close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בישול על כיריים בחוץ

הרב יניב חניא  כב אדר ב, תשעד  24/03/2014

.......................

שאלה:

שלום בבירור שערכתי מצאתי שאפשר לבשל על כיריים של מי שאינו שומר כשרות או במלון דירות וכד'. הבנתי שצריך להקפיד שלא יגלשו מים או לשים חוצץ. השאלה שלי איזה עניין יש בגלישת המים שזה אסור? הרי זה גולש כלפי מטה לכיריים ולא הפוך מהכיריים לסיר. שאלה שניה היא האם אין בעיה לשים סיר כשר על כיריים אלו. ושאלה שלישית- אם רוצים לחצוץ, כיצד לעשות זאת? לעטוף סביב הלהבות או גם את הברזלים? ובמידה ולא עשו זאת האם אפשר לאכול בדיעבד?

תשובה:

אני באמת לא מבין מדוע יש להיזהר שלא יגלשו מים, אולי כדי שלא יווצר קשר בין הסיר לבין הכיריים.
אבל אם אני מבין נכון, הרי שמדובר על להניח את הסיר על המקום שבו יש אש, אם כך, הרי שמקובלנו שהאש שורפת הכל, ואין במקום ההנחה משום חוסר כשרות. אולי כוונת ה"חוצץ" שמדובר עליה היא מהמסביב?
נראה לי הכי פשוט לתת לאש, ללהבות הגז, לשרוף את האיזור ואז לדאוג שלא יהיה קשר בין הסיר לסביבה אליה לא הגיעה אש...
לגבי הגלישת מים, אני באמת לא מצליח להבין מה העניין. 
תשובות נוספות בנושא-
כשרות תה
מכיוון שתה לא נחשב כצמח נגוע במיוחד, והוא עובר המון תהליכי יבוש ועיבוד נראה לי שניתן לשתות את התה כך
הבהרה
עכשיו הבנתי יותר, זו שאלה קשה, שאלתי רב נוסף והוא הציע שעל החלק שנגע בחלב תשפכו מים רותחים ועל החלק
המשך לכשרות
אם העניין הוא חציצה, זו לא בעיה, כי החרוזים הם חלק מהכפית, הם לא משהו חיצוני.
כשרות
אפשר לשרוף קצת באש את הצד של הכף שהנחת על החלבי.
לא הבנתי את הקשר לחרוזים בקצה השני, למה ז
אבקת מרק בפסח
אבקת מרק בדרך כלל נחשבת לחמץ, בגלל שהיא נחשבת למכילה קמח (וזו אולי ההערה על הגלוטן, שהוא גלוטן חיטה)
דבש דבורים
דווקא לא, למרות שהשאלה מצויינת. הרא"ש (רבינו אשר, מגדולי הפוסקים), כותב שלדבש יש תכונה מיוחדת במינה