close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סינקופה- עם האמן גילי שושן

מעין יהודיתכא טבת, תשע07/01/2010

גילי שושן זמר ושחקן בעבר ובהווה "וסביר להניח שגם בעתיד", בן 36, בעל תשובה, אב במשרה מלאה ל2 ילדים מטפל רוחנית ונפשית "באנשים שצריכים תמיכה רוחנית יותר צמודה". מופיע עם נדב בכר עם המופע "ראשון ואחרון" במסגרות מצומצמות ואינטימיות. עובד בימים אלו על המופע היותר גדול של האלבום.

גילי שושן זמר ושחקן בעבר ובהווה "וסביר להניח שגם בעתיד" בן 36, בעל תשובה, אב במשרה מלאה ל2 ילדים, בימים אלו ממשיך להעביר הרצאות וללמד, חסידות קבלה ומדיטאציות ברחבי הארץ. מטפל רוחנית ונפשית "באנשים שצריכים תמיכה רוחנית יותר צמודה". מופיע עם נדב בכר עם המופע "ראשון ואחרון" במסגרות מצומצמות ואינטימיות. עובד בימים אלו על המופע היותר גדול של האלבום.

 


1. גילי,איזה קטע שמיעה \צפייה הבאת לנו? מה אתה אוהב בו?

הבאתי לכם את השיר "גם וגם" מתוך האלבום החדש כי יש בו שני נושאים עיקריים ועמוקים מאד בתורת החסידות והקבלה הנוגעים לאמת של הקיום והחיים ולגאולת עם ישראל – ומדברים אלי מאוד.
 
הראשון, הוא המושג- "נשיאת הפכים" והשני הוא המושג "פשיטות ותמימות":
'נשיאת הפכים', זאת אומרת שנושא אחד יכול להיות שני עניינים הפוכים מן הקצה אל הקצה, בו זמנית. זאת אומרת שנקודה אחת יכולה להיות באותו הזמן דבר והיפוכו. המח שלנו נברא ותוכנן בצורה שקשה לו לתפוס את זה. המח נורא טוב בלתפוס דברים בשיטה של או –או, או זה, או זה, קשה לו לתפוס ולהכיל את האמת לגבי המציאות האמיתית יותר של החיים שהיא בשיטת ה- "גם וגם בו זמנית". למשל, העולם שלנו הוא חומרי, אבל בו זמנית עם זה שהוא ארצי הוא גם לגמרי לגמרי אלוהי. זאת אומרת שהחומר הנברא- באותו הזמן שהוא חומר- הוא גם בו זמנית אלוהי. כי "בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד מלבדו". ז"א אין מלבד הבורא שום דבר. זאת אומרת שכל הארציות שאנו רואים מול העיניים שלנו היא אלוקית לחלוטין, ואנחנו כולנו חווים כל הזמן חיים חומריים –אלוקיים, בו זמנית, זה מדהים!

השכל שלנו קשה לו עם העניין הזה של גם וגם..... ופה אנחנו עוברים לנושא השני שהשיר מדבר עליו שהוא עניין הפשיטות והתמימות בו מצווה עלינו הרבה פעמים להעיף את השכל!, ומכיוון שהשכל עושה הכל כדי להמשיך ולמלוך על חיינו , אנחנו מפספסים כל הזמן את הגאולה האמיתית והשלמה שנמצאת כן ועכשיו ממש מול עינינו!
הרבי מלובביץ ממליץ לסגל ראיה תמימה נקייה, כמו של תינוק ועל ידי כך לחוות את התגלות עצם המציאות שהיא היא התגלות אמיתת עניינו של משיח צדקנו והתגלות עצם הנשמה שלנו שהיא התגלותו של הבורא בעצם , כאן בעולם התחתון שלנו.
התפילה האדירה שלי היא שהשיר הקטן שלי, יתרום לכך שעוד ועוד אנשים יוכלו לחוות את חיי האושר האמיתיים האלה המובטחים לנו אלפי שנים ונמצאים ממש ממש כאן ועכשיו.

2. מה אתה אומר על השינוי הרוחני שהמוזיקה עוברת בשנים האחרונות בארץ?
אני אומר שזוהי רק ההתחלה לה- לה –לה, לה- לה- לה ,לה- לה- לה...עוד אחד מהאותות והסממנים של הגאולה האמיתית והשלמה! זוהי הוכחה אמפירית ש-הנה, הנה זה, משיח בא!
ברוך השם אומנים מתחילים לגלות באופן סוחף את האוצרות המדהימים שקיבלנו מהבורא ופחות ופחות מחקים את הערכים של אומות העולם כפי שהיו עושים מאז קום המדינה.
זה משמח אותי ומחזק אותי ,אני חושב שזו רק חלק מה"בומים" הכייפיים הגדולים והמופלאים שעוד לפנינו..

3. מה היעוד של המוזיקה בעולם לפי דעתך?
המוזיקה היא הכלי העיקרי, הנקי והטהור שנברא על ידי האין סוף ברוך הוא על מנת לשאת עצמו בתוכה ולהדביק אותנו בו על מנת להיטיב לרגש ולשמח חיינו באהבה עילאית מלאה בריקוד מאושר של קיום מאוחד וטוטאלי שלנו ושלו ברוך הוא וברוך שמו לעד ולנצח נצחים.

4. מה זכרון הילדות הראשון שלך שקשור למוזיקה?
אני זוכר שבבטן של אמא שלי היה שקט וחשוך. השקט היה מוסיקאלי לא פחות מכל הרעשים שהייתי שומע מבחוץ . נראה לי שבזכות זה עד היום אני מאוהב בשקט ברמות נשגבות והוא טוב לי מאלפי זהב וכסף. אני חותם לך ללא אישור בד"ץ שכשמשיח יבוא הוא יגלה לכולנו שהשקט הוא הוא- התו השמיני, לו כולנו מחכים כבר אלפי שנים, ובטח ובטח המוסיקאיים שבקרבנו.
עוד זיכרון מוזיקאלי שמבריק לי זה שבגיל 4 היתה לי להקה עם בן דוד שלי נועם רפפורט (קלידן של כמה מהיוצרים המובילים בארץ) היינו מתופפים על קופסאות נעליים עם מקלות סיניים... מקליטים את עצמנו, מציירים את העטיפות על הקסטות סלילים הקטנות (שאני די מתגעגע אליהם בזמן האחרון) ומשווקים לכל המשפחה כולל לסבתא צילה וסבא אברהם ע"ה. קראנו ללהקה שלנו "סוסוני הפוני"..

5. רגע מרגש שחווית... שקשור לעשיה המוזיקלית שלך?
לחן שבמשך שנים התנגן לי בראש כל פעם שהייתי נהייה מאושר וחשבתי שהוא שייך לניגוני חב"ד, או אולי לחסידות אחרת... הייתי שומע אותו בראש ובלב ומזמזם אותו... במיוחד ברגעי העונג השמחים שהתחלתי לחוות במהלך החזרה בתשובה, אחרי שנים כה רבות של חוסר סיפוק, פחדים וחוסר בטחון שחוויתי במהלך חיי עד גיל 28... אחרי 5 שנים שהניגון הזה מזדמזם לי בחיים, פתאום גיליתי שהוא מקורי, שהבורא שלח לי אותו היישר מהיכלות להם אני קורא: "היכלות גילוי תענוג הנצח". ככה אני גם קורא לשיר-ניגון הזה שהפך לקטע מספר 7 בדיסק הבכורה שלי: "גילוי תענוג הנצח". ברוך השם שלאחרונה, כבר כמה וכמה אנשים ניגשו אלי וסיפרו לי עם עיניים בורקות וחיוך שנסוך על כל גופם , שהוא עושה להם טוב השיר –ניגון הזה, ברוך השם, ברוך השם.


6. מה התוכניות הלאה ב"ה? מה אתה מבשל לנו?
שדרוג של ההופעה ממנה צמח האלבום הזה ושאיתה אני מסתובב כבר למעלה משנתיים בכל מקום פה במדינה, עם חברי היקר בפז, נדב בכר, המכונה "אצבעות גן עדן עליון". הופעה שתכלול נגני- על שהם גאוני- על ואוהבי- על: אלון יופה, קובי קלאר, נעם רפפורט והראל שחל.


7. ולסיום....מסר לאומה?
המסר של אדוני, מורי, ורבי, גואלי, מושיעי, ואהובי, רבי מנחם מענדל שניאורסון מלובביץ:
" כעת צריך רק לפתוח את העיניים הגשמיות, כדי שגם הן יראו את הגאולה כפי שהיא בגלוי לעיני בשר בזמן הזה!".

לשמיעת הרצועה "גם וגם", לחצו על הפליי-
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה