close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סרט חדש בסדרה של אור ישר

מערכת שורשיח אלול, תשסח18/09/2008

סרט נוסף וחדש בחברת "אור ישר", העוסק במפגש של האמונה עם החיים המעשיים במדיה קולנועית. מעניין.

הסידרה "פרויקט שיר חדש" מביאה אל המסך תכנים שלא מרבים להתעסק אתם לעומק בטלויזיה . היא גם מציגה קשת רחבה של דמויות מאד שונות ומיוחדות התחומם, המפרשות רעיונות רוחניים בצורה ישירה וגלויה באופן בלתי אמצעי. הדמויות המופיעות בסדרה באות משתי הקבוצות - גם מהצד החילוני וגם מהצד הדתי, ומהווים גשר לכלל הדעות בנושא רוחניות ויהדות כיום בארץ ובעולם.

גם הצוות היוצר של ההפקה בא
מתוך שתי העולמות. הבמאי מהעולם הדתי –הוא יוצר חוזר בתשובה שחי כיום חיים חרדיים לגמרי ובא לבחון את שאלת האמונה בעיניים שניות. ולעומתו המפיק ושאר אנשי הצוות כולם חילונים שניגשו לנושא מתוך סקרנות ועניין, כך שנוצר דיון ותהליך עבודה מאתגר ומעניין.

השאיפה בסדרה זה היא לתרגם למסך בכל האמצעים שעומדים לרשותנו במדיום, את העושר התרבותי והפילוסופי של רעיונות האמונה התפילה והגאולה.

הדיון הישיר באחד מהנושאים החשובים ביותר בדת היהודית ובדיעבד גם בשאר הדתות, מסיבה זאת נעשה הסרט רובו באנגלית כדאי לשווקו ביתר קלות לשוק בחו"ל שמגלה כיום התעניינות גוברת בנושאים כאלה.

כאמור חלק מרכזי מהרעיון של הסרט הוא להעמיד את האמונה בכח עליון למבחן במציאות העכשווית.

מספר יוצר הסדרה-
"מבחינה אישית כיוצר עברתי במהלך השנים האחרונות תהליך מעניין של חזרה בתשובה והתקרבות ליהדות. העולם ממנו הגעתי היה חילוני לגמרי וההשפעות על חיי והסרטים שביימתי נבעו מתוך עולם תרבותי חילוני וחופשי. יצאתי לחקור את הנושא כדי להבין יותר ולנסות לשייך את עצמי ומשפחתי אישית לאחד הזרמים… וכך התחיל התחקיר לסדרה.

במעבר בין הדעות והגישות גיליתי דברים דומים וגם פערים והבדלים מרתקים , בנוסף לכך - ההתנגשות בין העולם המערבי והגישה החומרנית לעומת העולם הרוחני והגישה ההוליסטית הם הטרנד הכי חם היום בעולם.

הסרט בשפתו הקולנועית החדשנית מביא לידי ביטוי גם את הקונפליקט האישי שלי בין שתי העולמות בהם הנני נמצא. אפשר לומר שלמעשה למעשה הרצון ב"שיר חדש" הוא ללבן סוגיה תרבותית מרכזית בחיים שלנו שנוגעת לי גם באופן אישי.

האמירה האישית שלי יחד עם הקונפליקטים הפנימיים שעימם אני מתמודד כמו שמתמודדים הדמויות בסרט ,מקבלים ללא ספק ביטוי ב"שיר חדש" ומעוררים אצל הצופים שאלות ותהיות הקשורות לקיום האנושי כפי שגם אני שואל את עצמי האם יש משמעות כלשהי לחיים שלנו פה."

ניתן לצפות בפרומו מתוך הסרט, הקליקו על הפליי-
 


לאחר ההקרנות שנערכו עד כה לפרקים הראשונים של הסדרה התקיים דיון פעיל ופורה לאחר הדלקת האורות.

הקרנת בכורה בירושלים
כב' באלול 22/09/08 יום ב' 20:30
ברשימו רח' מנורה 8 (מול חניית ז'ראר בכר) ירושלים
להזמנות : 6255643 02




תסריט בימוי וצילום – אור ישר
הפקה - אלי חכים
תחקיר – ריקי אבקסיס כהן
צילום נוסף - אלדד אילת
עריכה – עודד פרבר
סאונד – תומר קורן
מוזיקה – אומנים יהודים שונים לפס קול מקורי
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה