close
 
הוסף למועדפים|
 
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
 
התחברות-שלום אורח
 
 
  
 
הלכה | אמונה | שונות | מצוות | מידות | הדרכה | דיני ממונות | צניעות - בינו לבינה | תפילה | הלכות שבת | כשרות | תורה/ פרשת שבוע | 
.......................

הרב ישי סמואל | הרב אייל גריינר | צוות הר ברכה | דני ארגמן | הרב ברוך אפרתי | 
 
 
 
עוד מהרב יניב חניא
השתלמות בתוך 30 ימי אבל
טהרת המשפחה המשך
טהרת המשפחה.
שבת
שם לבת
תנ"ך
שם לבת
קדיש בעברית
שאלה נוספת לגבי הפטריה היוגית
ברכה באמצע סעודה
 
עוד בנושא תפילה
קדיש בעברית
ברכה באמצע סעודה
ברכה
לאיזה כיוון להתפלל
ברכת אורח
ביצה
קיראת שמע
ברכת המזון
כל ישראל בקבלת שבת
ברכה
 
 
קריאת התורה

הרב יניב חניא  טו תמוז, תשעח  6/28/2018

.......................

שאלה:

ב"ה שמעתי שמועה מחבר שגם במקרה שאין 6 אנשים שלא שמעו קריאת התורה התורה, ניתן לקרוא אם יש 3 שלא שמעו. והוא אמרה שרב אחד אמרה שזה כתוב בפוסק שנקרא מהרש"ם. ושגם בעל כף החיים פוסק ככה, אלא שהוא מצריך שיהיו אנשים שלא שמעו כמנין הקרואים, כך שיוצא שבשני וחמישי מספיק 3 שלא שמעו. הוא אמרה שיש עוד פוסקים שפוסקים ככה. האם זה נכון, והאם ניתן לסמוך על זה הלכה למעשה ?

תשובה:


לקח לי מעט זמן לברר.
אני לא מצאתי בכף החיים את הדעה הזו, אבל יש שו"ת בשם יהודה יעלה שבו הוא מספר שהוא נהג כך למעשה, דהיינו שהם היו שלושה רבנים שחזרו מדין תורה, ולא הגיעו לבית כנסת  ובצהריים הם קראו לשלושתם וצרפו שבעה.
לפי מה שאני מצאתי, בעזרתו של הרב עובדיה זצ"ל, זה לא קשו רליום או למספר הקרואים, אלא למספר שלושה, שצריך מינימום שלושה.
ישנם מעט מאוד פוסקים שמסכימים עם הפסק הזה ולהלכה לא ראוי לנהוג כך, אלא להצריך לפחות ששה שלא קראו.  

 
 
.......................

שלח שאלההדפסהמלץ לחברשמורגודל אות:+-
.......................

 
 
 
תכנים
מגזין
כתבות
ערוצים
מאמרים
דעות
שירותים
המרת תאריך עברי ללועזי
מילון עברי/ אנגלי
ייעוץ ובניית אתרים
תיבת דואר שורש
הנצחות וברכות
כיף
סאטירה
משחקי פלאש
כרטיסי ברכה ממוחשבים
עוד בשורש
אמירת קדיש לע"נ
למורים, בעין חינוכית
סדנאות למורים בנושאי אמונה
שותפים לדרך
השתלת שיניים בהרדמה מלאה
אמירת משניות לעילוי נשמת
קורס פסיכומטרי
הובלה בישראל
מרכז האשראי לעסקים
פסוקים ומשניות לפי השם
חנות ספרי יהדות
קשר
צור קשר
אי מייל ישיר