close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחלת הסכרת וטיפולים תומכים ברפואה הטבעית

שמעון וגילה הלאגז אלול, תשסט27/08/2009

מחלת הסכרת היא אחד מתסמיני העולם המודרני שלנו ורבים חולים בה. במאמר זה עומדים אנשי "שמן טוב" על תסמיני המחלה ועל דרכים טבעיות להתמודדות וסיוע לסובלים מהמחלה.

סכרת היא מחלה המאופיינת ברמות גבוהות של גלוקוז (סוכר) בדם. רמות הגלוקוז הגבוהות נובעות מאי יכולת של הלבלב, לייצר אינסולין או מתפקוד לקוי של האינסולין בגוף. קיימות מספר צורות של סכרת, שהגורמים להן הם שונים. הסכרת אינה ניתנת לריפוי, אך ניתנת לשליטה.

סכרת לא מאוזנת יכולה לגרום לסיבוכים בכלי הדם, בכליות, בעיניים ובמערכת העצבים.
שמירה על אורח חיים בריא ומאוזן, תזונה נכונה ופעילות גופנית, משולבים ברפואה טבעית,יביאו לשיפור משמעותי באיכות החיים ושליטה על הסכרת - טיפולי גוף, צמחי מרפא ותוספי מזון.
השם הרפואי לסכרת הוא diabetes mellitus. המילה diabetes באנגלית משמעה "סיפון" ומתאימה לסימן ההיכר הברור ביותר של הסכרת- השתנת יתר. המים עוברים דרך הגוף כאילו דרך סיפון...המילה השנייה משמעותה מתוק מדבש וזאת משום ששתן סכרתי מכיל יותר גלוקוז.
אורח החיים כיום הוא אחד הגורמים האפשריים לקבלת מחלת הסכרת לכל אדם. בארצות הברית יש כ-14 מיליון אמריקאים חולי סכרת.

תסמיני מחלת הסכרת (אפשר להרגיש את כל הסימנים, חלק מהם או אף אחד מהם): השתנה מרובה ואפילו בלילה, צימאון מוגבר, עור יבש, עור מגורה, ריפוי איטי של חתכים, ראייה מטושטשת, תחושת רעב תמידית, הרגשת עייפות וחולשה, ירידה במשקל, זיהומים בעור, חוסר תחושה או עיקצוצים קלים בעור.

סוגי סכרת: ישנם 3 סוגי סכרת: סכרת מסוג 1, הנקראת גם סכרת נעורים. סכרת סוג 2, הנקראת גם סכרת מבוגרים. סכרת הריונית, המתפתחת בהריון ולרוב עוברת לאחר הלידה.

קריטריונים לאיבחון מחלת סכרת: רמת גלוקוז של 126mg/dl ומעלה, לאחר צום של לפחות 8 שעות. רמת גלוקוז של 200 mg/dl ומעלה, שעתיים לאחר העמסת גלוקוז של 75 גר' או תוצאות בדיקת גלוקוז אקראי של 200mg/d ומעלה בכל זמן, ללא קשר לארוחה אחרונה שלפני הבדיקה בצרוף עם תסמיני סכרת.
ישנם גם מצבים של טרום-סכרת: רמת גלוקוז של בין 100 mg/dl ל125 mg/dl לאחר צום של 8 שעות לפחות. לאדם במצב של טרום-סכרת, יש סיכוי להפוך לסכרתי סוג 2, במהלך 10 שנים הקרוב.

שמירה על משקל תקין, פעילות גופנית ודיאטה מתאימה, יכולים לסייע בהרחקת ואף במניעת התפתחות מחלת הסכרת.

מחלת הסכרת ועודף משקל: לסובלים מעודף משקל וסכרת מומלץ, בעזרת כללי תזונה מאוזנת ובהכוונה מקצועית, לרדת במשקל. ככל שמורידים במשקל, כך יורדת רמת הגלוקוז בדם והאיזון מושג במהירות גדולה יותר. חשוב ביותר לבצע פעילות גופנית, כמו הליכה, אשר תעזור לירידה במשקל וגם תשפר את תגובת הגוף לאינסולין.

סכרת ותזונה: רמות הסוכר בדם מושפעות משני מרכיבים עיקריים בתפריט והם- כמות המנות בארוחה וזמני הארוחות. ככל שארוחה מכילה יותר פחמימות מורכבות (קמח, עמילן ודגנים שונים) ופחמימות פשוטות (פירות, דברי מתיקה, מאכלי חלב נוזליים כמו יוגורט ולבן), רמת הגלוקוז בדם גבוהה יותר.
חולי סכרת אינם צריכים לעבור לדיאטה חמורה. למעשה, הם יכולים לאכול כמעט הכול וזאת תוך שמירה על כמה כללים פשוטים.
כלל ראשון: חלוקת היום לשלוש ארוחות גדולות יותר ולשלוש ארוחות קטנות.
כלל שני: תיכנון גודל מנות הפחמימה בכל ארוחה.
כלל שלישי: חלוקת כמות הפחמימות היומית ופיזורה בין הארוחות השונות. בחלוקה זו, הגוף זקוק לפחות אינסולין, כדי להוריד את רמת הגלוקוז בדם.
כלל רביעי: לא לדלג על ארוחות. הדילוג משבש את הפרשת הגלוקוז והאינסולין בדם וגורם לאכילה מרובה, ללא תכנון. לביצוע כל הכללים ולקבלת תפריט, הכולל את כל אבות המזון, יש להיעזר במומחים לתזונה/דיאטנית.
 
המלצות תזונתיות לאיזון רמת הסוכר בדם והפחתת הסיכון לפיתוח סיבוכים על רקע סוכרתי:
תזונה עתירה בסיבים תזונתיים מסייעת באיזו רמת הסוכר בדם: ירקות, אגוזים, דגנים מלאים.
חלבונים - מסעיים לייצוב רמת הסוכר בדם.
מאכלים בעלי אינדקס גליקמי נמוך: מדד גליקמי הוא מדד לעלייה ברמת הסוכר בדם, לאחר אכילת מזון מסויים. מדד זה נמדד בערך מספרי, שאותו משווים למדד הגליקמי של גלוקוז שנקבע ל100-. לסובלים מסוכרת מומלץ לאכול מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך (55 ומטה).
צריכת שומנים איכותיים- שמן דגים (אומגה 3!), דגי ים צפוני,שמן זית, שמן פשתן.
שום - מסייע לאיזון רמת הסוכר, משפר זרימת דם בגוף, מפחית לחץ דם ומוריד כולסטרול רע. מומלץ לאכול כ-4-5 שיני שום ביום. חילבה מייצבת רמת סוכר בדם, בשתיה, אכילה וכתוסף מזון. קומפלקס ויטמין B,B12 מסייע בטיפול בפגיעה במערכת העצבים ופצעים הנגרמים מסוכרת.
כרום פיקולונאט- חוסר בכרום הוא אחד מגורמי הסוכרת. הכרום משפר את הסבילות ללקטוז ומאזן רמת סוכר בדם. בצורה הטבעית נמצא בשמרי בירה, נבטי חיטה,דגנים מלאים. כתוסף מזון, מומלץ עד 1000 מק'ג ביום.
ויטמין C מחזק מערכת חיסון ומסייע למנוע סיבוכים של סוכרת.1000-3000 מ"ג ביום.
קינמון-משפר רגישות לאינסולין וניצול אינסולין.
פסיליום- עשיר בסיבים תזונתיים מפחית את רמת הסוכר בדם.
צריכה קבועה של מזונות על ירוקים כמו אצת כלורלה וספירולינה ואכילת יוגורט מפטריה טיבטית, תורמים לאיזון סוכר ופירוק רעלים .

תוספים נוספים רצויים- מגנזיום, קואנזים Q10,ויטמין E, גינקו בילובה.

לתוצאות טובות בטיפול, מומלץ לרכוש תוספי מזון איכותיים בלבד. מומלץ לפנות לאיש מקצוע לייעוץ כולל לאיזון הסכרת.

סכרת ופעילות גופנית: פעילות גופנית, על בסיס קבוע, חשובה ביותר לחולי סכרת וטרום סכרת. הפעילות מורידה את הכולסטרול והטריגליצרידים ועוזרת לשמירת משקל אצל סוכרתיים סוג II על ידי שריפת קלוריות. מעוררת את תפקוד האינסולין וגורמת להפחתה בכמות התרופות שסכרתיים צורכים. בנוסף, פעילות גופנית משפרת את מבנה השרירים ושומרת על הלב, כלי דם, והריאות במצב בריא. יתרונות נוספים של פעילות גופנית מאוזנת, הם הפגת מתחים ולחצים, שיפור יכולת הריכוז והפחתת תיאבון. הפעילות המתאימה ביותר לחולי סכרת היא התעמלות אירובית נמרצת. התעמלות אירובית היא הליכה , ריצה קלה, שחיה, מחול אירובי, רכיבת אופניים, אופני כושר, הליכון כושר. מומלץ לאמץ הרגלים שיוסיפו פעילות אירובית ליום יום כמו הליכה במקום נסיעה במכונית או אוטובוס, עליה במדרגות במקום במעלית ואפילו הליכה קצרה בבית. למרות שיש קושי להתחיל בביצוע פעילות גופנית, בשל הרגלים או עייפות הנובעים מרמות סוכר גבוהות, חשוב ביותר להתגבר על הקושי ולהתחיל. בזמן קצר, בעזרת הפעילות הגופנית והתזונה המתאימה, יאוזנו רמות הסוכר בדם ואיכות החיים תשתפר. לשמירה על קביעות, מומלץ להצטרף לחוג התעמלות אירובי או כל פעילות גופנית קבוצתית אחרת. קיימות מספר אפשרויות וכל אחד יבחר לו את המתאימה בעבורו.

ניקוי הגוף מרעלים:
לחולי סכרת יש רגישות מיוחדת לרעלים המצטברים בגוף. רעלים אלו הם הגורמים להתפתחות מחלות וסיבוכי סכרת. לכן, יש חשיבות מיוחדת להקפדה על ניקוי הגוף מרעלים. ישנן מספר שיטות טבעיות לניקוי מרעלים: המעמיקה ביותר היא השיטה המשלבת בין ניקוי המעי הגס באמצעות שיטת ההידורקולון תרפי וצום למשך שבוע. לאינפורמציה נוספת על שיטת הניקוי לחצו כאן.
מומלצת גם הברשה יבשה פעם ביום של העור, מכף רגל ועד ראש וצריכה קבועה של מזונות-על ירוקים כמו אצת כלורלה וספירולינה.

שיפור זרימת הדם: מכיוון שאחת הבעיות הנפוצות של חולי סכרת היא זרימת דם לקויה מומלצת מקלחת חמה וקרה לסרוגין באופן יום יומי להמרצת זרימת הדם בגוף. חולי סכרת פגיעים יותר לנזקי העישון בלב וכליות! לאלו הסובלים מזרימת דם לקויה, העישון מחריף את הבעיה.

טיפולים טבעיים תומכים לסכרת:
טיפולי עיסוי- פעולת העיסוי ממריצה את זרימת הדם. בנוסף, עיסוי הגוף משחרר לחצים ומתחים הנאגרים בגוף ומתוך כך לניקוי רעלים עמוק.
שמנים אתריים - בעיסוי ו/או מריחה של שמנים אתרים, לאיזון רמת הסוכר, בשילוב עם שמנים להרגעה והרפייה, משפרים את איכות החיים.

המלצות נוספות:
נעילת נעליים נוחות חשובה למניעת כיבים בכפות הרגליים.
לשאלות נוספות,הבהרות והתייעצות אישית ניתן לפנות בטלפון או דואר אלקטרוני. 

לשאלות נוספות, הבהרות והתייעצות אישית, לפנות לטלפון 04-6820074 או לדוא"ל [email protected]

" שם-ן טוב רפואה טבעית" שמעון וגילה הלאג
http://www.shementov-natural.com
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה