close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אנרגיה סולארית- מברכת הרבי ועד למעשה

רענן זיוכה תשרי, תשעא03/10/2010

איכות סביבה, החלשת השפעה ערבית, צדק חברתי וברכת השם. מאמר מרתק על אנרגיה סולארית, החל מהתייחסותו של הרבי מיליובאוויטש זי"ע לנושא האנרגיה הסולארית ועד לרעיון מעשי

אנרגיית השמש- חזונו של הרבי מיליובאוויטש
לפני יותר מ 30 שנה הרבי מיליובאוויטש דיבר כמה פעמים על שימוש באנרגיית השמש. הרבי אמר שאם ארה"ב תנצל את אחת המתנות שהשם נתן לה- השמש. (הרבי הדגיש את הצד של ברכת השם באנרגיית השמש ואת הנקודה שזו מתנה טובה שקבלנו – ברכת שמיים ועלינו לנצלה כראוי) היא תוכל לייצר אנרגייה ללא תלות במדינות ערב. מה שיחליש מאוד את השפעתן הפוליטית. באותם ימים שיחותיו של הרבי נראו חזון רחוק. הדלק אז היה זול- הצרכן האמריקני התרגל לנסוע במכוניות ענקיות שתייניות דלק ומי חשב אז על איכות סביבה. אך כמו בהרבה תחומים מסתבר שגם בתחום האנרגייה הרבי מיליובאוויטש חזה למרחוק. חזונו של הרבי שיבוא יום ואנרגיית השמש- ברכת ה' תחליף את הנפט- הולך ומתגשם. הכוח הסולארי צובר תאוצה בעולם כולו. הרבי עודד את פרופ' ירמיהו ברנובר אחד מחסידיו הנלהבים ומפורצי הדרך בתחום הסולארי- להמשיך ולפתח את התחום הזה.

איכות סביבה
לאנרגיה הסולארית יתרון סביבתי עצום. חשוב להבין שיתרון סביבתי אינו עניין למשוגעים לדבר. כאשר מוקמת תחנת כוח פחמית באשקלון למשל- הדבר פוגע בצורה ישירה ברורה ומוכחת בבריאותם של ילדי העיר. אחוז הילדים חולי האסטמה עולה כמו גם אחוז ההתקפים והאשפוזים. מדובר פה על נזק מוחשי ומוכח.
חלוקת משאבים – הרווח שלך.
בשנים האחרונות חתמה מדינת ישראל על הסכמים בינלאומיים המחייבים אותה להגביר את השימוש באנרגייה ירוקה בכלל וסולארית בפרט. מכיוון שהקמת תחנות סולאריות גדולות כרוכה בהרבה מכשולים בדמותם של תכניות מתאר אזוריות, התנגדויות, מציאת שטחים פנויים, שיוני ייעוד קרקע וכו' התפתח מאוד התחום של הצבת קולטים סולארים על גגות בתים או מבני תעשייה. כאן נוצר יתרון חברתי עצום- חלוקת משאבים רחבה בה כל אזרח שיש לו גג פרטי יכול להיפך ל"יצרן חשמל".
תנאי הסף הם: גג פרטי הפונה לכיוון דרום או מזרח או מערב (לא צפון)
הגג חשוף לשמש ואינו מוצל.
ישנו שטח פנוי של לפחות 16 מ"ר על הגג.

שלם והישאר עם משהו ביד
כאשר זוגות צעירים מתלבטים לגבי רכישת דירה או שכירות, תמיד ישנו שיקול הגיוני- עדיף לרכוש, לשלם במשך שנים ולהישאר עם משהו ביד. אותו עיקרון בדיוק עובד עם ייצור חשמל. בחשבון חשמל רגיל אתה רק משלם. לעומת זאת כאשר אתה רוכש מערכת סולארית- אתה משלם על הלוואה בתנאים נוחים במיוחד (בנק פועלים ובנק מזרחי טפחות נותנים הלוואה בריבית נמוכה מאוד ליעד הזה) במשך כשש שנים אתה משלם ומקבל בכל חודש צ'ק מחברת חשמל שהוא בערך בגובה ההלוואה. אבל אחרי שש שנים אתה נשאר עם נכס משלך- יחידת ייצור חשמל ששייכת לך ומכניסה כסף כל חודש. (החוזה עם חברת חשמל הוא לעשרים שנה)
חשוב להדגיש! מדובר על חלון הזדמנויות. לא בטוח כלל שחברת חשמל תחתום חוזים כאלה במשך השנים הבאות!

שורש – בררו בשבילך
כרגיל באתר שורש. עשינו ברור מקיף ואמין ומצאנו ספק מובחר שאיתו אנו עובדים. (חשוב לזכור- אנו אתר ויכולים לעבוד עם כל ספק בעצם כך שיש לנו את החופש לבחור בעבורכם את הטוב ביותר) העיקרון הוא שלאדם פרטי לא מתאים ספק גדול מאוד מסוג חברות הענק. התאגידים הגדולים מחפשים בעיקר גגות מסחריים של קניונים, בתי מלון וכד' השירות שלהם יקר מידי לאדם פרטי. מצד שני צריך חברה אמינה שמנהולת על ידי מהנדס חשמל ותתן אחריות לאורך זמן (בניגוד לחברות קטנות שמנוהלות על ידי מתקיני דודי שמש) הפתרון – חברה בינונית המנוהלת על ידי מהנדס חשמל ומוכיחה אמינות לאורך זמן.
אנו בשורש מצאנו את החברה המתאימה ביותר בשבילך.
אז אם יש לך גג פרטי. צור קשר עכשיו. ניתן לך ייעוץ ראשוני חינם. ונשלח אליך נציג ללא התחייבות מצדך.
טלפון לייעוץ ראשוני חינם: 0523930084

חייג עכשיו! שירות בכל חלקי הארץ!
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה