close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

"כמעט לינצ'", בפאתי ירושלים

מערכת שורשיב אלול, תשע22/08/2010

טעות קטנה בניווט, דקות ספורות מירושלים, ואתה בתוך לינצ' ערבי, מספר עמיחי בן-נתן, חסיד חב"ד מצפת, שעבר ניסיון לינצ' נוראי ביום חמישי האחרון.

טעות קטנה בניווט, דקות ספורות מירושלים, ואתה בתוך לינצ' ערבי, מספר עמיחי בן-נתן, חסיד חב"ד מצפת, שעבר ניסיון לינצ' נוראי ביום חמישי האחרון. 

"יצאתי מקדומים, כשאני מתכנן לנסוע לתל-אביב", סיפר לנו עמיחי, "הגעתי מקדומים לכיוון הכניסה לירושלים, שם מוצבת עמדת אבטחה של צה"ל. היו שם עבודות בכביש ושבילי עפר. לא ידעתי מהיכן כדאי לנסוע, אך ראיתי שמספר רכבים לוקחים ימינה, אז נסעתי אחריהם".

מסתבר ששיקול הדעת היה מוטעה. עמיחי נכנס לכפר ערבי עוין. "רגעים אחדים לאחר שנכנסתי לכפר התקרב אליי רכב מיצובישי. לא הספקתי לראות מה קורה סביבי וכבר חטפתי אגרוף לפנים. השמשה הקדמית התנפצה מאבן ענקית ובמקביל, כמה גברתנים ערבים נכנסו מהדלת שעל-יד הנהג והחלו לחבוט בי באגרופים עוצמתיים. בכל אותם הרגעים, נער ערבי מגודל, נתן לי אגרופים בפנים, באמצעות החלון הפתוח בדלת הנהג. הם ניסו למשוך אותי מחוץ למושב הרכב, אך הייתי קשור וזה הציל אותי".

לינץ' אכזרי
עמיחי נשמע נסער כשהוא משחזר את פרטי הסיפור. "ניסיתי בכל אותם רגעים להימלט עם הרכב, אך ללא הצלחה. קבוצת הערבים הבריונים ביצעו בי לינץ' אכזרי מאין כמותו. כמה מהם השליכו אבנים לעבר זגוגיות הרכב".

ואז, כשהמצב היה נראה אבוד, באה הישועה ממקום בלתי-צפוי. "בתוך כל הלינץ', הגיע לפתע משום מקום בריון ערבי ועצר את הערבי שהכניס לי מכות כל הזמן, מהכיוון של חלון הנהג. התאוששתי לרגע וראיתי שיש לי פנייה בשביל צדדי, ונתתי גז. הערבים שישבו בשני צדדי הרכב, נפלו מהרכב. אני נמלטתי משם כל עוד נפשי בי".

החיים ניצלו
הוא נמלט לעבר היציאה מהכפר הערבי ועדכן את חיילי צה"ל שעמדו שם. "הם הציעו לי להזמין אמבולנס ולהגיש תלונה במשטרה. העיניים שלי שרפו מאוד, כנראה מהאבק של זכוכיות הרכב שהפורעים ניפצו. אמרתי להם שחבל מאוד שאין שום שילוט מתאים בכניסה לכפר, שאנשים יבינו שלהיכנס לשם, זה כמו להיכנס לגן-חיות, כפשוטו".

הוא נבדק בבית-החולים "הדסה הר-הצופים" ושם אובחנו בו חבלות קשות בראש ובעוד מקומות בגוף.

כשחזר לביתו נוכח בנזק האדיר שחוללו הערבים ברכבו. הדלתות התעקמו, חלקים נשברו. בשבת בירך עמיחי "הגומל" בבית-הכנסת בצפת. "יש לי אמנם כאבים בראש, אבל הקב"ה הציל את את חיי".

חשוב לי להפיץ את הסיפור, כדי שאנשים יתעוררו ויביאו את אוזלת היד ואת הצורה שבה הדברים מתנהלים- החולשה של המטשרה שלא נכנסת לכפרים ואת עוצמת הסכנה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה