close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ספר ילדים חדש, בראש קצת אחר

מערכת שורשא חשוון, תשע19/10/2009

אודות ספר ילדים חדש של חמוטל בן זאב וחגית ישעיהו. מפתיע, אבל ספר ילדים בלי ציניות ועם לשון רכה ואוהבת. מיוחד

בזמן האחרון אנו עדים לפריחה מחודשת או אפילו לרנסנס של ממש ביצירה הרוחנית/ דתית. יוצרים רבים מביעים את עצמם מתוך מחוייבות להלכה, ניסיון להביע רעיונות רוחניים ושפה עדינה ונקיה. אמנם, חלק ניכר מהפריחה הזו נוגע דווקא לעולם המוסיקלי, החל מלהקות של מוסיקה "יהודית" ועד לחוזרים בתשובה רבים מקרב גדולי היוצרים.
טיפין טיפין מגיעה הפריחה הזו גם לעולם הספרותי, דרך יצירותיהם של הרב סבתו, מיכאל שיינפלד ועוד יוצרים דתיים המעיזים לפרוץ דרך של יצירה מחודשת בעולם שיש בו קשיים לא מעטים והתמודדות כמעט בכל שלב של היצירה.

לאחרונה הגיעה הבשורה גם לספרות הילדים, המשוררת המוערכת חמוטל בן זאב (מחברת השיר "לתת" ועוד יצירות רבות שמתנגנות ב"עולם הכללי"), הוציאה לאור ספר שירים חדש המלווה באיוריה של חגית ישעיהו. הספר, "עוד נשיקה ודי", איננו "ספר דתי" בהגדרה, אולם עולם המושגים שלו, הנושאים שבו הוא מטפל ובעיקר שפת הציור שלו בהחלט מתאימה ונוגעת לעולמות הרוחניים של ילדים דתיים.

על פי דברי היוצרות הספר נועד ליצור הזדהות ומעביר סיטואציות קטנות מחיי המשפחה והחיבור בין המילים והאיורים יוצר ספר תמים ורגיש מלווה בחיוך ואור. באופן מוזר, זהו לא ספר ילדים רגיל במובן של היעדר הציניות המוחלט מבין שורותיו והתמימות הגדולה שלו, תמימות מכוונת. הציורים גדולים, עזי צבע ומבע וכמעט רומזים לילד- "בוא ותיגע".

מדובר ללא ספק על מהלך חשוב, מהלך שמטרתו ליצור ספרות נטולת ציניות, רכה ומרגשת ובכל זאת להגיע לקהל רחב שיעריך את הצירה. ספר שיחמם לכם את הלב, את החורף ואת מדף הספרים המשפחתי.

הספר נמצא בחנויות הספרים סטימצקי וצומת ספרים ברחבי הארץ (חפשו אותו).

ניתן לרכוש את הספר און ליין בקישור הזה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה