close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שאלה לרב בנושא ברית מילה על ידי רופא

הרב יניב חניאכג אייר, תשעב15/05/2012

שאלה לרב יניב חניא בנושא ברית מילה על ידי רופא. חשוב

תגיות:
שאלה:

2 בני כבר גדולים יחסית, אך לאחרונה נאמר לי שאם הברית שנערך להם, נערך ע"י רופא (אפילו שהוא גם מוהל דתי) סביר להניח שזה נעשה ע"י קלמפ(???) וזה לא כשר הלכתית, וצריך לחזור על הברית האם זה נכון? ואם כבר אני שואלת אז מדוע אסורה גם הרדמה מקומית בברית איזה הגיון יש בסבל של תינוק שלא מבין כלום ומותר לו לאכול אפילו חשש לבשר בחלב - אם זה האוכל היחיד שהוא מסוגל לעכל?

תשובה:

שלום רב,
לתהליך ברית המילה צריך להיות מספר שלבים, והוא צריך להתבצע על פי כללים מאוד מסויימים. השימוש בקלמפ (זה מעין מגן ששמים על המקום במהלך הברית) הוא בעייתי מבחינה הלכתית, אולם אני לא בטוח שכל בדעות פוסלות אותו. אם הרופא הוא אדם מאמין ודתי באורח חייו, הרי שאני דדוקא מניח שהוא לא עושה משהו נגד ההלכה... האם יש סיוכי לשאול אותו לגבי זה? אם תדעי בבירור שהוא השתמש בקלמפ, הייתי שואל פוסק לגבי חזרה על הברית, כי זה לא פשוט... אם את לא יכולה לאתר אותו, הרי שגם כאן יש מקום לשאול פוסק, כי השאלה היא בעלת ערך גדול... תודיעי לי.
לגבי ההרדמה המקומית, אני לא בטוח שכולם אוסרים ורבים מהמוהלים גם משתמשים ביין כדי לשכר מעט את התינוק, שגם זה סוג מסויים של הרדמה... הבעיה היא שאנחנו מאוד חוששים לשנות דברים בתהליך של הברית, כי מדובר המצווה כל כך חשובה.
לגבי ההגיון בסבל של התינוק, זו שאלה עמוקה שנוגעת לעצם המושג של ברית מילה... האם לכך את מתכוונת או רק לעניין של ההרדמה?

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה