close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

התמודדות טבעית עם פטרת הצפרניים

מערכת שורשיג חשוון, תשע31/10/2009

םטרת הצפרניים היא מחלה שלא קל להיפטר ממנה ובדרך כלל הטיפול שבה ארוך, מייסר ולא ממש מסייע. אנשי מאור הטבע מציעים גם תרופה טבעית מיוחדת וגם עצות מעשיות.

מהן הפטריות?
הן אוהבות לחות, הן מציקות הן לא אסתטיות, הן מידבקות וקשה מאד להיפתר מהן – הפטריות. הפטריות פוגעות בעור וצפרוני הרגלים והידיים של למעלה מ40% מהאוכלוסיה. רבים מן הלוקים בפטרת מתקשים להיפטר ממנה גם לאחר הטיפולים המקובלים. הפטריות הן החזקות ביותר מבין קבוצות האורגניזמים. הן יכולות לצמוח כמעט בכל מקום, אפילו בגוף האדם. כשפטריות מתייבשות באחת מציפורני הידיים או הרגלים, התוצאה היא זיהום פטרייתי בציפורן, הידוע בשמו הרפואי פטרת הציפורניים. האחראים העיקרים לזיהום פטרייתי בציפורניים, מכונים "דרמופיטים" הן מאותה משפחת פטריות המופיעה בפטרת העור, פטרת המפשעות "שפשפת" ופטרת כף הרגל. מרבית האנשים אינם מודעים לכך, אך זיהום פטרייתי בציפורניים הוא די שכיח. מחקרים שעשו לאחרונה בארה"ב ובבריטניה מוכיחים כי 40% מהאוכלוסיה סובלים מזיהום פטרייתי בציפוריים, ושכיחות הזיהומים נמצאת בעליה.
 
כיצד נדבקים בזיהום?
זיהום פטרייתי בציפורן קשור כמעט תמיד לפטרת כף הרגל ("רגל ספורטאי"), שהיא הזיהום הפטרייתי הנפוץ ביותר, הזיהום מתפשט בקלות לרוב נדבקים בו בשימוש במגבות משותפות, או במגע עם ריצפה רטובה במקלחות ציבורית ובחדרי הלבשה. מקובל לחשוב שפטריות הגורמות לפטרת כף הרגל מתפשטות לציפורנים, וזהו ההסבר לכך שזיהום פטרייתי שכיח יתר צפרוני הרגלים מאשר צפרוני הידיים.

מהם הסימפטומים?
קשה לזהות זיהום בציפורנים בשלבים הראשונים, בפרט כאשר רק ציפורן אחת נגועה. הפטריות מתיישבות בדרך כלל תחת קצה הציפורן, היא מתעבה ומאבדת את צבעה, וכתמים לבנים או צהובים מופיעים בה. הציפורן מתרככת ומתפוררת בהדרגה, והופכת לכהה, לאחר שלכלוך ואויר חודרים דרך הסדקים שבה. לבסוף, הציפורנים מתפוררת או נושרות לחלוטין.

התסכול שבטיפול!!!
מי שהתנסה בפטריות בציפורני הרגלים והידיים יודע עד מה קל להידבק בהן, וכמה קשה להיפטר מהן. קיימים משחות ותרסיסים שונים, ומוכרת עצות "סבתא" כמו שימוש באקונומיקה. מי שניסה את אלה ולא חל שיפר במצבו, פונה בשלב זה לרופא. הטיפול התרופתי הוא לרוב ממשך ומחייב נקיטת אמצעי זהירות ובדיקות שונות, כדאי למנוע תופעות לוואי.

האם זה חמור?
זיהום פטרייתי בציפורניים אינו מסוכן, אולם הוא יכול לגרום לעיוותים ולסיבוכים מכאיבים. ציפורניים נגועות בזיהום קשה עלולות לפתח זיהום חיידקי "משני", שעלול לגרום לכאבים. במקום ציפורן נגועה שנשרה, עשויה לצמוח ציפורן מעוותת חדשה. עלולות התעורר גם בעיות בנעילת נעליים, שכן אצבעות נטולות ציפורניים מתפתחות רגישות ללחץ. יש להתייחס ברצינות לזיהום פטרייתי בציפורניים גם מההיבט החברתי, ציפורניים נגועות שאינן מטופלות תורמות להתפשטות זיהומים ופוגעות במספר גדול של אנשים.

נוסחת הטיפול של מאור הטבע
השיטה מבוססת על נוסחה מיוחדת ומורכבות מחומרים טבעיים, פרי פיתוחם של מדענים ישראליים, ברשיון משרד הבריאות החומר חודר אל העור שמתחת לציפורן ופוגע ישירות בשורשי פטרייה. חשוב להדגיש כי הטיפול המקומי (חיצוני) אינו מלווה בכאבים ולא בתופעות לוואי. אתם מוזמנים לבדוק! ניסיתם פתרונות אחרים שלא עזרו, באופן טבעי אתם ספקנים. אל תתביישו: טלפנו אלינו. בשאלות, תדרשו לראות הוכחות. נשמח להשיב לשאלותיכם ולהזמינכם להתרשם מההמלצות החמות וממכתבי התודה שהגיעו. שיעור ההצלחה של הטיפול גבוה באופן מוחלט: למעלה מ-85% מן המטופלים מדווחים כי הפטריות נעלמו לחלוטין.

יש עצה!
יעוץ ראשון חינם!
1) הקפידו (גם בבית) להשתמש רק במגבות האישיות שלכם.
2) העדיפו לנעול נעליים פתוחות או סנדלים.
3)העדיפו גרביים סופחי לחות, העשויים סיבים טבעיים (כותנה).
4) שמרו על יובש בכפות הרגליים. בתום הרחצה כדאי לייבש היטיב את כף הרגל, במיוחד בין אצבעות הרגליים.
5) אתם מדדים נעליים חדשות? הביאו אתכם גרב למדידה, והימנעו משימוש בגרביים שאחרים גרבו.
6) אם אתם נעזרים בשירותי מניקוריסטית או פדיקוריסטית, הקפידו לבחור אנשי-מקצוע מהימנים השומרים על תנאי היגיינה קפדניים.

הכתבה באדיבות מאור הטבע,
לפרטים נוספים: 054-7743383
02-6448139
02-5000269

בקרו באתר האינטרנט:
http://WWW.MAZOR.ORG.IL
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה