close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הפרס הלא מוכר של אובאמה

הרב יניב חניאכה חשוון, תשע12/11/2009

זה כלי שליטה חביב ונוצץ... טוב הרבה יותר מכל מיני כלים מיושנים כמו בחירות, דמוקרטיה ורצון העם. ניתן פרסים, כיבודים, מענקים ותמיכה ובסופו של דבר נוכל גם לבוא בדרישות.

מעטים יודעים, אבל בחודש שעבר קיבל ברק אובאמה, הנשיא האמריקאי, פרס יוקרתי נוסף על "פרס נובל לשלום" שאותו הוא קיבל ברעש גדול כמה ימים קודם. מדובר על בחירתו לרשימת "עשרת האנשים החשובים במדע" של המגזין המאוד יוקרתי סיינטיפיק אמריקן. המגזין, שיוצא גם בעברית על ידי רשת אורט, בוחר מידי שנה עשרה אנשי מדע מובילים, אנשי חזון בתחום המדע ומסמני דרך בתחומים מדעיים שונים. מדובר על רשימה חשובה, גם בגלל העובדה שהיא "מסמנת" אנשי מדע שעתידים להגיע רחוק ואולי לקבל פרס נובל בעתיד, וגם בגלל שבדרך כלל היא פחות תקשורתית ומושפעת משיקולי יוקרה ששינו את פניו של פרס נובל.
והנה, ברשימת הזוכים השנה, שכללה גם היא שני ישראלים (כמעט מידי שנה יש ישראלי, השנה היו שניים מבין עשרה מכל העולם כולו!), הופיע באופן מפתיע... הנשיא האמריקאי הנבחר אובאמה. ולא, אובאמה לא הכניס מבחנות לבית הלבן והוא לא בדיוק עוסק בפיתוחים טכנולוגיים מרחיקי לכת. ההחלטה על הענקת הפרס גם נפלה ימים ספורים, פחות או יותר, אחרי כניסתו לתפקיד. משונה? לא כל כך. בדיוק כמו פרס נובל לשלום, גם כניסתו לרשימת המדענים היא מהלך מודע של השפעה. אמריקה, כבר שנים ארוכות, נקרעת בין הגישה האירופאית, השמאלנית, הלא דתית במוצהר ובהגדרה לבין הגישה השמרנית יותר, ערכי המשפחה, ומה שמכונה שם- "הבריאתנות"- הגישה הדוגלת בכך שישנה חכמה תבונית שמנהלת את העולם. המאבק הזה קורע את אמריקה ומשפיע על החלטות בתחום החינוך, הגישה המדינית, הגישה לטרור המוסלמי, החינוך לאבולוציה ועוד ועוד... אובאמה, מבחינת אנשי התקשורת והמדע הטהור, הוא נצחון האור על החושך. נצחון האבולוציה על התנ"ך, נצחון המתירנות על השמרנות הבסיסית של אמריקה. וחשוב, חשוב מאוד, לטפח ולקדם אותו ככל הניתן. אולם יתירה מזו, על ידי הפרסים והרעש התקשורתי מקווים מובילי הערכים השמאליים הללו להמשיך ולשלוט באובאמה, לכוון אותו לדרך הרצויה מבחינתם ולנהל, דרכו, את העולם אחרת. ניתן ללמוד מהבחירה המוזרה של סיינטיפיק על השיטה כולה- זו מערכת סגורה של פרסים, הוקרה והכרה למי שמאמין בדרכנו ובעיקר למי שיוכל להוליך בדרך בה נבחר ונרצה. זה כלי שליטה חביב ונוצץ... טוב הרבה יותר מכל מיני כלים מיושנים כמו בחירות, דמוקרטיה ורצון העם. ניתן פרסים, כיבודים, מענקים ותמיכה ובסופו של דבר נוכל גם לבוא בדרישות. צריך לדעת שדרך זו מקובלת מאוד בשמאל העולמי הנוכחי ושיש מקום וצורך להיזהר גם מהדרכים הללו בעולם הכל כך מסובך שסביבנו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה