close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בינו לבינה.

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
גסיווןתשעה21/05/2015

שאלה:

שלום רב מצטער אם יש חוסר צניעות בשאלות אשתדל לנסח אותן כמה שיותר ראוי. א. הבנתי שמותר להתקלח עם אשתי ולא להסתכל באותו מקום בדיוק. א.מותר לגעת אחד בשני בכל חלק בגוף ? ב. מותר לה לשפשף לי את האיבר ולי לפנק אותה עם האצבעות? ג. מותר לקיים שם את הביאה עצמה? ד. מותר לקיים את התשמיש כאשר היא על הברכיים ואני בא מאחורה? ה. מה הגדרי צניעות בתוך התשמיש עצמו מבחינת הדיבורים כדי לחמם את האווירה או מבחינת ליטופים ומכות קטנטנות אחד לשני כדי להגביר את התשוקה? ו. שאלה אחרונה מה הדרך ליזום את התשמיש בצורה שלא תהיה לא ראויה. מתכוון מבחינת איך לפנות לאישה בנושא האם ניתן לרמוז בבגדים לא צנועים או "להדליק" את האוירה ברמזים מסוימים שתבין שבא לך? מודה מראש על התשובה!

תשובה:

א. לדעתי כן, מותר לגעת בכל חלקי הגוף.
ב. כן, בתנאי שלא מגיעים מזה לפליטה.
ג. לא, הביאה עצמה רצוי מאוד מאוד שתהיה במיטה, בחושך, לפחות חלקי ובצורה מכובדת.
ד. אם הכוונה שהכניסה היא לנרתיק, לכל הדעות כן. אם למקום אחר, לדעת הרמ"א לא.
ה. לא בדיוק הבנתי, אבל מותר לומר דברים שיש בהם משום העלאת התאווה, דיבורים של ניבול פה אסורים תמיד...
ו. אם זה בין הבעל לאשתו זה מותר כמובן. לבעל מותר לתבוע את אשתו בפירוש, לאשה אסור.

תשובות נוספות בנושא-
עירום האישה
כאשר האשה מותרת לבעלהמותר לו להסתכל עליה. יש דעות לגבי הסתכלות על אותו מקום, לחלק מהדעות יהיה אסור לו להסתכל על אותו מקום, ולחלק יהיה אסור לו להסתכל על אותו מקום במפורש, אולם אם היא רק עומדת בפניו זה יהיה מותר. מותר לאדם להנות מיופיה של אשתו כאשר הם מותרים, בזמן שהם אסורים יש בזה מורכבות, כי אסור להסתכל על מקומות המכוסים שמא יבואו לידי מעשה. אבל כאשר הם מותרים- זה בודאי מותר.
לגבי יחסים בחושך- גם בזה יש דעות, אולם לכל הדעות מדובר על הזמן התשמיש עצמו ממש ולא על ההכנה לתשמיש, או בזמנים אחרים. בזמן הביאה עצמה יש הלישאר מכוסים. יש דעות שזה לא כך... ומותר תשתמיש באור.
לגבי הניסיון, אני באמת לא יודע, יש אנשים מאוד חזקים ויש ש]חות, אבל מכיוון שאני סובר שזה לא אסור, אני לא חושב שזה חטא...

חיבה ליד הילדים
א. לדעתי לא. אין עניין שהילדים יראו את אמא שלהם במצב לא צנוע. זה לא נוגע לכיסוי ראש, ללא כיסוי ראש מותר.
ב. כן, אולם בטעם, לא בדברים של תאווה, אלא בדברים של חיבה גרידא.
נישוק
א. כמובן, יש אפילו עניין גדול בזה, זה קרוי בעולם הפנימי "זיווג נשיקין".
ב. כן, ודאי.
תשמיש

כן, זה מותר.
לרוב הדעות מה שנאמר על זה בחז"ל זו דעה אחת שלא נפסקת להלכה.

ביאה דרך איברים
בראש ובראשונה הרמב"ם, שכותב "ובא דרך איברים", ולפי רוב הפרשנים הכוונה היא בדיוק לזה.
כמו כן זכור לי במפורש אחד השותי"ם שדן בשאלה (לצערי כרגע לא מצאתי את השו"ת) של מי שלא יכול לקיים עם אשתו באותו מקום, והמליץ לו השואל על "שלא כדרכה" בפי הטבעת וכותב לו בעל השו"ת "ולמה נצריכו למקום הטינופת כאשר יכול לבוא דרך איברים".

עדכון לתשובה, בעזרת הרב דני סתר מבית אל מצאתי את המקור, מדובר על ספרו של הרב שמואל קדר זצ"ל, "קדושת האוהל".

לגבי אוננות, לענ"ד לא נחשב כדרך איברים, כי אז הרי הזרע לא יוצא על גופה...

המקרים שבהם מותר הם בדיוק המקרים שתיארת, כאשר ישנו קושי, רפואי, פיזי, פסיכולוגי וכדומה לקיים יחסים באותו מקום.
בינו לבינה -דברים המותרים והאסורים
1. דגדן מותר, הנרתיק ואיזורו אסור.
2. לא, אני לא חושב ככה וכך כתבתי כמה פעמים.
3. כן, לרוב הדעות.
4. לעניות דעתי כן.
5. לא, ממש לא, אלא אם כן יש בעיות אמיתיות, קשות של תפקוד וגם אז צריך להתחיל מרופא...
6. מותר.