close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לכבוד האביב- גם ניקיון פנימי

יהונתן גליסכג אדר, תשע09/03/2010

כשם שאנו מנקים ומצחצחים את הבית לפסח אחת בשנה, כך זמן התחדשות האביב גם מתאים לניקוי הגוף מרעלים וכל מיני הצטברויות שליליות בכבד, בדם, בעיכול ובכלל... כולל כלים מעשיים.

כשם שאנו מנקים ומצחצחים את הבית לפסח אחת בשנה, כך זמן התחדשות האביב גם מתאים לניקוי הגוף מרעלים וכל מיני הצטברויות שליליות בכבד, בדם, בעיכול ובכלל. משקעים אלו לשכבותיהם השונות הם מחוללי מחלות בהווה ובעתיד חלילה, הן מצד עצמם והן מצד החלשת הגוף והגברת נטיותיו לחולי. בזמננו, באורח החיים ה'לא כ"כ בריא', מומלץ לעשות 'ניקוי' אחת בשנה למשך כמה שבועות בודדים ואין זמן מתאים יותר מתקופת האביב.

כמובן שכלל ראשון הוא "סור מרע" ממאכלים ודברים מזיקים ידועים.

ההמלצה הנטורופתית של "עשה טוב" לניקוי עצמי קלאסי לכבד ע"י תזונה: כל בוקר, חצי שעה לפני ארוחת בוקר, על קיבה ריקה: 7 טיפות לימון טרי + כף שמן זית בחצי כוס מים מינרלים פושרים. אם קשה לבלוע שמן זית – אז יותר לימון (עד חצי כוס), למשך חודש ואח"כ להפחית בהדרגה.

להרבות באכילת ירוקים, סלק, עלים, נבטים, גזר, בצל, ארטישוק, שום (עדיף טריים). דרך אגב: מתכת פוגעת בחומרים פעילים בשום – לכן עדיף לחתוך אותו עם פלסטיק...

חליטות אמתיות של עלים: תה ירוק בארוחה, שן הארי, גדילן מצוי.

לצורך ניקוי יעיל כדאי להשתדל להימנע כמה שאפשר מ: מייצרי ליחה, אלרגנים, חלב פרה, קמח לבן, פירות הדר, בשרים, כבד, בוטנים, בננות, פירות טרופיים, קפה, קולה, אלכוהול וכמה שפחות סוכרים ודברים חומציים.

במידה וההרגשה משתפרת בזמן טיפול זה, יש לחזור למאכלים השגרתיים בהדרגה כדי לזהות אם אחד מהם גורם רע ואז כמובן להפחית או להימנע ממנו.

בניקוי הגוף יתכנו לפעמים הרגשות לא נעימות בהתחלה כיוון שהגוף פועל להוצאת הרעלים והפסולת, בדר"כ זה חולף אחרי ימים בודדים ואין מה לחשוש מכך. כמו כן , ניקוי הגוף מביא איתו ניקוי כלשהו והתחדשות גם לרבדים נפשיים.
לא מקרי הוא שחג המצות חל באביב ובו יש המון שינויי תזונה, המצה עצמה נקראת במקורות חז"ל "מאכל האמונה והרפואה" וכל מהלכי הסדר והחגים בכלל מביאים איתם גם סדר פנימי ובריאות ברבדים השונים
.

חשוב לציין שבימינו יש פורמולות מעולות של צמחי מרפא (הנלקחות אפילו ללא כל טיפול נוסף) לניקוי וחיזוק הכבד והדם ולניקוי וחיזוק כליות וכן יש עוד דרכים לניקוי מערכת העיכול, מערכת הלימפה וכו' ועוד שיטות לניקוי הסתיידויות במפרקים, בגב ובכל הגוף, עם או בלי טיפולים נוספים.

ניתן להשיג פורמולות קבועות בבתי טבע ופורמולות מותאמות אישית אצל מטפלים טבעיים וכן אצל כותב שורות אלו. לבריאות ואביב שמח!

יהונתן גליס – מטפל מומחה בסוג'וק , יעוץ וטיפול נטורופתי, אירידולוגיה , תזונה , פרחי באך ועוד

לכל שאלה בכל עניין שלא יהיה: [email protected]  0504-0504-83
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה