close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נותנים למי שצריך

גיא רותםב סיוון, תשסט25/05/2009

כאשר שמעון פרס קיבל את פרס נובל לשלום, אף אחד לא חשב שזה באמת שלום, כולל לא אנשי וועדת הפרס. זו היתה דרכם שלהם לבטא את תמיכתם בתהליך שהוביל שמעון פרס

כאשר שמעון פרס קיבל את פרס נובל לשלום, אף אחד לא חשב שזה באמת שלום, כולל לא אנשי וועדת הפרס. זו היתה דרכם שלהם לבטא את תמיכתם בתהליך שהוביל שמעון פרס, אוסלו, הדיבור עם עראפת וכו'. גם הכסף נועד לסייע בזה... לעזור להם להתקדם, להוביך את המהלך, וגם היוקרה.

זוהי מטרתם של הפרסים הללו, לתמוך באג'נדות, לא באמת להעניק... אולי יש כמה זקנים שיקבלו את התואר בשביל עבודה קשה שעבשו כל חייהם, אבל לרוב זה לקידום אג'נדות. תראו למי נתנה יולי תמיר את הפרס- למשוררים פלסטינים, לחבורות של "Zכוריות אדם" ועוד... האם היא רצתה באמת לציין את פעולם? לא, היא רצתה לקדם את הכיוון שלה, את הדרך שלה ואת האג'נדה.

לפי זה, סמי בר לב רוצה ליצור קונצנזוס סביב הגולן, מצידו שיפרקו את יהודה ושומרון וישאירו לו את הגולן ביד, ולכן חשוב לו לתת פרסים מסוג זה לאנשי מפלגת העבודה... דווקא הם, שתומכים במדינה פלסטינאית ופירוק התנחלויות, אם הם יתנגדו לירידה מהגולן, זה יהיה נכס מבחינתו של סמי ברלב (או שלפחות ככה הוא חושב, לדעתי ברגע שירצו לפנות תמורת שלום מלא עם סוריה, והתקשורת תתחיל להשתולל אף אחד לא יעזור למתיישבי הגולן).

זוהי מטרת הפרס- פוליטית גרידא, וכך צריך להתייחס אליו. פוליטי, ציני ויבש...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה