close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דף הבית שלכם- השער להתחלה טובה

הרב יניב חניאכג חשוון, תשע10/11/2009

הקביעה שלכם, מה יהיה דף הבית בדפדפן, היא חשובה מאוד. דרכו אתם יכולים להגיע להמון מקומות שלא רציתם לשהות בהם ולראות תמונות או תכנים לא ראויים. בחרו את דף הבית בחכמה!

כיום ברור לכולם שצריך סינון לחיבור האינטרנט שלכם... אולם, מלבד הסינון צריך לדאוג גם ל"עשה טוב".

חשוב לדעת שלכל דפדפן אינטרנט יש "דף בית", זהו הדף שממנו מתחילים בכל פעם שפותחים את הדפדפן. כך שבמקום ממוצע, שבו נכנסים ויוצאים לאינטרנט מספר פעמים ביום, הרי שנכנסים ל"דף הבית" כמה וכמה פעמים ביום. ברוב הבתים "דף הבית" המקובל הוא אחד הפורטלים הגדולים...
"פורטל" הוא אתר שער שמקבץ בתוכו מגוון רחב של תכנים. חדשות ואקטואליה, כניסה לדואר אישי, תכני גולשים (פורומים, בלוגים ודומיהן...), מדורים משעשעים ומשחקים, אינדקסים (כמו מדריך אתרים) ועוד...
הבעיה? ברוב רובם של הפורטלים המקובלים יש כבר בדף הבית שלכם תכנים לא ראויים, פרסומות קשות והפניות למדורים לא צנועים. כמעט כל אחד מהפורטלים הגדולים בישראל מחזיק אגף גדול של תכנים לא צנועים במוצהר, שמ"דף הבית" ניתן להגיע אליו בהקלקה אחת, וזה מלבד התכנים המאוד בעייתיים שיכולים להיות חלק מה"חדשות" או כל אגף אחר באתר. תכנים רבים שייחשבו לא ראויים ב"ידיעות אחרונות" למשל, יופיעו בדף הראשי בווינט בקלות רבה ובטח שישנם תכנים שלא ייכנסו לעיתון הארץ, אבל יופיעו בוואלה, פורטל התוכן של המו"ל. והצהובון הגדול ביותר בישראל.
החשבון הכלכלי פשוט, כאשר כלכלנים מנתחים אתר אינטרנט החישוב הוא שגולש יומי שווה מכירת פרסום בדולר חודשי (כמובן, כרגע מדובר על האתרים החילוניים בלבד, בדתיים זה רחוק מאוד מזה). דהיינו- אם יש לאתר 15,000 גולשים ביום, הוא מוכר פרסום בחודש בכ15,000$. יש לו מאה אלף ביום? הוא מוכר בכמאה אלף דולר בחודש.
כעת, אם דף הבית שלכם הוא ווי נט, לדוגמא, או גרוע מזה- וואלה, ואתם פותחים את הדפדפן 10 פעמים ביום הממוצע, הרי שתרמתם לוואלה 10$ דולר בחודש. פתחתם 20 פעם ביום? תרמתם 20! וכן הלאה.
שבוע שעבר, לדוגמא, חילק וועד מתיישבי גוש קטיף פליירים על מבצע התרמה גדול של הוועד. למטה הופיעה רשימה גדולה של רכזים כשליד כל אחד מהם הופיעה כתובת אי מייל... חצי מהם פתחו דואר בוואלה והחצי השני בג'י מייל (אף לא אחד פתח תיבת דואר באתר דתי).
מעתה החשבון פשוט, לא ברור לי כמה אנשים שלחו מיילים שהם רוצים לתרום למבצע... אבל אם רשימה של 15 איש פתחו את המייל בוואלה 10 פעמים ביום כל אחד כדי לראות אם יש תרומות, בקשות וכדומה- הרי שהם תרמו לשוקן וחבריו 150$ בחודש.
הדבר נכון כמובן גם לגבי ג'י מייל, שהפרסומות המילוליות הלא צנועות שלו הן לעיתים קרובות מגרות יותר מתמונות ואני יכול להעיד שאצל שואלים רבים מאוד באתר שלנו הם נקודת ההתחלה לנפילות אדירות ברשת.
הצעד פשוט מאוד, היכנסו לאתר נקי או יהודי שחביב עליכם במיוחד, חפשו את הכפתור "הפוך לדף הבית" ובחלקיק שניה טיהרתם את חייכם בכמה וכמה מדרגות... שלא לדבר על הצד הכספי.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה