close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החום המרפא- על תפקיד החום בזמן מחלות

שמעון וגילה הלאגד טבת, תשע21/12/2009

חום גוף גבוה הוא אינו מחלה, הוא סימפטום למהלך המתרחש בגוף. הבנת תפקיד החום בזמן מחלה והטיפול הנכון בחום גבוה, תורמת לחיזוק מערכת החיסון באופן משמעותי ובמניעת מחלות.

חום גוף גבוה הוא אינו מחלה, הוא סימפטום למהלך המתרחש בגוף. הבנת תפקיד החום בזמן מחלה והטיפול הנכון בחום גבוה, תורמת לחיזוק מערכת החיסון באופן משמעותי ובמניעת מחלות.

תפקיד החום הוא לשתק את פעילות החיידקים ובכך לאפשר למערכת החיסון לפעול ביעילות מקסימלית.

לכל חיידק יש רמת חום הגורמת לו לשיתוק ולאי יכולת להתחלק ולהתרבות. "ובמקרה" הטמפ' הללו נעות בין 38-40 מעלות צלזיוס. בדיוק הטמפ' שאדם מסוגל לקבל בלי שהמערכות השונות בגוף יינזקו. למשל סטרפטוקוקים מקבלים שיתוק ומפסיקים להתרבות רק מ39 מעלות ומעלה. ווירוס השפעת – 38 מעלות.
אם כך החום אינו עולה "סתם", אלא רק עד אותה עשירית המעלה שבה כתוצאה מהחום, החיידקים מפסיקים לנוע להתחלק ולהתרבות והופכים למשותקים -מצב זה הוא האיתות לתאי הדם הלבנים -שליחי מערכת החיסון-להיכנס לפעולה ולבלוע את הפולשים הזרים -חיידקים ווירוסים.
אם כך בדרך הטבע החום נשאר גבוה עד שתאי הדם הלבנים הזריזים בזכות החום בולעים אחד לאחד את כל החיידקים המשותקים בגלל החום, ואז החום שנהיה מיותר יורד תוך יום או יומיים.
בהורדת החום באופן מלאכותי, אנו משתקים את מערכת החיסון ומאפשרים לחיידקים לפעול ביעילות מקסימלית ולהתרבות במהירות. כשהשפעת התרופה מורידת החום פגה, החום חוזר ועולה אך עתה הוא צריך להתגבר על מספר חיידקים כפול ומכופל! משום כך , ברוב המקרים כשהחום שוב עולה, הוא עולה לרמה גבוהה יותר וגורם לסבל רב יותר.

הרגשה רעה בזמן החום- היא אחת הסיבות שבשלה אנו נוטים להוריד חום. אבל התבוננו על השגחת הבורא עלינו- החום "מאלץ" אותנו לשכב ולנוח, המנוחה הכפויה הזו היא המאפשרת לגוף להשקיע את האנרגיה הדרושה לו לטפל במחלה.

קיימים שני גורמים המגבירים את הסבל ואם נמנע אותם, האדם לא יסבול ממש, והחום יכביד רק באופן  "שיכריח" את האדם להישאר במיטה ולהרבות בשינה.
א. תנודות העלייה והירידה של החום על ידי תרופות- למעשה ההרגשה הרעה ביותר מופיעה בזמן העלייה של החום. הגוף עובר שינוי – בגלל כלי הדם שנלחצים ונמתחים ככל שעולה החום. כאשר החום מתייצב הגוף מסתגל בהדרגה לטמפ' החדשה וגם אם האדם אינו מרגיש כבריא הסבל פוחת. כאשר מורידים את החום, כל פעם שהוא עולה, אזי מרגישים רע יותר בעליה של החום. לאחר מכן יש הקלה בירידה- לאחר נטילת התרופה, אך כשהחום עולה שוב, חוזרת ההרגשה הרעה ואפילו יותר כי בפעם הזו לרוב, החום אפילו גבוה יותר.

ב אכילה- מתאים ביותר בזמן מחלת חום להימנע ממזון. הימנעות זו תביא להקלה גדולה לחולה ולהחלמה מהירה יותר. בדרך כלל החום אינו גורם נזק לרקמות ומערכות של הגוף. יוצאת מכלל זה מערכת העיכול, או נדייק –הניזוקים מהחום הם האנזימים- (אשר נמצאים בקיבה ובצינור העיכול, תפקידם לפרק את המזונות ליסודותיהם, עד לדרגה כזו שיוכלו להיספג בכלי הדם ולנוע בגוף למקומות הדרושים). האנזימים מאבדים לחלוטין את כושר תפקודם כשהחום עולה וכך קורה שהמזונות שנמצאים במערכת העיכול בזמן עלית החום אינם יכולים להתעכל, ובמקום זאת הם מתקלקלים ותוססים – והם הסיבה העיקרית להרגשת הבחילה, שילשול, כאבי ראש ותחושת הרעלה.

וכאן הביטו וראו עובדה מעניינת- התיאבון למעשה נעלם יום יומיים לפני עליית החום... ואם אנו מקשיבים לגופינו ולא אוכלים, או מאלצים את הילדים לאכול, הרגשות רעות רבות- נעלמות. והמחלה נמצאת במהלך הנכון- הבראה וחיזוק המערכת החיסונית.

דרכים טבעיות להורדת חום:
תרופות מורידות חום כדוגמת האקמול מכילות פרצטאמול אשר במינונים גבוהים ושימושים תכופים יכולות לגרום לנזק בעיקר לכבד. הדרך האפקטיבית, המהירה והבריאה ביותר להורדת חום היא הדרך הטבעית או בשם הנוסף-תרופות סבתא. מומלץ לקרוא ולשמור לעת הצורך!

חומץ טבעי או חומץ תפוחים נפלאים להורדת חום וישנם כמה דרכים לשימוש: א. לצקת בקערה כמות שווה של מים וחומץ, לטבול זוג גרביים בתערובת, לסחוט מעט ולגרוב לחולה. על הגרביים האלה גורבים עוד זוג גרביים יבשות ואם צריך עוד זוג. להוריד כשהגרביים מתייבשות. ב. משכיבים את החולה על מגבת גדולה, מפשיטים בחלקים,קודם החזה והבטן למשל ומשפשפים בתנועות זריזות את התערובת. מלבישים וממשיכים לחלק הגוף הבא. אפשר להתעכב בכפות הרגליים ולעסות היטב. אפשר גם להניח קומפרס קר מהתערובת הנ"ל על המצח. החומץ סופח רעלים ולכן גם אפשר למרוח על עקיצות דבורים למשל.

עיסוי אגודלים -לעסות את אגודלי החולה באמצע בתנועות סיבוביות לפחות 5 דקות. כשמדובר בתינוקות וילדים אפשר תוך כדי פעולות אחרות לחזור כל פעם לתנועות העיסו

שמנים אתריים- יחס של 2 טיפות שמן לבנדר 2 טיפות שמן עץ התה ½ ליטר מים-קומפרס קר על המצח

הערה-כל האמור לעיל מגיל 3 חודשים ואילך ובכל מיקרה יש להתייעץ עם רופא.

לקריאת מאמרי בריאות נוספים.מאמרים בנושא מניעת מחלות חורף. חיזוק מערכת החיסון. מתכונים :http://www.shementov-natural.com
או לפנות לדוא"ל [email protected]
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה