי שמופיע במאמר: תקופה קולוניאלית - הבדלים ממערכת המשפט הפלילי האנגלי.

להלן הציטוט: צדק מושבות היה שונה מאד מזה של המערכת המשפטית האנגלית בדרכים רבות, מלבד סדרי המשפט והארגון של בתי המשפט. בבתי משפט הקולוניאליים לא היו "אנשי מקצוע" ,כמו שופטים ועורכי דין. היות ובמערכת המשפט האנגלית שהתפתחה במשך מאות שנים, היו השופטים מאומנים ועורכי דין שהיו האזרחים העשירים של החברה האנגלית. לא היה להם רצון לנסוע ליישב את העולם החדש, כך לאנשים שניהלו את המשפט הקולוניאלי בדרך כלל לא הייתה הכשרה משפטית, רק אנשים בתוך הקהילה. מאחר ולא היתה להם השכלה משפטית, היה הבדל קטן בין אזרחים מן השורה של הקהילה ואלה שניהלו משפט ציבורי בתוך בתי הדין.

הייתי במספר מדינות שאנשי חוק במדינות אלו סיפרו לי שברגע שהאנגלים עזבו, והמדינה קיבלה עצמאות, הדבר הראשון שהם עשו זה - לבטל את הבג"ץ. הם לא יכלו לסבול את הצביעות האנגלית, לשים מכשיר שלטוני מובהק של האנגלים, בו הם מחליטים ככל העולה על רוחם – ולקרא לו הבג"ץ, כאילו זה בכלל משפט, וכאילו זה צדק – ממש צביעות.

כל זה נכון חוץ ממדינת ישראל, כאן לא ביטלו את הבג"ץ כאן שיכללו את זה, שמו 16 שופטים של "המשפחה", זו ההתבטאות של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק, שאמר אסור להכניס לעליון מישהו שאינו "מהמשפחה". וגם בישראל שמים שופט אחד מקומי (דתי) לקישוט, הערבים צעקו שצריך גם שופט ערבי לקישוט, אז שמו גם ערבי אחד לקישוט.

למרות שהבג"ץ הוא ירושה של השלטון הבריטי, הבג"ץ הועתק לחוק הישראלי וחוקק גם בחוק יסוד: השפיטה (סעיף 15) שהוא חוק ישראלי לכל דבר.

במקור בג"ץ אמור לשמור כנגד הוראות בלתי חוקיות של השלטון הבריטי לעם הנכבש בקולוניות. עם השנים הבג"ץ הישראלי החל לעסוק בנושאים פוליטיים מחד, ואף יותר גרוע מכך - בנושאים אישיים, כמו בעניין עמונה שבה הוא למעשה פוסק בנושאי זכויות קניין אישי, נושאים שאין לבג"ץ כל סמכות לעסוק בהם. אין ספק שראוי לתקן את חוק יסוד השפיטה ולהבהיר באופן חד יותר את סמכויות בג"ץ, כולל נושא שבג"ץ מבטל חוקים שחוקקה הכנסת שהוא לא פחות משערורייה. זה עניין פוליטי שהמחוקק צריך וחייב לטפל בו.

השופטת מרים נאור אמרה: "כי שלטון הרוב הוא תנאי הכרחי לדמוקרטיה, אך באין ריסון לכוח הרוב, הוא עלול להפוך לעריצות. שלטונו של רוב השולל מן הפרטים את זכויותיהם, רוב הנוגש את המיעוט החי בקרבו - אינו שלטון דמוקרטי".

השאלה לשופטת: ומה קורה כאשר המציאות היא שמיעוט עריץ, נוגש את הרוב החי בקרבו, ושולל מן הפרטים של הרוב את זכויותיהם ? המציאות היום של בג"ץ היא לא דמוקרטית בעליל, ועריצות של ממש.

לדוגמא: איך אפשר לעורך דין להכנס ל"משפחה" של הבג"ץ ? האם רק על ידי חתימה על תעודות פטירה של ילדים חטופי תימן והמזרח ?

הרמב"ם בהלכות סנהדרין פרק ב, הלכה יד' פסק: "ואסור לאדם חכם שישב בדין עד שידע עם מי ישב שמא יצטרף עם אנשים שאינן הגונים ונמצא בכלל קשר בוגדים, לא בכלל בית דין".

כאשר אביגדור ליברמן היה שר התחבורה, לאחר שורה של החלטות בג"צ, קבע את האמרה: "העם קץ בבג"ץ"! ומאז רדפו את ליברמן עם חקירות שונות. משה כחלון – שר האוצר ראה את הרדיפות והחליט להיות בצד "הנכון" של הפרוסה המרוחה, ולכן למרות התבטאויות כחלון בעבר, כחלון מגן כיום בחירוף נפש על הבג"ץ. ללא ספק אנו נראה את ההשלכות של התנהגות כחלון בבחירות, בדיוק כפי שראינו את התרסקות קדימה.

אני קורא לחוקק את החוק בשם: "סיום הכיבוש הבריטי" והסעיף הראשון בחוק הוא ביטול הבג"ץ על כל פסיקותיו, שהם אנטי-תזה של כל מערכת משפט, כולל אנטי-תזה של מערכת המשפט האנגלית.

בוודאי הבג"ץ ופסיקותיו הם נגד משפט התורה. כל מי ששותף לבג"ץ עובר על לפחות 26 מצוות שהקדוש ברוך הוא נתן לעם ישראל ולעולם כולו. לדוגמא: על פי תורה אסור לפסוק באומד הדעת – ללא ראיות ברורות, אלא על פי עדים, בראיה ברורה. שנאמר: שמות פרק כג' פסוק ז' מדבר-שקר תרחק; ונקי וצדיק אל-תהרוג, כי לא-אצדיק ( שופט ) רשע.

עם ישראל הוא עם הפוך: "וכאשר יענו אותו, כן יפרה וכן יפרוץ". השאלה הנשאלת היא: איך עם ישראל, היהודים החכמים והנבונים, עדיין לא ביטלו את הבג"ץ ? ומה יש לך לעשות בנושא ?

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה