close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אנסמבל שחרית- פיוטים אותנטים בלבוש קסום

מעין יהודיתכה שבט, תשע09/02/2010

סינקופה מארחת את אנסמבל שחרית- הלהקה שמביאה לנו פיוטים אותנטים בלבוש קסום ומרומם לאחר אלבום בכורה עטור שבחים שמקרב מזרח למערב במתיקות ובמקצועיות

מצאנו התבטאות  של אברי גלעד, איש התקשורת, "שאפילו האוזן האשכנזית שלי לא עמדה בפני הקסם המזרחי הטהור והעמוק של שחרית"... ועם כאלו תובנות יצאנו לדרך...

רוני שלום, קצת על שחרית?
אנסמבל שחרית הוא הרכב ישראלי היוצר ומבצע מוסיקה קלאסית-מזרחית מקורית ומסורתית הנאמנה לסולמות המקצבים והז'אנרים האופייניים לה. המוסיקה המזרחית, כפי שהיא באה לידי ביטוי ביצירתם של חברי האנסמבל, יוצרת מרקם ייחודי של שורשיות ואותנטיות יחד עם עיבודים וסאונד עכשוויים. הרקע ממנו שואבים חברי האנסמבל השראה ליצירתם בא בין-השאר מן המוסיקה של בתי הכנסת ומסורת שירת הפיוטים העשירה, כמו מן המוסיקה הקלאסית כפי שהיא קיימת בארצות המזרח. אנסמבל שחרית הוקם בשנת 2002 על-ידי רוני איש-רן והוא מונה שמונה מוסיקאים מן הבולטים בתחומם בארץ ובעולם. מאז הוקם השתתף האנסמבל בפסטיבלים ופרוייקטים שונים בארץ ובעולם והביא עמו את בשורת התחדשותה של המסורת המוסיקלית המזרחית והפיוטית אל קדמת הבמה. בנוסף לפעילותם ב"שחרית" שותפים חברי ההרכב ללימוד והנחלת המסורת המוסיקלית המזרחית ושירת הפיוטים במסגרות שונות,וכמו-כן בפרוייקט "קהילות שרות". אלבום ביכורים זה פותח פתח לחיבור נוסף אל תרבות רחוקה אשר סמוך ונראה הופכת רלוונטית ועכשווית.


1 איזה קטע שמיעה \צפייה הבאת לנו? מה אתה אוהב בו?
http://www.youtube.com/watch?v=V4TgAoSRaUQ

להקת שחרית מבצעת יצירה בשם "אלף לילא" מאת המלחין המצרי מוחמד עבדל ווהאב,
אני אוהב את עצם העניין בלהקה של חבר'ה ישראליים צעירים שמבצעים ומחיים באופן מסויים את המוסיקה הלכאורה רחוקה הזאת, אבל למעשה מאד קרובה ונוגעת.

2 מה אתה אומר על השינוי הרוחני שהמוזיקה עוברת בשנים האחרונות בארץ?
משמח ומרגש,
לכאורה קשה היה להאמין או לצפות לפני כמה שנים, אולם במחשבה שניה, זה אך טבעי ומתבקש, מאמין ש"הגל" הזה יישאר כאן, במידה כזו או אחרת לתמיד, שכן, יש תחושה שהמוסיקה והתרבות הישראלית גילו פה סוף סוף משהו שהוא שלהם (בניגוד לטרנדים המיובאים מחו"ל) וככזה, לא יאותו לוותר עליו.

3 רוני,מה היעוד של המוזיקה בעולם לפי דעתך?
שאלה גדולה מאד, בגדול, מסלול ישיר, מדויק ומזוקק אל עולמינו הרגשי-חוויתי-רוחני, מסלול המדלג על מסוכות המלל, כזה שמצליח לומר הרבה מאד במעט מאד ובאופן העמוק ביותר.

4 מה זכרון הילדות הראשון שלך שקשור למוזיקה? (האם ה' שתל סימנים שרמזו על הדרך העתידית שבה תלך)?
הולך ברחוב, מזמזם לעצמי ומתרגש, (מעבר לכך לא היו שום סימנים מקדימים..).

5 רגע מרגש שחווית?
יש המון, לפעמים מידי מכדי להכיל.

6 מה התוכניות הלאה ב"ה? מה אתה מבשל לנו?
מקווה בע"ה להמשיך ליצור, לחבר כמה שיותר אנשים לעולם המוסיקלי המורכב והמוזר שבתוכו גדלתי, עולם שמדלג בטבעיות בין אריק איינשטיין לאום כולתום ומרגיש תמיד בבית.
באמתחתי כמה שירים חדשים, מקווה שיסתייע בידי להוציאם לאור.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה