close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ללא גלוטן- לא לחולי צליאק בלבד....

שושן רועיכא אייר, תשעא25/05/2011

עד לא מזמן, אכילת מוצרים ללא גלוטן היתה נחלתם של חולי צליאק בלבד. היום, לעומת זאת, קיים טרנד של בישול והקפדה על אכילה של מוצרים ללא גלוטן ממניעים בריאותיים

באדיבות רשת חנויות הטבע אורגניק-מרקט, מוצרים ללא גלוטן ומצרכים אורגניים.

עד לא מזמן, נראה היה כי אכילת מוצרים ללא גלוטן היא נחלתם של חולי צליאק בלבד. הם נאלצו להסתפק בתפריט רזה ודל משינויים. היום, לעומת זאת, טרנד הבישול וההקפדה על אכילה של מוצרים ללא גלוטן ממניעים בריאותיים, הביאה לפריחה בענף בכל הקשור לכמות המוצרים במדפים, מסעדות השומרות על מטבח המציע אוכל מעולה ללא גלוטן, ובכלל מודעות רבה יותר לנושא. הנה היתרונות והחסרונות בהקפדה על צריכת מזון ללא גלוטן, כך שתוכל להחליט בעצמך מה עדיף.

יתרונות ללא גלוטן
רבים מאלו שעוברים לתפריט ללא גלוטן, מצביעים על שינוים פיזיולוגיים חיובים: תחושת העייפות נעלמה, בעיות במערכת העיכול גם הן עזבו, ותחושות כמו עייפות וכאבים חוזרים ונשנים התחלפו באנרגיות, רעננות, ריכוז ומצב רוח טוב יותר. אמנם לא הכל אפשר לתלות רק בשינוי במזון, אך עדיין יש קשר מובהק בין הדברים.
בנוסף, מוצרים עשירים בחלבון גלוטן הם לרוב גם משמינים וכוללים מזונות שפוגעים בגוף. הקפדה על מזון ללא גלוטן תזרז תהליכים כמו שריפת שומנים וירידה במשקל.

חסרונות מזון ללא גלוטן
למרות כל השינוי וההתפתחות החיובית בכיוון, הטעם של מוצרים ללא גלוטן לא תמיד עונה על דרישות הלקוח. כאשר מדובר בחולי צליאק הדבר אינו עומד לבחירה, אך עבור אלו שמחפשים מזון ללא גלוטן מתוך בחירה בריאותית, לעתים מדובר בפשרה בכל הקשור לטעם.
בהמשך לכך, האינטרנט מלא במתכונים ללא גלוטן, וישנם גם מסעדות שמציעות תפריט ללא גלוטן, אך בכל הקשור למדפים בסופר, לא תמיד הבחירה גמישה כל כך. התחרות בשוק עדיין מוגבלת, יחסית, וזהו חסרון שאין להקל בו ראש.

כמו כן, מחירי מוצרים ללא גלוטן הם בטח לא זהים למוצר התעשייתי אותו הוא בא להחליף. בטווח הארוך, ובטח עבור משפחה רחבה, הקפדה על מוצרים ללא גלוטן תבוא לידי ביטוי גם בטבלת ההוצאות החודשית.
לסיכום, הטרנד הבריאותי של מוצרים ללא גלוטן בהחלט מורגש. אי אפשר להגיד שזה מורגש רק בקרב חולי צליאק. יחד עם זאת, טרם נעשה שינוי משמעותי בתפריט שלנו, רצוי להעמיד יתרונות מול חסרונות ולהחליט האם זה מתאים גם לנו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה