close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מצפה אילן- סיפור מופלא של חיבורים

מערכת שורשכח תמוז, תשע10/07/2010

לכבוד "יום השנה" למלחמת לבנון השניה אנו מביאים לכם את הסיפור המופלא של מצפה אילן, המלמד על החיבורים המיוחדים כל כך שיכולה לגרום החברות האמיתית והישירה, בין מפקד ה"רחוק" מארץ ישראל השלימה לחייליו.

ב ז' אב תשס"ו, 1.8.06 נפל בכפר עייתא א - שעב שבדרום לבנון, סגן אילן גבאי הי"ד.

אילן גדל בקרית טבעון כבן למשפחה חילונית שדעותיה הפוליטיות רחוקות מתפיסת ארץ ישראל השלימה,
לאחר לימודים בתיכון של טבעון התגייס אילן לגדוד 101 למרות בעיית אסטמה קשה ולאחר שנתיים וקצת קיבל בניגוד לרצונו פיקוד כמפקד מחלקה על מחלקת הסדרניקים (בני ישיבות).
למרות חששותיו הרבים והצפי לחיכוכים בשל אופיו הכל כך שונה מחייליו החיבור היה יוצא דופן באיכותו. המחלקה זכתה להישגים מרשימים ובהובלתו הפכה למצטיינת מחזור.

בין אילן לחייליו התפתח קשר מיוחד שנולד מתוך שיחות ארוכות לעומק הלילה על אדנו של חלון חשוך בקסבה של חברון או בסיור ארוך בגזרה אחרת...

ב ז' אב, 1.8, שבוע בדיוק לאחר נפילת חברו לסגל סגן יפתח שרייר, נכנס אילן כמ"מ פטרול בראש גדוד 101 לכפר הלבנוני עייתא א-שעב, מחבלי חיזבאללה שזיהו את הבית בו שהה אילן ירו טיל "קורנט" נגד טנקים שחדר לתוך הבית והרג את אילן. יחד איתו נהרג סמ"ר יהונתן איינהורן מהמושב גימזו שתיפקד כקשר מ"מ של אילן.

אולם סיפור החיבור המופלא לא עצר כאן, לאחר נפילתו הקימו חייליו של אילן מצפה לזכרו באלון מורה, על רכס הר כביר, בסמוך לישיבת ההסדר בה לומדים חלק מחייליו.
"מצפה אילן" צופה לעבר הרי גלעד ובקעת הירדן שבמזרח, הרי נצרת והכרמל במערב, ובתווך הר תבור ובימי ראות מיוחדת ניתן לראות גם את החרמון.
המצפה הוקם בסיוע ניכר של הוריו המגיעים מידי חודש בחודשו מקרית טבעון הרחוקה.
מחיבור מיוחד זה אנו למדים על כוחה הגדול של הענווה לחבר בין קצוות שונים בעם וליצור חברויות אמת מלאות בקבלה מהאחר ונתינה בחזרה.

תמונתו של אילן-



מכתב שכתב אילן למחלקה בסיום המסלול המשותף (קובץ וורד).


תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה