בינו לבינה
הרב יניב חניא כה אב, תשסז 09/08/2007.......................
שאלה:
המשך לשאלתי הקודמת..
אני כן, הלכתי לקראתו השתדלתי לפחות. כנראה שזה לא מספיק בשבילו חוצמזה שאני צריכה לעשות דברים מרצון ולא מתוך בקשות שלו אלא כי אני בוחרת בם והוא בא אליי בצורה של ציווי ואף אחד לא אוהב שאומרים לו מה לעשות. במקום לבוא במתן עצות.בהתחלה קיבלתי פידבק אח"כ היו עוד טענות עד שהיה יום שנמאס לי מהקטע הזה אמרתי לו ביי לתמיד הוא לקח את זה בתור רצינות ולא התכוונתי באמת שניפרד פשוט הוא עיצבן אותי ורציתי לראות אם הוא מסוגל להילחם עליי על אהבתינו אבל מסתבר שלא במקום זה הוא אמר "אוליי עדיף כך" אז כנראה שהוא לא היה חזק באהבתו אליי ובתקוותו לגביי לגבי החתונה. לכן שאלתי אם זה מוצדק לפרק קשר על דברים כאלו במיוחד כשהייתה לו הזדמנות להחזיר אותי בתשובה שלימה ובמיוחד שכן קיוונו להתחתן אך כנראה שנמאס לו לחכות ולי נמאס לשמוע את הבקשות בלשון ציוי שלו..
מה דיעת הרב על העניין?
תשובה:
תראי, אני רואה שאת מאוד סוערת על זה וזה בהחלט בצדק, אבל צריך להבין שבחיי נישואין הרבה פעמים עושים ויתורים גם לא מרצון (לכן קוראים לזה ויתור, כי מוותרים, ואם זה מרצון זה לא ויתור). כל אחד צריך לבוא לקראת השני בדברים שמאוד חשובים לו.
אני חושב שמלחמות על האהבה הם דבר לא נכון לפני הנישואין... לפני הנישואין בודקים אםן זה מתאים וזה לא זמן לבדיקות האם הוא נלחם או לא.
את חייבת, לעניות דעתי, להחליט... אם את רוצה בחור פחות דתי, אז את באמת לא צריכה לוותר ולמצוא בחור שיסכים לכל הדברים שבהם קשה מבחינה דתית (ואולי הוא גם ירצה שתהיי פחות דתיה), אם את מעוניינת בבחור דתי ממש, תצטרכי לוותר... וכמו שאמרתי, אנילא רואה פגם בויתר "רק בשביל הבן זוג".
שאלה:
המשך לשאלתי הקודמת..
אני כן, הלכתי לקראתו השתדלתי לפחות. כנראה שזה לא מספיק בשבילו חוצמזה שאני צריכה לעשות דברים מרצון ולא מתוך בקשות שלו אלא כי אני בוחרת בם והוא בא אליי בצורה של ציווי ואף אחד לא אוהב שאומרים לו מה לעשות. במקום לבוא במתן עצות.בהתחלה קיבלתי פידבק אח"כ היו עוד טענות עד שהיה יום שנמאס לי מהקטע הזה אמרתי לו ביי לתמיד הוא לקח את זה בתור רצינות ולא התכוונתי באמת שניפרד פשוט הוא עיצבן אותי ורציתי לראות אם הוא מסוגל להילחם עליי על אהבתינו אבל מסתבר שלא במקום זה הוא אמר "אוליי עדיף כך" אז כנראה שהוא לא היה חזק באהבתו אליי ובתקוותו לגביי לגבי החתונה. לכן שאלתי אם זה מוצדק לפרק קשר על דברים כאלו במיוחד כשהייתה לו הזדמנות להחזיר אותי בתשובה שלימה ובמיוחד שכן קיוונו להתחתן אך כנראה שנמאס לו לחכות ולי נמאס לשמוע את הבקשות בלשון ציוי שלו..
מה דיעת הרב על העניין?
תשובה:
תראי, אני רואה שאת מאוד סוערת על זה וזה בהחלט בצדק, אבל צריך להבין שבחיי נישואין הרבה פעמים עושים ויתורים גם לא מרצון (לכן קוראים לזה ויתור, כי מוותרים, ואם זה מרצון זה לא ויתור). כל אחד צריך לבוא לקראת השני בדברים שמאוד חשובים לו.אני חושב שמלחמות על האהבה הם דבר לא נכון לפני הנישואין... לפני הנישואין בודקים אםן זה מתאים וזה לא זמן לבדיקות האם הוא נלחם או לא.
את חייבת, לעניות דעתי, להחליט... אם את רוצה בחור פחות דתי, אז את באמת לא צריכה לוותר ולמצוא בחור שיסכים לכל הדברים שבהם קשה מבחינה דתית (ואולי הוא גם ירצה שתהיי פחות דתיה), אם את מעוניינת בבחור דתי ממש, תצטרכי לוותר... וכמו שאמרתי, אנילא רואה פגם בויתר "רק בשביל הבן זוג".
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא הדרכה
עוד תוכן בשורש
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
אמונה / שי הירש
סרטונים מצחיקים / ה/ מהאינטרנט
מחשבים / אסתר טאנגי
שיעורי תורה
תנך / דוד המלך
מוצרים