close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נתניהו: האמונה היא הבסיס לדבקותנו בארץ

ינון גולןכח אייר, תשעא01/06/2011

ראש הממשלה ביקר בעיר לוד ונפגש עם תלמידי בתי ספר יהודים וערביים * במהלך הביקור נפגש נתניהו עם חברי המכינה הקדם צבאית בעיר ושיבח את תלמידיה על מסירותם לעיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בעיר לוד וסייר במוסדות החינוך בעיר. הביקור שנערך יחד עם שר החינוך גדעון סער נעשה כחלק מהתוכנית הלאומית לפיתוחה של העיר וכחלק מההשקעה הממוקדת של 44 מיליוני שקלים במערכת החינוך המקומית. את הביקור פתח נתניהו בפגישה עם מורי ותלמידי בית הספר "תיכון ערבי חדש" משם המשיך ראש הממשלה לביקור בבית הספר היסודי על שם זבולון המר. בביקורים אלו סקר שר החינוך גדעון בפני ראש הממשלה את הפרויקטים החינוכיים שנעשים בבתי הספר וכן את התהליכים השונים שמקדם משרד החינוך בעיר. בנוגע למערכת החינוך בעיר אמר שר החינוך גדעון סער כי "מערכת החינוך בלוד היא אי של חוזק בעיר. אנו משקיעים תקציבים ופועלים בצורה נכונה ופורצת דרך כדי לעשות שינוי ולהפוך את לוד לעיר שמובילה בחינוך. בלוד מופעלות כל תכניות הדגל שאנו מובילים, ביניהן: התכנית הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21, לימודי מורשת ותרבות ישראל ולימודי סינית. הממשלה הנוכחית משקיעה יותר במערכת החינוך ובהשכלה הגבוהה".
 
בנוסף לפגישה עם התלמידים בשני המוסדות בחר ראש הממשלה גם להיפגש עם תלמידי המכינה הקדם צבאית בעיר, מכינת "מעוז".



בפתח דבריו בפני המכינה הודה ראש הממשלה בחום לתלמידי המכינה שקדמו אותו בשירה ובריקודים וכן הודה באופן אישי לרב עוזי חובב מנהל המכינה ולמר אהרון אטיאס מנכ"ל המכינה. אחרי התודות התייחס ראש הממשלה לתלמידי המכינה ושמע מהם שהם עברו שבוע ניווטים. בהקשר לכך סיפר נתניהו כי חלק מתרגילי הניווט היומיים והליליים שלו נעשו בעירים לוד ורמלה. בהקשר לכך אמר ראש הממשלה כי כמו מסעי הניווט של תלמידי המכינה כך גם עם ישראל מנווט את דרכו המדינית בעלום משתנה ומלא באתגרים. "עכשיו אנחנו מנווטים, עושים את דרכנו בעולם משתנה עם אתגרים כבירים למדינת ישראל וזה אומר לעם היהודי. אין עתיד לעם היהודי בלי מדינתו כאן בארץ ישראל, אין לו עתיד. הגורל שלנו הוא פה, עתיד העם פה, נצח ישראל פה ולכן אנחנו מצווים להבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. זה מאבק, זה לא דבר שהוא מובן מאליו, יש מאבקים שנמשכים מאות בשנים, המאבק שלנו לקוממיות נמשך יותר זמן, אבל אנחנו התגברנו על מכשולים ששום עם אחר לא הצליח לגבור עליהם, ואנחנו, אני מאמין, נמצאים באחד המבחנים החשובים לעתידנו. כמה מחבריי מארה"ב נמצאים כאן כי הם שותפים למאבקים האלה ועוזרים לכם".
בהמשך דבריו אמר ראש הממשלה כי מבחינתו החינוך הוא נקודת המפתח להמשך קיומו של עם ישראל "החינוך זה המסד שלנו, החינוך הרוחני, הקשר לארץ הזאת, הקשר של העם הזה לארץ הזאת, המורשת שלנו, האמונה שלנו, זה המסד שעליו אנחנו עומדים" אמר נתניהו שפנה לשר החינוך גדעון סער ואמר "אחד הדברים שאני מברך אותך, גדעון, אני ביקשתי ואמרנו והבטחנו שנעשה, והנה, זה מתקיים הלכה למעשה בכל מערכת החינוך שלנו, להכניס חזרה את הערכים של מורשת ישראל, של לימודי ארץ ישראל, של לימודי הציונות. ואני יודע שאם יש מקום שזה מתנקז בסופו של דבר ויש זיקוק של הדברים הללו, זה המקום הזה ומערך המכינות. יש איזה זיקוק של הדבר שעליו אנחנו עומדים בסופו של דבר. לכן אני מאוד התרגשתי מהדברים שאמרתם כאן היום, הם יסייעו לי".
בסיום דבריו פנה ראש הממשלה לתלמידי המכינה ואמר "כולנו משרתים. אנחנו משרתים את החזון של נצח ישראל בארץ ישראל, במדינת ישראל. ואני רוצה להגיד לכם: בסופו של דבר, הכוח שלנו זה המפה והמצפן שבאמצעותו אנחנו מנווטים את דרכנו וזו האמונה, והאמונה הזאת קיימת כאן בשפע, אני שמח שאתם מפיצים את אורה מסביב, וחשוב להתנחל בלבבות בכל חלקי הארץ".
מנכ"ל המכינה אהרון אטיאס, ענה לראש הממשלה בשם המכינה והעניק לראש הממשלה מזכרת לרגל ביקורו בעיר שהיתה עליה הקדשה אישית לנתניהו אותה הוא הקריא. "לכבוד ראש ממשלתנו היקר מר בנימין נתניהו, השם ישמרו ויצילהו. יפקוד השם אלוקי הרוחות לכל בשר, ביקש משה שיעמוד מנהיג לישראל, שילמד תמיד זכות על ישראל. המשך להאמין ולהצעיד בגאון ועוז את האומה הישראלית הקדושה ששבה לציון. יהי השם איתך בכל דרכיך. הרב עוזי חובב, ראש המכינה, אהרון אטיאס, מנכ"ל".
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה