close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מזונותיך רפואותיך- חלב ומוצריו

שמעון וגילה הלאגג סיוון, תשע16/05/2010

החלב הוא אחד המזונות היותר שנויים במחלוקת. מועצת החלב והמחלבות השונות מעודדות את צריכת החלב וטענתם היא כי הסידן בחלב מהווה מקור חשוב ביותר לסידן. האמנם?

הסידן הוא מינרל החיוני להתפתחות השלד בשנות הצמיחה שלו ולשמירה על העצמות בבגרות. צריכת סידן נכונה בילדות תמנע בריחת סידן בבגרות ותתרום לשיניים בריאות.

לצערנו, החלב ומוצריו בימינו אלה הם מתועשים לחלוטין, עתירי הורמונים ואנטיביוטיקה ותוספים מזיקים אחרים. בתזונה עשירה בחלב מקבל האדם סידן, אך ויטמינים ומינרלים אחרים נמצאים בחלב בכמויות קטנות מאוד אם בכלל. בצריכת חלב מרובה האדם צורך גם הרבה חומצות שומן לא-בריאות מן החי. בנוסף, מוצרי החלב עשירים בחלבון, אשר עודף ממנו גורם לאובדן סידן מן הגוף בשתן. מכיוון ששומן חיוני ביותר לספיגת

הסידן, כל אותם מוצרי חלב דלי שומן פחות מ- 5% לא תורמים סידן כלל. חלב ומוצריו ידועים גם כמעודדי אלרגיות וליחות בגוף ובמקרים של עודף ליחות, יש להוציא את מוצרי החלב מהתפריט . ישנם אנשים הסובלים מחוסר האנזים לקטייז שתפקידו לפרק את סוכר החלב(לקטוז), אנשים אלה בד"כ סובלים מכאבי בטן אחרי אכילת מוצרי חלב, להם מומלץ להימנע לגמרי מחלב ומוצריו. כמו-כן מומלץ לא לתת מוצרי חלב לתינוקות שאז הם יכולים לפתח נוגדנים ואלרגיה, היות והמולקולות של החלב גדולות מדי בשביל מערכת עיכול צעירה.

חלב עיזים בריא יותר מחלב פרה ומתאים יותר לעיכול בגוף האדם.הסיבה לכך שהעז דומה לנו במימדיה ובהתאמה גם גודל המולקולות של חלב עיזים דומה לגודל המולקולות של חלב אם. העז גדלה בתנאים טבעיים יותר בהשוואה לפרות. באופן כללי, היוגורט ביו והלבנה הם המומלצים מבין מוצרי החלב.
מקורות אחרים לכמויות גדולות של סידן הם :טחינה מלאה,שומשום מלא,ירקות ירוקים, אגוזים,שקדים,סרדין עם עצמות, פירות יבשים. מלבד סין מכילים כל המזונות רכיבים תזונתיים טובים נוספים.,

לטבלה מפורטת של מוצרים וכמויות סידן ב100 ג' מוצר לחצו כאן


לסיכום- מומלצת צריכת מוצרי חלב במידה. ושילוב של מקורות אחרים לסידן בתזונה היומיומית.
נסיים באיחולים לחג שמח.

חג של הרבה תורה וקדושה. ופחות גבינה.
שמן טוב, שמעון וגילה הלאג
http://www.shementov-nature.com/
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה