close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כנס בנושא גוש קטיף במרכז הבין תחומי בהרצליה

מערכת שורשב כסליו, תשע19/11/2009

כנס מעט לא שגרתי יתקיים היום במרכז הבין תחומי בהרצליה. הכנס יערך בנושא- "גוש קטיף כמראה לאחריות המדינה" וישתתפו בו חברי כנסת, נציגי המתיישבים בגוש קטיף, פרופסורים אנשי רוח ורבנים ועוד, בשני מושבים.

כנס מעט לא שגרתי יתקיים היום (יום חמישי) במרכז הבין תחומי בהרצליה. הכנס יערך בנושא- "גוש קטיף כמראה לאחריות המדינה" וישתתפו בו חברי כנסת, נציגי המתיישבים בגוש קטיף, פרופסורים אנשי רוח ורבנים ועוד. בכנס יתקיימו שני מושבים, כשהאחד יעסוק בנושא הגירוש מגוש קטיף באספקטים מדיניים שונים והמושה השני יעסוק בנושא הגירוש מקטיף בצד המוסרי לאומי שלו.

הרב אלישע וישליצקי, שישתתף בכנס ובפאנל השני שיערך בו, כתב לקראת הכנס את הדברים הבאים-
אחרי שנים של מחנות, מחלוקות, התנגשויות, טלטלות, - הגיע הזמן לבירור נוקב.

בירור שכזה, אינו עניין של כוחות, התנצחות, כיפוף ידיים, אלא פתיחות אמיתית להתבונן על עצמנו, כאדם, כקהילה, משפחה, חברה ומדינה.

וההתבוננות נעשית ביחד, בלי טובים יותר וטובים פחות, אלא מתוך ליבון ולימוד, הקשבה ודיון ללא משוא פנים.

אחד מפרקיה המיוחדים של הטלטלה הישראלית בשנים האחרונות, מהוה כל מערכת היחסים למה שהיה וארע בגוש קטיף, הן בשנות קיומו תחת אש, הן במאבקו, הן בחורבנו והן בשנים שעברו מאז.

שאלות אלה, הינן ביני ובין עצמי, ולא פחות מכך גם במישור הלאומי- ציבורי, ועד בכלל להתנהגות הממסד. המפגש החי והסוער והנוקב בין אנשי גוש קטיף והמזדהים עימם לבין תומכי הגירוש ופעיליו- וכל תחנות הביניים שביניהם- אמור לכלול בתוכו שאלות ערכיות ומוסריות, שאלות של מדיניות וביטחון, משפט וצדק, אמת ואמונה.

האם אהיה מוכן לבוא, להתאמץ לצאת מ-ד' אמותיי, להיות שותף פעיל בבירור הנוקב, או אשאר אדיש, אשאר פאסיבי ואמשיך לקטר בסלוני? ואמשיך לקטלג בשטחיותי ?

יתכן ואשמע דברים שלא אסכים איתם, שיקפיצו אותי, שיפגעו בי, אבל אדע נאמנה, שאת ההזדמנות הנדירה לפגוש בגובה העיניים את השאלות המוסריות והערכיות, לא דחיתי, ולא התחמקתי ממנה.

כיוון שאינני עיתונאי, איני פוליטיקאי ואפילו לא נביא, איני יודע מה תהיינה תוצאות המפגש, מסקנות הדיון, השפעות ומשמעויות, השלכות להווה ולעתיד, אבל ברור כי למשתתפות ולמשתתפים תהא זאת חוויה בלתי נשכחת ללא כחל וללא שרק.

ואם כנים יהיו הדברים, ואם הלב והמוח ישתפו את עצמם ללא מעטפות ומחיצות- ודאי דברים היוצאים מן הלב יכנסו אל הלב.

ויתכן שתהא זאת תחילתה של מהפכה שקטה לשים דברים נוקבים על השולחן בלי להסתתר מתחת ומאחורי מסכים, אולי בשלה העת לבחון מחדש את מערכות החברה והשלטון בעקבות פרשת גוש קטיף שחלקים מהותיים בה משוועים למענה, לתיקון ולהסקת לקחים כנה ואמיתית של כולנו.

אלישע וישליצקי – ירושלים

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה