close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עצמאות

הרב יניב חניאז אייר, תשסה16/05/2005

רק שבנתיים, צריך לארגן ת'כסף בשביל זה. אז צריך ללמוד, להביא ציונים טובים... לחלום על בן גוריון והחברים המשוגעים שלו, שכבר מתו ולכן הם לא מבינים שמה שחשוב באמת זה הכסף... כי רק הכסף נותן עצמאות, לא? זה מה שכולם עושים בסוף, אז למה שתהיה שונה?

לפעמים, כמו מדינת ישראל, גם
אתה רוצה להיות עצמאי. נשבר לך שקובעים לך, שאומרים לך מה לעשות ואתה חש צורך עז להיות עצמאי... לחגוג מן חג עצמאות פרטי כזה, להשתחרר מהכבלים.
ואז... אתה מתחיל לחשוב על האפשרויות... הבעיה היא שעל המדינה כבר הכריזו, ובהעפלה כנראה כבר לא תשתתף (למרות שלך תדע...), בן גוריון כבר נפטר, ואתה...
אז מה תעשה, אתה חושב, מול הטלויזיה. זה באמת כל כך קשה להיות עצמאי. אולי תגדל שיער, כמו הסלב ההוא? כן, הוא ממש נראה מורד, כולו נוטף מרידה ועצמאות... אפשר גם לעזוב את הבית ולחיות בג'ונגל, כמו בתוכנית הריאלטי שמוקרנת כל יום, אבל, אתה חושב, הבעיה היא שאם תברח מהבית, לא תוכל לראות את התוכנית הזו, כי בג'ונגל אין טלויזיה... אתה מצטמרר כולך, להפסיד את התוכנית? זה לא הרעיון שלך על עצמאות.
אולי תלך על איזה שחרור רוחני, משהו מהטרנד החדש הזה, שכולם עוברים. חיפוש רוחני של חופש מוחלט, בגדים זרוקים, עצמאות אמיתית מול הגורו... תוותר על החומריות (אתה מפנטז תוך כדי שאתה יודע שזה לא אתה), תשנן מנטרות, בלי חשבון של זמן, תמרוד במוסכמות... כמו כולם היום.

ואולי קבלה, מבזיק רעיון במוחך... (יש לך זמן לחשוב, כי בדיוק יש פרסומות) מי אמר שחייבים לוותר על יהדות? תלמד קבלה, תלך להדלקות נרות בלילות חשוכים, לטבול בכל מיני מקוואות מאולתרים, עם בגדים לבנים וחופש... בסך הכל יש הרבה כאלה היום, והם נראים די מאושרים. חוץ מזה, שמה שטוב למדונה בטוח טוב גם לך, לא?
בכלל זה כיוון חיובי, אתה חושב... עצמאות כמו כוכבת פופ רצינית זה מה שהיית רוצה. תסרוקת משוגעת, בגדים קרועים, לזרוק על הכל ולעשן סמים בעצמאות של ממש... ומה אכפת לך מה יגידו... העיקר שתהיה עצמאי, לא? הרי בן גוריון לא פחד מאף אחד כשהוא הקים את המדינה, והיום תראו איפה הוא- נכנס להסטוריה... ורק אתה פה, אתה חושב לעצמך. תקוע בתקופה שלא קורה בה כלום, שאין בה אתגרים, שאין מה לעשות ואין במה למרוד. שהרי כולם מורדים, כולם עצמאים, ואפילו אם תצא למסע שחרור של חמישה חודשים בהודו- תהיה רק עוד אחד מעשרת אלפים לפחות. אז אוף, איך תהיה עצמאי?

אתה דוחה קצת את ההחלטה, כי עכשיו יש משחק ממש חשוב בטלויזיה. ואחר כך אתה גם צריך ללמוד קצת למבחן, בשביל הציונים, שתהיה עבודה מסודרת אחרי הצבא, חייב להגיע להי טק, כמו שכולם רוצים. אומרים שמקבלים שם מכוניות נוצצות, שלא משלמים ביטוח. שעושים בוחטה בכמה שנים- ואז אפשר למרוד!!! כי יש כסף לכל השגעונות והאופנות הכי חדשות והמכוניות הנוצצות והבתים.

כן, אתה מסכם לעצמך, זוהי העצמאות שמתאימה לך. עצמאות עם אוטו משוכלל, גדג'טים, בית נוצץ, טיול לחו"ל כל חצי שנה וקוּליות של זריקה אמיתית.

רק שבנתיים, צריך לארגן ת'כסף בשביל זה. אז צריך ללמוד, להביא ציונים טובים... לחלום על בן גוריון והחברים המשוגעים שלו, שכבר מתו ולכן הם לא מבינים שמה שחשוב באמת זה הכסף... כי רק הכסף נותן עצמאות, לא? זה מה שכולם עושים בסוף, אז למה שתהיה שונה?

טוב, אולי תגדל שיער... זה ממש ממש משהו יחודי, לבנתיים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה