close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חכמת הקבלה, מדליה רשמית חדשה של מדינת ישראל

ינון גולןכה כסליו, תשע12/12/2009

החברה למדליות ומטבעות מוציאה אחרי חג החנוכה מדלייה ייצוגית של מדינת ישראל לכבוד תורת הקבלה. "לתורת הקבלה הייתה השפעה עצומה על תחומי חיים ודעת רבים

החברה למדליות ומטבעות מוציאה אחרי חג החנוכה (1.1.10) מדלייה ייצוגית של מדינת ישראל לכבוד תורת הקבלה. "לתורת הקבלה הייתה השפעה עצומה על תחומי חיים ודעת רבים ביהדות החל מפרשנות המקרא, דרך עולם המנהגים וההלכה, עד לסדרי התפילה, וכן לתורת המוסר, לתורת החסידות ועוד" כותבת הנהלת החברה בדף ההסבר המפרט את הוצאת המדליה. בדברי ההסבר נכתב גם כי "מתורה סודית ומוגבלת, הפכה היום הקבלה לחכמת מבוקשת נלמדת ונערצת בישראל ובעולם, כולל בקרב לא יהודים. הקבלה מושכת את כל שכבות הציבור, המוצאים בה תקווה לעולם מתוקן, בו הפרט והכלל יצאו מחושך לאור וימצאו אמונה, מרגוע, אושר, שמחה ואהבה".
ההתמקדות בנושאים יהודיים אינה חדשה בחברה הממשלתית למדליות ומטבעות. בעבר הוציאה החברה מדליות העוסקות באבות האומה וגדולי ישראל בכל הדורות. גם בנק ישראל הוציא בשיתוף עם החברה מטבעות זיכרון יחודיים של המדינה בערכים מיוחדים בזהב וכסף לכבוד אבות האומה, משה רבנו כשלאחרונה עומד להוציא הבנק מטבע מיוחד לכבודו של שמשון הגיבור.
עיצובה של המדליה הנוכחית נקבע ע"י וועדה ציבורית שבראשה עמד הרב בניהו שמואלי (ראש ישיבת המקובלים "נהר שלום" בירושלים) וכיהנו בה: פרופ' משה אידל, פרופ' חביבה פדיה, ד"ר אברהם אלקיים, מר עזרא קצין והסופר אדם ברוך ז"ל.
צד הפנים של המדליה עוצב בידי האמן אהרן שבו. במרכזו מופיע "עץ הספירות". כל ספירה צבועה בצבע האופייני למידה שהיא מסמלת על פי הקבלה. מתחת לעץ כתובים הפסוקים הראשונים של התורה המתארים את בריאת העולם עד המילים "כי טוב" (ללא רווח בין המילים). בין האותיות של המילה "בראשית", שולבו שמו של רבי שמעון בר יוחאי, לו מיוחס ספר הזוהר, והמילים "תורת אור". משני צידי העץ, המילים "חכמת הקבלה" ובאנגלית "KABBALAH". גב המדליה עוצב ע"י האמן רובן נוטלס. בצד ימין, מופיע הנוסח המלא של מזמור תהילים ס"ז "למנצח בנגינות מזמור שיר" המסודר בצורת המנורה, והנחשב לקמע בעל סגולה נפלאה לשמירה ולהצלחה. משמאל, עלים ורימונים, המזכירים את חיבורו החשוב של רבי משה קורדובירו (הרמ"ק) "פרדס רימונים" המבאר את כללי ההגות הקבלית.
מסביב, הפסוק "והמשכלים יזהרו כזהר הרקיע" (ספר דניאל י"ב, ג') המבטיח עתיד מזהיר לאנשים הראויים לכך, ויש בו גם רמז לספר הזוהר.
ההוצאה מוצמצמת (180 מדליות זהב, 888 מדליות כסף ו1800 מדליות ארד) ונמכרת בישראל ובמרכזים היהודיים בעולם כולו כפריט יודאייקה ואספנות ייחודי . מדובר בפריט נדיר וייצוגי של המדינה המבוקש בעולם כולו.
כל המדליות צבעוניות, ובהיקפן סמל ושם המדינה בעברית ובאנגלית, המתכת ומספור סידורי. המדליות מסופקות באריזת מתנה מהודרת, עם חוברת הסברה בנושא הקבלה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה