close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תעודה אמיתית?!

הרב יונה גודמן/ מכללת אורות ישראלכב סיוון, תשסו18/06/2006

לדעתי, תעודה זו, הניתנת על ידי המורים, אינה אלא מבוא לתעודה האמיתית, אותה יקבל כל אחד מאיתנו הקיץ. המבחן האמיתי אינו בכיתה, עִם מחברת ובּוחֵן, אלא כל יום מחדש, במשך חופשת הקיץ.

בסוף שנת הלימודים מקבלים תעודה ובה עדות לציונים וללמידה במקצועות השונים. בחלק מהמקומות, אף מוסיפים הערות על התנהגות, נוכחות ומה לא.
לדעתי, תעודה זו, הניתנת על ידי המורים, אינה אלא מבוא לתעודה האמיתית, אותה יקבל כל אחד מאיתנו הקיץ. המבחן האמיתי אינו בכיתה, עִם מחברת ובּוחֵן, אלא כל יום מחדש, במשך חופשת הקיץ. דווקא בעת בו אין אנו כפופים לכללי ביה"ס או פנימייה, אזי נבחנים אנו בשאלה מי אנו, ומה חשוב לנו באמת. המבחן האמיתי הוא התנהגותנו בחיים, ו'חופש גדול' בקיץ הוא טירונות לקראת חיינו הבוגרים. יש כל כך הרבה תחומים בוערים, בהם זקוקים לפועלנו. האם
נקום מוקדם כל בוקר, ונעשה? הרי כל כך הרבה דעות הושמעו בדבר תפקידנו כלפי העם כעת: לחזק את הישובים או להתחבר לעם? ללמוד תורה או להפיץ תורה? במשך החורף האחרון, רובנו הבענו דעה, מי בכתב ומי בדיון בעל פה עם חבריו. בקיץ הקרוב, יש הזדמנות באמת לעשות דברים. מי שרוצה - יארגן 'ישיבת בין הזמנים' לנוער בקהילתו, או יצטרף ויצרף אחרים לשיעורים שכבר מתקיימים. תוכל לחזק מאחזים וישובים, או לפעול למען שחרורו של פולארד. אם אתה רוצה: התנדב למען חולים או קשישים, למען ילדים חולי סרטן או בעלי פיגור, ובעצם למען כל מה שחשוב בעיניך. יש לך את היכולת ואת הזמן. השאלה האם יש בך את הרצון. את הנכונות להוציא לוח, ולתכנן את החופש. לראות מתי אתה בטיול או מחנה, ומתי בפעילות של המשפחה. לאחר מכן, בכל שאר הימים, לא להימרח. צריך לתכנן כבר עכשיו, לצרף כמה חברים, ולהתחיל לזוז.
כולנו אלופים בלדון מה צריך לעשות, אם חלילה יבואו שוב בכדי לגרש יהודים מביתם; האם לעלות על הגג, לשבת על הרצפה, לשיר או לצעוק (או כל אפשרות אחרת). אך האם יש לנו כוח ותבונה לפעול, בכדי לחולל שינוי על מנת שכלל לא ירצו לגרש יהודים מארצם?! להזיז את עצמינו, בכדי לתרום לחיזוק זהותה היהודית של החברה והמדינה? בקיץ הזה יש הזדמנות לעשות עבודה קצת יותר שורשית. אין מעשה (אנושי) אחד שיעשה מהפיכה, אך כל עשייה קטנה ועקבית - תורמת המון. האם נשכיל להכין לוח, ולתכנן את מעשינו בקיץ הזה? זה המבחן האמיתי שלך. הוא ידוע מראש, ולכן הוא לא 'בוחן פתע'. אין בו ' ציון מַגן', ובביצועו מותר להיעזר בחברים, ואפילו כדאי.
ידידי אהרון רזאל נוהג לשיר: 'הגיע זמן הגאולה'. אך האם זו תפילה או תיאור מצב?! התשובה תלויה הרבה מאוד בנו, ובמעשינו בקיץ הזה. בהצלחה!
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה