close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה תאכלו בערב פסח?

שמעון וגילה הלאגיא ניסן, תשסט05/04/2009

התזונה המתאימה לערב פסח או כיצד צריכות עקרות הבית לאכול ולהאכיל את בני הבית בכדי להגיע לערב פסח רגועות ו..עם כוח

דווקא בערב פסח שהוא אחד מהזמנים הלחוצים ביותר בשנה חשוב ביותר לשמור על תזונה מאוזנת וסדר באכילה ונסביר - אכילת אוכל קלוקל (ג'אנק פוד), שתיית משקאות עתירי קפאין וסוכר ואכילה בשעות לא סדירות מביאה בדרך כלל ל-עייפות, עצבנות יתר, חוסר סובלנות,כעס מיותר, פגימה בכושר הריכוז .

כשגם הילדים בבית "זוכים" לתפריט השגוי של ערב חג -בתוספת נכבדה של שאריות הממתקים של פורים (בל תשחית של הגוף קודם לבל תשחית של מזון!!) ופרוסות עם ממרח מתוק – התוצאות הם: עודף מרץ ועצבנות המתכון בטוח למריבות...

דווקא הקפדה על כמה כללי תזונה ישפרו את ה-ההספק,האוירה,הריכוז, הבריאות והגיזרה.

לפניכם העצות -הן קלות ליישום ו-אפשרייות לביצוע!

- פת שחרית- הקפידו לשבת ולהושיב את בני הבית לארוחת הבוקר.איכלו ארוחה משביעה אך לא כבדה. הארוחה האידייאלית כוללת פרוסות לחם(עדיף קמח מלא), ירקות חתוכים, גבינות עד 5% שומן .

- פירות הם חטיף נפלא ולזמן שבין ארוחת הבוקר לצהריים. אל תשכחו לכלול אותם ברשימת הקניות
-
-ארוחת צהריים: הכינו ארוחת צהריים מיד לאחר ארוחת הבוקר או בערב לפני.
העקרון הוא שתהיה ארוחה משביעה ומוכנה להגשה המכילה את כול אבות המזון בזמן שבני הבית, עקרות הבית ירגישו רעבים . ארוחת צהרים בזמן הנכון מרגיעה ונותנת כוח ומרץ להמשיך לעבוד.
מומלץ לתכנן ואפילו ערב מראש מה נבשל לארוחת הצהריים למחר. בחרו בארוחות קלות ופשוטות הלוקחות כ10 ד' הכנה. אפשר לפנות אלינו למייל ולקבל מרשמים קלים, מהירים ובריאים.

-משקה הפלא- מים!!! מנקה רעלים (ושאריות חומרי נקיון) מהגוף. משביע, נותן אנרגיה.
טיפ- עם ההשכמה להכין בקבוק 2 ליטר אישי בהישג יד ולהתחיל מיד ללגום. כך יש גם בקרה ופיקוח על כמויות המים כש 8-10 כוסות ויותר הם האידיאל. ובנוסף לגימה של לפחות ½ ליטר מים לפני שתיית קפה ואכילה תורמת מאוד לנקיון והעלאת רמת אנרגיה.
לצרכני הקפה/קפאין נזכיר כי קפאין נותן "זריקת מרץ" ומהר לאחריה יש ירידה ברמת האנרגיה אשר גוררת לעוד כוס קפה. וכן, כל כוס קפה גורעת כ2 כוסות מים מרמת הנוזלים בגוף וחשוב להשלים את כמות המים

תוספי מזון: ויטמין C מחזק את מערכת החיסון והגוף ומאוד עוזר להתמודד עם הלחץ,העומס והעייפות הנילווים לתקופה זו. הוא גם עוזר לסובלים מאלרגיות ומהפריחה שמתלווה לעונת האביב. אומגה 3 עוזרת לריכוז,לרוגע ולאנרגיה. מומלץ להקפיד ולתת תוספות לו גם לילדים בעונת מעבר זו.

חשוב לדעת כי אין לצרוך תוספי מזון ללא הכוונה מקצועית וכן יש חשיבות רבה לאיכות תוספי המזון שמכאן נובעת מידת השפעתם על הגוף.

מוזמנים גם לבקר באתרינו: http://www.shementov-natural.com/

בברכת חג כשר ושמח. ותפילה מעומק הלב -לגאולה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה