close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ראיון עם רחמים מלול, מועמד לראש העיר רחובות

מערכת שורשכא חשוון, תשע08/11/2009

בחירות ברחובות - ראיון בלעדי עם מר רחמים מלול, מ"מ ראש העיר רחובות - לשעבר מחנך, מנהל ביה"ס, חבר כנסת וחבר בועדת החינוך של הכנסת, וכמובן מועמד לראשות עיריית רחובות.

מהו המנוף העירוני החשוב בעיר רחובות?
אני חושב שבכל עיר, המנוף המרכזי הוא פיתוח, בנייה חדשה והגדלת הכנסות. אלה מאפשרות פיתוח ושיקום עירוני והשקעת התקציבים בחינוך. זה המנוף העירוני, זה המנוף להכל – תכנון נכון של הקופה העירונית, גיוס משאבים והשקעות בעתיד העיר – חינוך לילדים, נוער ומבוגרים.

איך עומדת להיראות העיר רחובות בתום הקדנציה שלך?
רחובות בראשותי תממש את תוכנית האב כעיר המדע וההשכלה הגבוהה עם דגש על מצוינות בחינוך. כמחזיק תיק ההנדסה ויו"ר הועדה המקומית לתכנון והבנייה, קידמתי תוכניות פיתוח שיהפכו את רחובות לעיר אוניברסיטאית, יכניסו לקופה הציבורית תקציבים שיאפשרו לי כראש עיר להשקיע בחינוך, מה שעשיתי כל חיי, כמורה, כמנהל, כחבר כנסת, כראש מועצה, וכאבא לילדים.
הידע והאקדמיה הם העתיד של המדינה, ורחובות בראשותי תנצל משאבים קיימים ותפתח את היתרון הגדול של עיר המדע. תהליך זה, יש להתחיל בגיל הרך, זה כולל העלאת ציוני הבגרות ל-70%, יצירת שותפויות אקדמאיות עם מכוני המחקר והאוניברסיטאות הפועלות בעיר בתוך בתי ספר, הקמת קריית חינוך מדעית מהמובילות בארץ, הקטנת מספר התלמידים בכיתה, מתן שיעורי עזר ועוד, ועוד.

מה מבחינת סדר עדיפויות ברחובות?
ראשית אני מתכוון ללכת על תחום החינוך. בחינוך תמיד יש מקום לשיפור. יש להצעיד את החינוך למרב הפוטנציאל הקיים בעיר שלנו ובאוכלוסייה האיכותית הזו. בחזון החינוכי שלי כל התלמידים יגיעו למיצוי היכולת שלהם, ירחיבו את השכלתם ללא הבדל בין סוגי האוכלוסיות. החינוך יהיה נגיש לכולם. אני רוצה לראות את העולים, את הנוער המנותק, את האוכלוסיות המיוחדות ואת המצטיינים, מקבלים את הכלים שיפתחו להם את העתיד. אני רוצה לראות את הנוער המצוין של רחובות, מסיים את מערכת החינוך עם קלף פתוח לאוניברסיטה.
לצד החינוך וכאמצעי להשגת המטרות, אני מאמין שפיתוח העיר היא מילת המפתח בכל התחומים, חינוך, תרבות, פיתוח תעשיית ההייטק, תשתיות וחזות העיר. השקעה מאסיבית בפיתוח מואץ חדש תאפשר גם הכנסות להשקעה ופיתוח השכונות הוותיקות (שבאחת מהן אני מתגורר) וחיזוקן. הכל כבר נמצא בתכנון. בנים האחרונות האיצה העירייה את פיתוח התשתיות והנגישות בעיר וכעת יצאנו לביצוע תוכנית המתאר שתקבע את עתיד העיר בשיתוף התושבים.

מה היא האג'נדה שלך בתחום החינוך ?
אני חושב שמטרתו הראשונה של כל נבחר ציבור היא לאפשר לכל ילדה וילד בעיר הזו לממש את חלומם המפתח להגשמת חלומות, לדעתי, בין היתר היא השכלה גבוהה ויש לי תוכנית ברורה לכך.
אנו נקים מערך תמיכה להכנת שיעורי בית באמצעות מורי עזר בשיתוף סטודנטים שלומדים בעיר, נחלק מלגות לבני רחובות ללימודים אקדמאיים בעיר, נשלב פעילות אקדמית בפעילות השוטפת בבתי הספר, אנו מקימים קריית חינוך מדעית ראשונה במזרח רחובות. כמו כן, מוקמת וועדת היגוי בהשתתפות מוסדות אקדמאיים כדי לקבוע תוכנית חומש להשגת יעדי החינוך, תהיה הרחבת כיתות מצטיינים בשיתוף האקדמיה, הקמת מערך למידה עירוני בשילוב חברות עתירות ידע ומחקר הפועלות בעיר, קביעת תוכנית תמריצים להישגים ולמצוינות של בתי הספר, התלמידים וציוותי ההוראה ועוד.

אילו פרויקטים מתוכננים לנו בהמשך ?
אחרי שנים בצל שכנותיה מצפון, נמצאת העיר רחובות בעיצומו של מהלך דרמטי: שכונות חדשות מוקמות, כבישים חדשים, היכל תרבות מתוכנן.
בשנתיים וחצי האחרונות עלתה רחובות על מפת הביקושים באזור השפלה. מתחילתה של השנה ישנן התחלות בנייה במספרים מרשימים מאוד. ראשית, שכונות כמו אחוזות הנשיא המונה כ-1,100 יחידות דיור, רחובות ההולנדית ורחובות החדשה - בכל אחת מהן תוכניות מאושרות ל-2,200 יחידות דיור, ועכשיו יש תוספת של כ-2,150 יחידות נוספות.שכונות אלה מושכות וימשכו משפרי דיור- סוג אוכלוסיה חדשה וצעירה שרובה באה מבחוץ ויודעת לעמוד על שלה, אולם באותו זמן במרכז העיר אין הידלדלות של הגנים.
הערכות זהירות מדברות על כך שכ-63% מהתושבים בשכונות אלה יגיעו דווקא מחוץ לעיר רחובות. . גם אנשי כוחות הביטחון ומשפחותיהם מתעניינים בעיר, כאשר מנהלת המגורים של צה"ל, פרויקט נאות כרמים השוכנת בין רחובות ההולנדית לכפר גבירול, תאכלס 278 קוטג'ים בשכונה החל מיוני 2010, וכעת היא מעוניינת ב-600 יחידות דיור גם בבנייה רוויה בעיר.
אחד המאמצים המרכזיים אותם עשינו לאחרונה התמקדו בהקמתה של שכונה חדשה ומבטיחה - "שכונת המדע", הממוקמת בצפון-מזרח העיר בין הכביש העוקף, רחוב סירני, גורודיסקי ומכון ויצמן. שכונה זו תכלול 2,500 יחידות דיור, בתי ספר, גני ילדים, גינות ציבוריות מאובזרות, בתי כנסת וכל מה שחיי קהילה בריאה צריכים. לפני כשנה הוקמה ועדת היגוי מיוחדת למיתוג שכונת המדע, בליווי משרד שיר-שפיצר ובראשות ראש העיר, והוחלט לקרוא לה "שכונת המדע" כדי לחזק את התדמית המדעית של רחובות. אי לכך, שמות הרחובות בשכונה ייקראו על שם מדענים וכך גם בתי השפר והכיכרות – הכל יהיה בעל אוריינטציה מדעית. נסו לדמיין את זה בעיני רוחכם. השכונה נועדה לכולם ולא רק לרחובותיים. הבאת אוכלוסיה משפרת דיור, צעירה וחזקה, שתראה בה שכונת דגל.

מה יהיה אופי הבנייה בשכונה?
שכונת המדע תהיה משולבת מבחינת אופי הבנייה בה. מחד, תוכלו לראות שם בניינים גבוהים יחסית 17-8 קומות ומאידך כ-100 קוטג'ים שייבנו לאורך דרך בגין. הפיתוח כבר בעיצומו, ובעירייה מקווים כי ההשקה תצליח ותוך 7 שנים ימכרו כל 2,500 הדירות בשכונה.
המבנים בשכונה ייבנו על פי כללי בנייה ירוקה. הפסולת הביתית תופרד, ויסללו שבילי אופניים והליכה. רחובות מתכננת את עצמה כפי שהיא מבינה לפי תוכנית 2025, ובעזרת כל המרכיבים האלה אני חושב שרחובות תמשיך להיות העיר המבוקשת ביותר באזור השפלה
 
ומה עם השכונות החלשות?
אני מאמין כי גם שכונות קריית משה, מילצ'ן ואושיות יקבלו פתרונות. בקרית משה יש את קליטת העלייה האתיופית הטובה ביותר בארץ, ומושקע כסף רב בפרויקטים חינוכיים. לא תשמע תלונות מאף הורה בן העדה האתיופית.

מה לדעתך חסר היום בעיר, ואיך היית מטפל בזה?
כל מה שחסר לעיר אוניברסיטאית שחרטה את החינוך על דגלה. אני בונה את מה שצריך כדי להגיע למטרה זו ומסתכל על מה שקיים ואיך מתקדמים מכאן הלאה.

רחמים מלול - מה הן התוכניות לעתיד ?
בקדנציה האחרונה התחלנו פיזית בפרויקטים לפיתוח העיר. כמחזיק תיק ההנדסה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבניה, אמשיך ואשלים את כל התוכניות הללו, החל מהפרדת המפלסיות ברחוב גד .פ. וברכבת, הכפלת שטח התעסוקה ותוכנית פארק המדע והקמת פארק הצפון במסגרת זו, במערב העיר ובשכונות נוספות, השלמת פיתוח איזור התעשייה הורוביץ במערב העיר וחיבורו לכביש ביל"ו-רמלה וצומת בילו סנטר, שיקום תשתיות בשכונות וותיקות ופיתוחן, השלמת תוכנית המתאר ופעולות נוספות.

שאלת השאלות – אז מה יהיו תוצאות הבחירות ?
אני מאמין שיחד עם חבריי הרבים והקואליציה הרחבה שהתגבשה סביבי, ננצח ונוביל את העיר רחובות לדרך חדשה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה