close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סיכום השבוע בספורט

אחיקם אליהכה חשוון, תשסט23/11/2008

על עונה חמה במיוחד באנ.בי.אי, על מכבי שמקרטעת ועל בית"ר שמצטרפת למירוץ לאליפות- סיכום שבועי בספורט.

ליגת טוטו

מחזור 10 בליגת העל סיפק בשורה לאוהדי בית"ר: למרות הצרות של הבעלים, ארקדי גאידמק, הקבוצה שלהם חוזרת למרוץ לאליפות. בית"ר יצאה למשחק חוץ שבו היא הייתה בפעם הראשונה זה שנים אנדרדוג, ויצאה עם כל הקופה הודות למשחק התקפי ויצירתי של שחקניה.
נתניה, לעומת זאת, התגוננה והצליחה לעקוץ את בית"ר בפנדל. אחרי המהפך של בית"ר הגיעה שעת המבחן של נתניה - האם היא תצליח ליזום ולייצר מהלכים ראויים תחת הפיגור הביתי.
התשובה היא לא. נתניה התרגלה לסגנון משחק נגד הגדולות שאומר:"תתגונן טוב,ותדע לעקוץ". כך היא עשתה בשבוע שעבר נגד חיפה וזה הצליח לה, אבל נגד בית"ר היא הייתה גומרת את המשחק עם שישייה לולא יכולת מדהימה של שוערה, שטראובר .
גם מכבי חיפה לא הבריקה וסיימה את המשחק ביתי מול קריית שמונה בתיקו 1-1.
אשדוד הצליחה לחזור מפיגור 2-0 בבלומפילד, וסיימה בתיקו 2-2 מול מכבי תל אביב.
בני סכנין תחת המאמן החדש אייל לחמן ניצחה את הפועל תל אביב 0-1.
הפועל פתח תקווה ניצחה באותה תוצאה(אבו חצירא) את הכח עמידר רמת גן, ואילו בני יהודה ומכבי פתח תקווה נפרדו ב0-0 משמים.
במחזור הבא יעמוד במוקד הדרבי של תל אביב. הדרבי יהווה מבחן רציני ראשון למאמנה החדש של מכבי, אבי נמני.
מה שבטוח - יהיה חם.
 
נמני. הדרבי יהווה עבורו מבחן רציני ראשון
נבחרת ישראל בכדורגל

נבחרת ישראל, "אלופת העולם במשחקי ידידות" הוכיחה שוב שלא בכדי היא מכונה כך.
אפשר לחלק את המשחק מול חוף השנהב לשתיים: המחצית הראשונה שבה ידעה הנבחרת להתגונן נכון מול משחק ההתקפה הלא יעיל של חוף השנהב, וגם לכבוש פעמיים. ולעומתה, המחצית השנייה שבה ההגנה הישראלית נראתה רע מאוד (בעיקר אחרי הוצאתו של בן חיים) וההתקפה לא יזמה.
בתווך הרחוק יש לנבחרת בעיה מאוד גדולה. הנבחרת תלויה מדי ביוסי בניון. הוא היחיד בנבחרת שיוזם מהלכים, הקפטן והמנהיג הבלתי מעורער. אבל בנבחרת צריכים לזכור שה"ילד" הוא כבר לא כל כך צעיר(במאי הקרוב ימלאו לו 29 שנים).
האם יש בעתיד הנראה לעין שחקן שיכול למלא את המשבצת של בניון? מבחינת המנהיגות טל בן חיים, אלברמן, ועוד שחקנים מנוסים יכולים להוביל את הנבחרת, אך מבחינת הכישרון לא נראה שיהיה בעתיד הקרוב שחקן ישראלי שיתקרב לרמה של בניון.
ישנם שחקנים צעירים שיכולים להוביל בעתיד את הנבחרת להישגים כמו: מאור בוזגלו, גיא אסולין,אייל גולסה, נס זמיר(עוד תשמעו עליו), אבל הם צריכים לעשות כברת דרך ארוכה בכדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר.
למרות הכל קשטן יכול לישון טוב בלילה. לפחות לפי דירוג פיפ"א הנבחרת שלו מדורגת במקום ה-15 בעולם.
 
האם אסולין יוכל להנהיג?
N.B.A

בעוד עונת האן.בי.איי מתקדמת לה ממש לא בעצלתיים, נפגשו להן קליבלנד של לברון ודטרויט של אייברסון למשחק יוקרתי. קליבלנד, אחרי מומנטום טוב של שמונה ניצחונות רצופים ועם לברון שהפך לשחקן הצעיר ביותר מעולם שמגיע ל- 11,000 נקודות ירדה בסופו של דבר מנוצחת בתוצאה 96:89.
פורטלנד (רוי, 20 נק') הביסה את שיקאגו נטולת מיודעינו לואל דנג בתוצאה 74-116.
טורונטו חזרה למאזן חיובי 5-6 אחרי חזרתו של הרכז חוסה קלדרון שהוביל את הקבוצה לניצחון 95:101 על מיאמי (וויד עם 40 נק',ו-11 אסיסטים).
דנבר ניצחה את סן אנטוניו(בלי פארקר וג'ינובילי) 81:91.
עוד תוצאות: מינסוטה-פילדלפיה 96:102,יוסטון-דאלאס 96:86 (טרי, 31 נק'), אוקלהומה סיטי -לוס אנג'לס קליפרס 108:88, אטלנטה-וושינגטון 87:91 (באטלר, 32 נק', יוטה-מילווקי 94:105, ניו אורלינס-סקרמנטו 105:96.
 
ג'יימס. השחקן הצעיר אי פעם שהגיע ל11,000
מכבי תל אביב מול הפועל ירושלים

משחק ההפסד של מכבי להפועל ירושלים (77-91) הבליט את כל חסרונותיה של מכבי.
מכבי תלויה מדי בארויו, וכאשר מורן רוט שיתק אותו, מכבי נשארה ללא מענה.
שאר הגארדים "חלביים" מדי כדי ליזום מהלכים קבוצתיים. נדמה שבמכבי אין תרגילים מתוכננים מראש והשחקנים יוצאים להתקפה כאשר אין להם מושג מה הם הולכים לעשות. בעצם יש תוכנית. התוכנית היא לבודד את ארויו על השומר שלו ולקוות לטוב- ככה לא משחקים כדורסל.
ירושלים לעומת זאת עשתה את כל מה שמכבי לא: שיחקה אגרסיבי בהגנה וסבלני בהתקפה. ירושלים ידעה גם לנצל את חולשת הגבוהים של מכבי בהגנה, ופשוט ריסקו את מכבי פעם אחר פעם בריבאונד ההתקפה. למכבי יש סגל טוב, אבל החוק אומר שיותר מהשאלה איזה שחקנים יש לך, קובעת השאלה כמה אתה מוציא מהם. אפי מוציא מהסגל שלו את המינימום. נקודה. בהנהלה של מכבי צריכים להבין שעדיף לקחת מאמן שיעלה להם 1-1.5 מיליון יורו והקבוצה תיראה כמו שצריך, מאשר מאמן זול יחסית והקבוצה נראית שברירית וללא עמוד שדרה.
סימונס, חג'ג', גרין ובראון הם שחקני ליגה מצוינים. תחת שיטת המשחק של אפי הם פשוט לא קיימים.
לקראת המשחק הקרוב ביורוליג אפי צריך לעשות חושבים, כי העסק לא נראה טוב.
 
בירנבוים. העסק לא נראה טוב!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה