close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הכל על חיזוק מערכת החיסון לקראת החורף

שמעון וגילה הלאגכב חשוון, תשע09/11/2009

רעיונות ועצות מעשיות לחיזוק המערכת החיסונית האישית בתחילת החורף. מה לאכול, איך להתלבש ואיך לחזק את המערכת הכל כך חשובה זו...

מערכת החיסון הינה אחת ממערכות גוף האדם המופלאות ביותר.

התפקידים העיקריים של מערכת החיסון הינם להגן על הגוף מפני זיהומים חיצוניים כמו חיידקים ווירוסים ומפני התפתחות תאים סרטניים.
כל פולש או חומר פנים–גופני שלא מזוהה ע"י מערכת החיסון כ"עצמי" כלומר ששייך לגוף, נחשב לאויב ונידון להשמדה. חומרים או פולשים אלה נקראים אנטיגנים או אלרגנים. ביניהם נמנים חיידקים, נגיפים, חלבונים, פחמימות, תאים סרטניים ורעלים.

מערכת החיסון פועלת כמערכת צבאית לכל דבר:
השלב הראשון הוא זיהוי האויב. לאחר מכן גיוס כוחות- הגברת כמות כדוריות הדם הלבנות. השלב האחרון: תקיפה וחיסול.
מערכת חיסון חלשה פוגמת ביכולת האדם להילחם בנגיפים ווירוסים וכתוצאה מכך יש נטייה להידבק ולחלות יותר וכן לחוות משך מחלה בצורה קשה יותר.
חולשה של מערכת החיסון: ישנם מספר גורמים המחלישים את מערכת החיסון: תזונה לקויה, נטילת אנטיביוטיקה, עישון פאסיבי ואקטיבי, מתח ולחץ, חוסר פעילות גופנית, שהייה בחללים לא מאווררים וחילופי עונות.
חיזוק המערכת החיסונית: לקראת עונת החורף, במהלך החורף,ובעיקר בזמנים אלו ששפעת החזירים מתפשטת בעולם, רצוי ביותר להשקיע בחיזוק מערכת החיסון. חיזוקה של המערכת ימנע או יצמצם הידבקות במחלות.
בזמן מחלה, חיזוק המערכת יאפשר מהלך מחלה קל וקצר יותר.
לאחר החלמה ממחלה שטופלה בדרך הטבעית ביותר- אי הורדת חום וחיזוק המערכת החיסונית , תגביר המערכת את כוחה ובכך תמנע ותצמצם מחלות נוספות!

אמצעים לחיזוק מערכת החיסון:

תוספי מזון: ויטמיןc, פרופוליס, אכיניציאה, אבץ- יש להקפיד על מינון מתאים ותוספים איכותיים.
שמנים אתריים: לבנדר,קמומיל,לבונה, עץ התה במריחה או הרחה.
חימום הבית: חימום יתר של הבית גורם להחלשות המערכת. מומלץ לחמם פחות ולהתלבש יותר. הקפדה על חזה ורגליים חמות ימנעו התקררות.
• .הפגת מתחים: עבודה פנימית, תרגילי הרפיה, טיפולי עיסוי גוף.
• תזונה: בריאה וביתית. צריכת ירקות ופירות כתומים. מרקים עשירים וחמים, דייסות חמות. שתיית תה צמחים חם: קמומיל, טיליה, זנגוויל. אכילת שום טרי.

לקריאת מאמרי בריאות נוספים.מאמרים בנושא מניעת מחלות חורף. חיזוק מערכת החיסון. מתכונים :http://www.shementov-natural.com
או לפנות לדוא"ל [email protected]

בברכת חורף בריא!
שם-ן טוב
שמעון וגילה הלאג
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה