close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חניכי "משען למרפא" הפליגו ליוון

מערכת שורשטז חשוון, תשע03/11/2009

עמותת משען למרפא הפעילה שייט נופש מיוחד לילדים נכים ומוגבלים על אניית פאר. על חווית הנוסעים, החניכים ובעיקר- על מסירות נפשם של המנדבים

הנוסעים שהפליגו בספינת ה"מג'יק 1", כמעט ושכחו שהם בחופש, ההתרגשות שחוו למראה עשרות המתנדבים והמתנדבות שטיפלו במסירות אין קץ בחולי עמותת משען למרפא, היוותה גם עבור הבריאים הפוגה קצרה מהיומיום הכואב ומן המציאות הקשה והלחוצה שעוטפת אותם ביומיום. ילדים בדרגות נכות שונות, היוו קבוצה בולטת באונייה שהפליגה למסע חופים מקפריסין ועד טורקיה דרך יוון והאיים.

במשך ארבעה ימים וחצי, שטה הספינה על הגלים והוכיחה שעזרה הדדית אינה מסתיימת בביקורת הדרכונים. החניכים והמדריכים נראו לשאר הנופשים כמלאכים בחולצות לבנות, הם נהנו מחוויות מצחיקות שהותירו עיניים לחות. הם רקדו, שמחו, יצאו למסע קניות ברחבי טורקיה, שטו בסירת מרוץ מול נופי "אלניה" הקסומה, שיחקו באולינג בקפריסין ולמשך כמעט חמישה ימים 'שכחו' את המוגבלות והנכות.

לחניכים הוצמדו מדריכים שליוו, טיפלו ודאגו להם כאילו היו אח או אחות כשהפכו בעצם, לחברים הכי טובים שלהם. הילדים מצדם, חייכו מאוזן לאוזן ופרצופם קרן מאושר. שאר נוסעי הספינה נטלו חלק בשירה הסוחפת ובשמחה האמיתית. במשך ימי ההפלגה הם פגשו שוב ושוב את פעילות החסד האינטנסיבית בחדר האוכל כמו גם על הסיפון, במסדרונות ובטיולים והתרגשו גם על רחבת הריקודים.

שיא החוויה נרשם ללא ספק ביום האחרון לשהות הילדים על הספינה. לחניכים ציפתה הפתעה מרגשת שסחפה את כל נוסעי האוניה בדמעות של התרגשות. לאחר שהתאספו בטרקלין ההופעות המרכזי על האונייה, עלו לשיר בפניהם אביהו מדינה וגד אלבז שנתנו הופעה מרגשת ששולבה בשירת הילדים. שיתוף הפעולה המוסיקלי הצליח לנער את אחרון הציניים שהשתתפו בשיט המרגש. כלל לא פשוט להרים הפקה שכזאת "החוכמה לתזמן את האירועים", מסבירה רינה בר מנהלת העמותה, "להפעיל לוגיסטיקה, לדאוג לכל פרטי ההפקה ולחשוב על הצרכים של מי שיוצא למסע כזה. ואולם, מבט מחויך של ילד שחווה חוויות מסעירות המציבות אותו מול אתגרי העולם כאחד האדם", מסבירה בר, "מספק את הכוח להתעקש ולהבין את מהות תפקידנו".
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה