close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ח"כ פייגלין: "על הבית היהודי לפרוש מהקואליציה - חידוש המשא ומתן אסון"

מערכת שורשיד אב, תשעג21/07/2013

המערכת הפוליטית סוערת: רה"מ נתניהו החליט לשחרר 80 מחבלים עם דם על הידיים, כך על פי מקורות זרים. שרים וחברי כנסת בימין, יוזמים כנס חירום ביום שלישי. ח"כ פייגלין קורא לבית היהודי לפרוש מהקואליציה.

מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי, הודיע ביום שישי על פתיחת השיחות בין ישראל לרשות הערבית. על פי דיווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", שהתבסס על ראיון עם עוזר בכיר לאבו מאזן, העביר ג'ון קרי לאבו מאזן הבטחה מנתניהו ל"הקפאה שקטה" של הבנייה ביהודה ושומרון,  במהלך מרתון השיחות שערך בסוף השבוע עם הצדדים. העוזר הוסיף כי עוד הובטח לאבו מאזן שאסירים (מחבלים) ישוחררו לפני הפגישה הראשונה בין הצוותים בוושינגטון.

אמש (מוצ"ש) יצאו שרים וחברי כנסת מהימין בתגובות נגד מחוות לרשות הערבית. דני דיין יושב-ראש מועצת יש"ע לשעבר, אומר כי:
"הסכמת ישראל לשחרר רוצחים חמורה ביותר, הן מוסרית הן מדינית. לדבריו, כעת נותר לברר מה עוד שילמה ישראל כדי לרצות את אבו-מאזן".  דני דיין  אמר עוד כי "על שרי הליכוד והבית היהודי לדרוש מראש הממשלה עדכון מלא ומיידי על הוויתורים הנוספים שהובטחו טרם פתיחת השיחות". גם שר הכלכלה נפתלי בנט הגיב אמש (מוצ"ש) לחידוש המשא ומתן: "הוכח שכשאנו מתעקשים על עמדתנו, אפשר לנהל מו"מ בלי תנאים מוקדמים, בלי הקפאה, ובוודאי בלי הדרישה ההזויה לנהל אותו על בסיס קווי 67...עם פתיחת המו"מ נעמוד על כך שנמשיך את הבנייה בירושלים וביהודה ושומרון. ההיסטוריה לימדה אותנו שבנייה מביאה חיים, ופינוי יישובים מביא טרור", אמר בנט, והוסיף: "על רקע האירועים האחרונים לא נסכים שהאירופאים יהיו חלק מהמו"מ". סגן שר הביטחון דנון: "אני סומך על ראש הממשלה שיודע שלא ניתן לדבר על חזרה לגבולות 67'. אסור לחזור על העוול של ההתנתקות ולעקור אלפי יהודים מבתיהם...על שחרור מחבלים לאורך המשא ומתן אמר דנון: "חייבים ללמוד מטעיות העבר ולא לשחרר מחבלים עם דם על הידיים כמחווה או כפרס".


הבוקר (ראשון) הגיב ח"כ פייגלין לחידוש המשא ומתן, ואמר כי זה אסון ידוע מראש: "בהכרזת השר קרי, ישראל הכירה ב'עם הפלסטיני' ובזכותו למדינה עצמאית, אך הם אינם מכירים בעם היהודי ובזכותו למדינה.מהלכים שכאלו מעולם לא הביאו שלום. הם הסתיימו תמיד בדם ואש, וצפוי שכך יהיה גם הפעם".אמר פייגלין, והוסיף: "המשמעות היא שאין חוק במדינת ישראל. אנחנו ניכנס למעגל דמים...שבסופו נמצא את עצמנו במקום נמוך יותר. המשמעות היא המשך אובדן הלגיטימציה לקיום מדינת ישראל. המו"מ נפתח בכך שאנחנו מכירים בקיומו של עם פלשתיני ואילו הם לא מכירים בקיומו של עם יהודי...העם שהמצאנו, לא מכיר בנו...אנחנו מגלגלים לדור הבא מדינה ללא לגיטימציה לקיומו...לא רק שהמשאים והמתנים לא מובילים לכלום אלא זה תמיד מסתיים בדם ואש ותמרות עשן....מדובר באסון בטחוני! אני נמצא בליכוד כדי לייצר אלטרנטיבה מתוך הקטר (הליכוד)...אני קורא לנפתלי בנט לפרוש מהקואליציה. אני מזכיר לך שמאז שנאסר עלי (ע"י נתניהו) להיכנס להר הבית אני רואה את עצמי מחוץ למחוייבויות לקואליציה.חבל שמפלגת 'הבית היהודי' תאפשר לאסון הזה לקרות. אני קורא לכל חברי הכנסת שארץ ישראל יקרה להם לשקול את צעדיהם. ..הנאמנות לארץ ישראל ולערכי היסוד צריכה לגבור על הנאמנות הקואליציונית..." סיים פייגלין.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה