close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סינקופה- ניצן חן רזאל והאשכנזים

מעין יהודיתא שבט, תשע16/01/2010

סינקופה חדשה, הפעם עם ניצן חן רזאל שיצא במופע חדש של פיוטי אשכנז לא מוכרים. מופע רגשי במיוחד עם ביצוע נפלא. ראיון בלעדי בשורש

בעקבות "מופע פיוטי אשכנז" שהתקיים בירושלים בפסטיבל הפיוט 2008 קם וצמח ההרכב "ניצן חן רזאל והאשכנזים" אותו מוביל ניצן חן רזאל שגם ערך, הפיק ועיבד מוסיקלית. במופע מבוצעים פיוטים ממסורות אשכנז השונות שלא זכו לביצועים קודמים, לצד ביצועים מקסימים עם עיבוד מעט שונה של מזמורים ופיוטים מוכרים מהתפילה האשכנזית... חגי הלברטל –פסנתר, אילן דמרי – שירה, ברוך ברנר - שירה, גלעד אפרת-קונטרבאס, אלון יופה-תופים, ניצן חן רזאל –שירה וכינור.


1 ניצן,איזה קטע שמיעה \צפייה הבאת לנו? מה אתה אוהב בו?

צירפתי שני קטעים אהובים...
אחד הוא קטע צפיה של אנדרו בירד, מוסיקאי שמשפיע עלי בזמן האחרון. הוא עשה דרך מעניינת, שמזכירה לי את דרכי, ממוסיקה קלאסית, למוסיקה עממית וליצירה אישית עצמאית.
הוא זמר כותב שירים, כנר שמשתמש בלופר כמו שציפור משתמשת בכנפיים- גם כדי להתקדם וגם כדי להגביה-עוף. הוא משמש לי סוג של מורה דרך ואח בוגר, בנוסף למורי הדרך הטובים שזכיתי לעבוד איתם כמו אהוד בנאי, שלמה בר ושולי רנד.

http://www.facebook.com/l/81d20;www.youtube.com/watch?v=rZBoZ0sUT3k&feature=fvst

וקטע משלנו- קישור לביצוע שלנו לפיוט "יה אכסוף" של ר' אהרן מקרלין
http://www.facebook.com/l/81d20;www.youtube.com/my_videos_edit?ns=1&video_id=_W7kEUFVEfY&next=%2Fmy_videos%3Fpi%3D0%26ps%3D20%26sf%3Dadded%26sa%3D0%26dm%3D2


2 מה אתה אומר על השינוי הרוחני שהמוזיקה עוברת בשנים האחרונות בארץ?

מרגישים שמוסיקאים רבים מחפשים דרכים להתחבר לשורשיהם. הן במוסיקה והן בטקסט. זה מבורך בעיני, וההשפעה על הקהל אף היא מבורכת.

3 מה היעוד של המוזיקה בעולם לפי דעתך?

המוסיקה נועדה לעורר ולהרעיד את ליבנו. לקשר אותנו לרגשותינו ולסביבתינו ובה בעת לרומם את נפשנו. היכולת שלה לחבר לבבות אחד לשני ולחבר את האדם לטוב שבו ובעולם היא נפלאה. היא מהווה עבורינו מקור לשמחה לנחמה ולתקוה. כוחה מאפשר לנו להגיע להתעלות לרוממות ולדבקות. מוסיקה טובה ומביאה אותי להאזנה קשובה ולמצב שהוא מעבר למילים. היא מביאה אותי להרגיש דברים עמוקים בתוכי.

4 מה זכרון הילדות הראשון שלך שקשור למוזיקה? (האם ה' שתל סימנים שרמזו על הדרך שלך)?

אני זוכר את עצמי בכיתה ה', נוסע ממבשרת ציון באוטובוס לירושלים, לבני דודי האהובים יונתן ואהרן. בתיק הגב שלי עמוד תוים וחליליות סופראן, אלט וטנור. הם מחכים לי בתחנת הדוידקה, ואנחנו הולכים אליהם דרך שוק מחנה יהודה. בחדרם אנחנו עושים חזרה ואז יוצאים אל מדרחוב בן יהודה יושבים על אחת מערוגות האבן מרכיבים את עמודי התוים, מניחים עליהם תוים מחברים באטבי כביסה , מרכיבים את החליליות, מניחים כובע קסקט על אבני הרחוב שלפנינו ומתחילים לנגן קטעים של מוצארט וסמרטיני לעינהם ולאזניהם המשתאות של העוברים והשבים.

5 רגע מרגש שחווית?

רגע מרגש שאני זוכר היה לפני מספר שנים, בזמן שניגנתי בלהקה בחתונה באיזור ירושלים. היו שם ריקודים שמחים עד השמיים סביב החתן וסביב הכלה. היה זה רגע שבו כמו תקשרתי עם סבי שייקה רוזנברג ז"ל שעלה לארץ יחיד מכל משפחתו ב1938. חשתי שהעיירה שלו, אמדור, שיהודיה נרצחו בפולין בימי השואה, קמה לתחייה ממש, באותו רגע של שמחה עמוקה. וזו היה תערובת מוזרה של שמחה ובכי.

6 מה התוכניות הלאה ב"ה ? מה אתה מבשל לנו ?

התכניות שאני מאחל לעצמי שיתגשמו ב"ה הן להמשיך לעסוק במוסיקה. להמשיך להופיע ולהוציא לאור את החומרים של המופע שלנו, בתקליט.
להמשיך ולכתוב חומרים מקוריים ולהוציאם לאור.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה