נטילת ידיים

הרב אייל גריינרבטבתתשסח11/12/2007
שאלה:
1. מדוע משתמשים בנטלה לצורך נטילת ידיים?
עד כמה יש חובה להשתמש בה, אם נוטלים בלי אז זה לא נטילת ידיים? אם טעם המצוה הוא לאכול בידיים נקיות אז מה הטעם של אופן הנטילה?
2. מה עושים כשאין אפשרות ליטול לדוגמא באוטובוס, אני יודעת שאפשר לכרוך במפית ולאכול אבל האם בכל מקרה שאי אפשר ליטול או רק במקרים חריגים כמו הרגשה לא טובה וכו'
3. מדוע יש הבדל בצורת הנטילה לצורך אכילה לבין נטילה לאחר הקימה בוקר?
תשובה:
ע"פ הפשט הנטלה היא הדרך לנטילה כיוון שיש צורך שהמים יגיעו מכוח האדם, ולא בדרך אחרת, ולכן אפשר גם בכוס רגילה.וזאת רק בנטילה שהיא לצורך טהרה כגון לאכילה, אולם בנטילה שמטרתה נקיות כגון לאחר שירותים אין חובה להשתמש בנטלה, אלא די בשימוש במים זורמים.
ע"פ תורת הסוד יש ענינים נוספים שאין כאן המקום להסבירם.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב אייל גריינר
עוד בנושא הלכה
מוצרים








