close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שימוש נכון יותר במכונות ביתיות חוסך כסף!

מערכת שורשו סיוון, תשע19/05/2010

שימוש נכון יותר במכונות כביסה ומדיחי כלים יכול להוביל לא רק לחסכון משמעותי בכסף, אלא גם למניעת נזקים שנגרמים משימוש לא נכון. האם אנחנו יודעים כמה אבקה צריך באמת לשים במכונה?

שימוש נכון יותר במכונות כביסה ומדיחי כלים יכול להוביל לא רק לחסכון משמעותי בכסף, אלא גם למניעת נזקים שנגרמים משימוש לא נכון. האם אנחנו יודעים כמה אבקה צריך באמת לשים במכונה? האם צריך לעשות יותר עבור מייבש הכביסה מלבד הוצאת הסיבים מלוכד הסיבים הקטן בחזית? האם צריך לשטוף את הכלים "שטיפה קלה" לפני הכנסתם למדיח?

רובינו לומדים להשתמש במכונות הללו בבית ההורים ואנחנו לא נוטים לשנות את אופי השימוש עם השנים, מתוך התעלמות מהעובדה שהרבה שינויים חלפו בתקופת הזמן הזו. מתי הפעם האחרונה שעיינתם בהוראות השימוש של מכונת כביסה? או מתי קראתם לאחרונה את הכללים על גבי נוזל הכביסה שלכם? שימוש נכון במכונות הכביסה ודומיהן יכול לגרום לכביסה להיות נקיה יותר ולחסוך כסף רב!
 
הבעיה הראשונה היא יותר מידי סבון. ה"חטא הראשון", על פי מתקני מכונות למיניהן, הוא שימוש בכמות גדולה מידי של אבקת כביסה או אבקה במדיח הכלים, המכונות של ימינו בנויות לשימוש בפחות ופחות מים, מה שמצריך, ממילא, הרבה פחות סבון לטובת הניקיון. גם חומרי הניקיון הם חזקים יותר וניתן לנקות יותר בפחות חומר. לפי טענותיהם של המומחים- רוב האנשים משתמשים בכמות גדולה פי עשרה או חמש עשרה (!) ממה שמכונת הכביסה שלהם צריכה באמת. הכלל הפשוט ביותר? קראו את ההוראות שעל החבילה. יצרני האבקות בודקים אלפי פעמים לפחות לפני שהם קובעים מהי הכמות הנכונה... וכותבים את זה על האריזה. ובכל זאת, איש תיקונים של מכונות כביסה טוען שיש לעשות שימוש בשמינית עד חצי מהכמות המומלצת על האריזה, תלוי ב"קשיות" המים. יותר מידי אבקה יכולה להזיק לבגדים, לגרום נזק למכונה עצמה ולאביזרי הגומי שבה ועוד...
במכונות עם "יעילות גבוהה" (עובדה שבדרך כלל מצויינת במדריך השימוש של המכונה) כדאי להשתמש גם באבקה שמתאימה להם במיוחד. טיפ נוסף? אל תצפו לראות הרבה בועות סבון. אם יש הרבה בועות בכביסה שלכם, סביר להניח שאתם משתמשים ביותר מידי חומר ולא בכמות הנכונה. אם אתם ממש מעוניינים לבדוק אם אתם משתמשים ביותר מידי סבון, הכניסו למכונה כמה מגבות, הפעילו אותה בחום יחסית גבוה לחמש דקות ללא חומרי ניקוי למיניהם- אם יש על המגבות הנקיות בועות סבון- אתם משתמשים ביותר מידי חומר כך שהוא "נשמר" במכונה ועובר לכביסות הבאות. במדיחי כלים שימוש ביותר מידי חומר ניקיון יכול לגרום לכך שהכלים נראים עמומים... שוב, בדקו את ההוראות על אריזת חומרי הניקוי ואל תנסו למלאות את התא המיוחד לכך במדיח "עד הסוף".

גם לאופן ההעמסה של מדיח הכלים יש משמעות גדולה והשפעה על איכות הניקיון-
הכניסו כלים גדולים בצדדים, כדי שהם לא יחסמו את המים החמים ואת חומרי הניקוי מלהגיע לכלים האחרים. מקמו את הצד היותר מלוכלך לכיוון המרכז, מאותה סיבה- כדי שיותר מים חמים וחומרי ניקוי יפגעו בהם. שימו את הסכו"ם בדיוק בסל המיוחד שנועד למטרה זו, ערבבו כמה שניתן בין מזלגות, כפות וסכינים, כדי למנוע מהם מלהידבק אחד לשני... ועוד חידוש גדול- לטענת המומחים שטיפה מקדימה של הכלים לא רק מבזבזת כמויות אדירות של מים, אלא גם גורמת לכלים לצאת מלוכלכים יותר... הסירו את שאריות הלכלוך, אבל אל תשטפו את הכלים לפני. "הסבון צריך משהו שעליו ניתן לעבוד", מסביר איש תיקונים בעל ניסיון של 23 שנה.

לגבי מייבשי הכביסה- גם כאן, המעיטו את השימוש באותן פיסות נייר מיוחדות שנועדו לגרום לריח טוב במייבש, אחד זה טוב (אולי...), חמישה זה גרוע. כמו כן, נסו לנקות לא רק את הפילטר ש"תופס" את הסיבים אלא גם את המקום שבו הוא יושב, נסו להשתמש בכלי עם אף ארוך, שניתן לרכוש גם בחנויות השונות. בכלל, ניקוי המייבש מסיבים הוא דבר חשוב ותורם לשימוש נכון וחסכוני יותר.

שימוש בטיפים הללו יכול להוביל לחסכון גדול בחומרי ניקוי, כסף, מים ובעיקר להגדיל את אורך החיים של המכונות השונות בביתכם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה