close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נטילת ידיים

הרב אייל גריינר

הרב אייל גריינר
בטבתתשסח11/12/2007

שאלה:

1. מדוע משתמשים בנטלה לצורך נטילת ידיים?
עד כמה יש חובה להשתמש בה, אם נוטלים בלי אז זה לא נטילת ידיים? אם טעם המצוה הוא לאכול בידיים נקיות אז מה הטעם של אופן הנטילה?

2. מה עושים כשאין אפשרות ליטול לדוגמא באוטובוס, אני יודעת שאפשר לכרוך במפית ולאכול אבל האם בכל מקרה שאי אפשר ליטול או רק במקרים חריגים כמו הרגשה לא טובה וכו'

3. מדוע יש הבדל בצורת הנטילה לצורך אכילה לבין נטילה לאחר הקימה בוקר?

תשובה:

ע"פ הפשט הנטלה היא הדרך לנטילה כיוון שיש צורך שהמים יגיעו מכוח האדם, ולא בדרך אחרת, ולכן אפשר גם בכוס רגילה.
וזאת רק בנטילה שהיא לצורך טהרה כגון לאכילה, אולם    בנטילה שמטרתה נקיות כגון לאחר שירותים אין חובה להשתמש בנטלה, אלא די בשימוש במים זורמים.
ע"פ תורת הסוד יש ענינים נוספים שאין כאן המקום להסבירם.