close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סינקופה- עם האמן דני ממן

מעין יהודיתיג כסליו, תשע30/11/2009

אנו שמחים להתחיל סדרת ראיונות עם אמנים ויוצרים ישראליים שמתקרבים לרוחניות. בפני כולם נציג כמה שאלות זהות וגם נבקש קטע מוסיקלי. הראשון בסדרה הוא האמן דני ממן

אנו שמחים להתחיל סדרת ראיונות עם אמנים ויוצרים ישראליים שמתקרבים לרוחניות. בפני כולם נציג כמה שאלות זהות וגם נבקש קטע מוסיקלי. הראשון בסדרה הוא האמן דני ממן-

דני ממן הוא אחד הגיטריסטים והמוסיקאים הגדולים והבולטים במוזיקת הרוק הישראלית/יהודית.
קצת היסטוריה: דני היה מחברי להקת עדן המתולוגית שהוקמה ב 1975 יחד עם המתופף מישל עמר (יותר מאוחר הצטרף ללהקה הזמר מני בגר), הלהקה ניגנה בעיקר שירים של ענקיות הרוק באותה תקופה ויותר מאוחר חומר מקורי שלהם, מה שהוביל לאלבום האולפן הראשון (והאחרון..) של הלהקה שהיה פורץ דרך באותה תקופה בעולם המוסיקה הישראלית: שירים בעברית עם ניחוח רוק גיטרות חשמליות ותופים. בסוף התקופה ההיא פרש דני והחל להתעמק ביהדותו חברי הלהקה ניסו להמשיך, אך העידו "בלי ממן זה לא היה אותו גן עדן" והאלבום השני נגנז לפני שהושלם. מאז, חזר דני להופיע לשמחתנו הרבה בהרכבים רבים והוא יוצר קטעי מוזיקה משובחים שחלקם ב"גדר השמעת חובה" בכל שמחה או חתונה.


1 דני,איזה קטע שמיעה \צפייה הבאת לנו? מה אתה אוהב בו?
הקטע שהבאתי הוא אחד מקטעי הרוק שניגנתי לפני 10 שנים בצוללת הצהובה בירושלים. הקטע משקף מין נסיעה במנהרת הזמן של עולם החיבור שלי ואחרים למוזיקה יותר עמוקה..

2 מה אתה אומר על השינוי הרוחני שהמוזיקה עוברת בשנים האחרונות בארץ?
השינוי מורה על צמאון הגדול להשם ולחכמת התורה כמו שאמר הנביא "לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לדבר השם" ואפילו זה מאוד מורגש בעולם החופשי במרכאות שברוך השם אנשים מתחלים לתפוס מה קורה כאן בגדול.

3 מה היעוד של המוזיקה בעולם לפי דעתך?
היעוד של המוזיקה בפשטות בעולם האנשים הגדול, הוא להרגיע, לשמח ולהתעגע לדברים משמעותיים חיוביים ובשורש הענין לתת לאדם פסק זמן בעולם המירוצים לעמוד ולהתבונן: מה היעוד האמיתי שלי כאן עלי אדמות?
 
4 מה זכרון הילדות הראשון שלך שקשור למוזיקה? (האם ה' שתל סימנים שרמזו על הדרך שלך)?
אני לא זוכר ממש אבל לפי הסיפורים שמספרים עלי כשדוד שלי ז"ל היה מנגן הייתי נצמד אליו מוקסם, מטה אוזן ומקשקש במיתרים... ובכלל אני זוכר שכל פעם כשהייתי שומע גיטרה הייתי מהופנט. צלילים תמיד היו משמעותיים בשבילי..

5 רגע מרגש שחווית ?
זה היה כשחזרתי אחרי תקופה ארוכה מגרמניה, ישבתי במטבח אצל ההורים ואכלתי את האוכל המרוקאי מבית אמא וברדיו התחיל להתנגן קלרינט כלייזמרי יהודי אני זוכר שקיבלתי בבת אחת התעוררות מאוד גדולה וממש ירדו לי דמעות הרגשתי שזו הנקודה בה אני רוצה להיות..בנגינה –ובכלל.

6 מה התוכניות הלאה בעז"ה? מה אתה מבשל לנו?
א. אני לא יודע לבשל :) אם הייתי יודע הייתי עסוק באיזו הכנת חמין משובח לשבת ..
ב. יש לי כמה שירים במגרה שאני מחכה לרגע הנכון להוציא אותם.. אלו שירים אותנטים ופשוטים שנובעים מהסתכלות על החיים ,בדרך מעודדת ושמחה

לצפיה בקטע מוסיקה של דני ממן, שימו לב, הקטע משודר מיו טיוב, חלק מגולשינו לא יוכלו לצפות בו בשל סינונים שונים... אנו עושים מאמץ להעתיק את הקטע לשרתי הוידאו של שורש-

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה