close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איסור נגיעה

הרב יניב חניא  יז אדר א, תשעא  21/02/2011

.......................

שאלה:

אני בת 16 וביום חמישי הקודם הלכתי למכולת שליד קרובי משפחה שלי-לא באזור שאני גרה בו. המוכר במכולת התחיל לדבר איתי בקשר למשהו בקניה ולא ממש שיתפתי פעולה, היד שלי היתה על הדלפק (כדי להכניס את המוצרים שקניתי לשקית) בצד אחד של הדלפק והוא עמד מאחורי הדלפק בפינה השניה ליד הקופה.
לקח לו יותר מידי זמן להביא לי עודף וכשחיכיתי לעודף הוא הגיע וליטף לי את היד (לא הביא לי עודף) הורדתי את היד והשקיות מוצרים מהדלפק ואמרתי לו שיביא לי כבר את העודף הוא הביא לי את העודף וישר לקחתי ורצתי לכיוון הבית של הקרובי משפחה, כשיצאתי מהחנות הוא אמר לי "להתראות מותק" והרגשתי ממש לא נעים.
אני ממש לא יודעת מה לעשות כי מצד אחד אני לא רוצה לחזור למכולת שם ומצד שני יש סיכוי מאוד גדול שאני שוב אלך למכולת שם כדי לקנות דברים לקרובי משפחה שלי ואני אמורה להיות שם לפחות פעם בשבוע כי אני לא גרה בירושלים והקרובי משפחה כן ויש לי משהו לפחות פעם בשבוע בירושלים.
אני גם לא יודעת מי אשם בזה-אני או הוא ואני מרגישה מאוד לא נעים מזה.

תודה

תשובה:

לכאורה, לפי התיאור שלך, מי שאשם בזה זה הוא, אלא אם כן יש משהו בסיפור שפחות סיפרת.

בכל מקרה, אם את לא רוצה הרי אסור לו בשום פנים ואופן לגעת בך, את היית צריכה להבהיר את זה חד משמעית, אסור לו אפילו להגיד לך מותק אם את לא רוצה.

את בהחלט יכולה להימנע מלהגיע למכולת, ונניח לקנות את המוצרים במקום אחר, אולם נראה לי שאם את עתידה להגיע לשם כדי פשוט להבהיר את העמדות חד משמעית, אחרת זה לא יגמר.