close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שאלות בענייני צניעות

הרב יניב חניא  כו סיוון, תשסז  12/06/2007

.......................

שאלה:

שלום.
תודה רבה על ההתייחסות, וישר כוח. יש לי מספר שאלות, חלקן צנועות ממש, ואני מודה לכם מאוד על האפשרות לשאול שאלות מסוג זה באופן שאינו מביך מדי.
א. ראיתי שאלות, ששואליהן ביקשו שלא לפרסמם, בקישורים חיים.
ב. כידוע הבעל צריך להשהות עצמו עם אשתו כדי שיצאו כל הטיפות. אני משהה עצמי זמן ממושך, ועדיין לעיתים לאחר מספר דקות, לאחר שיצאתי כבר, יוצאות טיפות בודדות. מה עלי לעשות? האם מצב כזה הוא בגדר אונס?
ג. אשתי בהריון, ומתחילה להיות קשה לה התנוחה בה הגבר מעליה, כיון שזה לוחץ על בטנה ומכאיב לה. אני משתדל להתרומם ולהשען על ידי, אך קשה לי להיות במצב כזה זמן רב, כיון שזה מעייף מאוד (כמובן שזה משפיע גם על הקושי להשאר זמן רב מאוד עד שיצאו כל הטיפות). האם ראוי בכ"ז להשתדל ולהתאמץ כיון שזו הדרך המועדפת ע"י חז"ל, או שבזמן הריון לכתחילה יש לנסות תנוחות אחרות? אם כדאי לנסות אחרת- האם יש עדיפות להיות פנים אל פנים, אפילו בשכיבה על הצד, או שאפשר לנסות גם מאחור (כמובן לנרתיק)?
יצויין שחשוב לנו מאוד שהקרבה תרומם ותקדש אותנו. לכן איננו מחפשים רק את ההיתרים הרחבים ביותר, אלא מעוניינים לדעת גם מהי הדרך המובחרת שאליה כדאי לשאוף.
תודה רבה!

תשובה:

1. אשמח אם תדווח לי על מספרי השאלות.
2. המצב מוגדר כאונס וכך גם כותב הבן איש חי על טיפות שיוצאות גם זמן ארוך לאחר מכן על ידי עשיית צרכים, אל תשהה את עצמך יותר מידי זמן, מספיק משהו כמו עשרים או שלושים שניות, השאר זה אונס.
ב. מותר לנסות תנוחות אחרות, אולם צריך לדעת שזה לא יהיה קל, קשה מאוד להיכנס לנרתיק מאחור, בטח כשאישה בהריון ולכן זה לא ממש פתרון מעשי, עדיף לנסות על הצד, אם זה יצליח או לחילופין להזדרז מאוד, אין צורך שהאשה תתענה בנשיאת משקל כבד לאורך זמן על בטנה.