close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הצגה חדשה ומרשימה- אגדת להטוטים

יהודה וילשנסקייב כסליו, תשע29/11/2009

כבר הרבה זמן שתיאטרון יהודי איכותי הוא לא מילה גסה או נדירה, ראינו כבר הפקות מצוינות לאחרונה. למרות הכל, ההצגה "אגדת להטוטים" הצליחה להרשים אותנו מאוד.

כבר הרבה זמן שתיאטרון יהודי איכותי הוא לא מילה גסה או נדירה, ראינו כבר הפקות מצוינות לאחרונה. למרות הכל, ההצגה "אגדת להטוטים" הצליחה להרשים אותנו מאוד. יתירה מזו, לפי מה שהבנו זהו חידוש מרענן בתיאטרון היהודי בפרט ובישראל בכלל.
הגענו להצגה בגמזו עם הסבר קצר שמדובר בהצגת ילדים המשלבת תיאטרון ולהטוטים, לא ידענו האם לצפות לשעטנז או לשילוב אמיתי ומוצלח, אחרי שתי סצינות כבר היה ברור שמדובר על שילוב מוצלח מאוד.
העלילה היא על ילד שמתמנה לשמור על מגילה מיוחדת, "מגילת הגבורה", לכמה דקות, אולם המגילה נגנבת, הילד מואשם בזה שלא שמר טוב על המגילה, והוא מחליט לצאת למסע הצלה של המגילה. הבעיה? שהילד חסר בטחון ופחדן גדול... וכך, במהלך ההצגה הוא לומד מהי גבורה אמיתית וכיצד אפשר להתגבר על הפחדים ולנצח אותם, תוך כדי שהוא פוגש דמויות מרתקות שעליהן הוא צריך לגבור בכח הגבורה שקיבל...
העלילה משולבת בהומור והכי חשוב- להטוטים מדהימים ומרתקים המחדדים את הסיפור ומוסיפים לו נופך מיוחד, הילדים שבאו איתנו להצגה ישבו מרותקים במשך כל זמן ההצגה (כ-50 דקות לערך), והתגובות שלהם היו נלהבות ביותר, גם אנחנו כמבוגרים נהנו מאוד למרות שקהל היעד הוא ילדים.
המסרים בהצגה חדים וברורים, וללא יומרנות לא מובנת.
בהצגה משחקים שני שחקנים / להטוטנים יהודה רודרמן ועמי חניא, שניהם להטוטנים ותיקים המריצים בחמש השנים האחרונות את 'מופאש' מופע להטוטים www.mofash.com.
יהודה רודרמן משחק את להב (הילד) במשחק משכנע מאוד ובצורה שגרמה לילדים להזדהות עם הדמות ולהתחבר אליה. עמי חניא מדלג בין כל שאר הדמויות האחרות. הלהטוטים שמבצעים השניים מדהימים וחלקם אף עוצרי נשימה.
בראיון איתם סיפרו יהודה ועמי, שהרעיון הבשיל אחרי שהרגישו שהם רוצים לקחת את מופע הלהטוטים שלהם צעד אחד קדימה, ולשדרג אותו להצגה אמיתית, "העבודה על ההצגה נמשכה כמעט חצי שנה, שבה השקענו הרבה זמן בחזרות ובבחירת קטעי הלהטוטים המתאימים ביותר להצגה, והתאמתם להעברת המסר בצורה המעניינת ביותר".
את ההצגה כתב וביים אסף פניאל, שחקן תיאטרון, שטביעת ידו מורגשת מאוד בהצגה, במיוחד בקטעים הדרמטיים והמרגשים.
המוזיקה המקורית נכתבה על ידי יואב שמש, בוגר האקדמיה למוזיקה, וכותב מוזיקה להצגות.
התלבושות בהצגה משכנעות מאוד, והמוזיקה מצויינת אם כי חסרה לנו תפאורה קצת יותר מושקעת, ותאורה שהיתה לדעתנו מוסיפה הרבה להצגה. ("בקרוב..., בקרוב..." כך אמרו לנו יהודה ועמי)

לסיכום, אנו ממליצים מאוד לצפות בהצגה, ללא ספק משהו שעדין לא ראינו, וברמה טובה מאוד.
ההצגה מתאימה מאוד לבתי ספר, קהילות, מתנסי"ם, וישובים.

מומלץ בחום, חמש בסולם שורש.

לכניסה לאתר ההצגה לחצו כאן www.agada.mofash.com
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה