close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גב כואב- תרגילי הרפיה

מאיר זורעיז חשוון, תשעג02/11/2012

לאחר תיאורי הכאבים והבעיות, נעבור סוף סוף לעיקר- תרגילים והקלות להקלה על כאבי גב.

תגיות:
לאחר תיאורי הכאבים והבעיות, נעבור סוף סוף לעיקר- תרגילים והקלות.

ראשית- לפני שניגשים לביצוע תרגילים הכרחי לקבל אבחון רפואי אצל רופא מומחה בנוגע למצב של עמוד השדרה. חשיבות עליונה מיוחסת לבירור סיבת הכאבים, במידה ונימצא פריצת דיסק, תהליך אונקולוגי או דלקתי, התרגול מוגבל ומסוכן מאוד. כמו כן, הדבר מחייב ניסיון תנועתי עשיר, ידע מורכב בתחום, השגחה של מאמן או פיזיותרפיסט מומחה! ואפילו במצב זה התרגילים המובאים בספר הם טובים ויעילים!

כל תרגול גופני ובמיוחד תרגילים על עמוד השדרה יש בהם מדת מה של סיכון. אפילו הליכה רגילה יכולה להיות מסוכנת, אם אין נזהרים.

לכן אחריות על ביצוע התרגילים והנזק האפשרי מוטלת על המתרגל בלבד!

הרפיה
כאן יש להקדים הקדמה קצרה, כיוון שעניין הרפיה הוא דבר יסודי וחשוב מאוד. ובמיוחד בזמן הזה של לחץ וריצה לשום מקום. כתיב "....ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה". ונלמד מכאן כי אדם לחוץ נשמתו קצרה, וכן נראה לומר, מי שנשמתו קצרה נהיה לחוץ. בכלל טוב פעם פעמיים ביום להרפות לכמה דקות, ולהירגע.

שלושה דברים יעזרו לנו, להיכנס למצב הרפיה

מצב ננוח.נשימה.דמיון.

מצב נינוח
בשכיבה על הגב, כדאי לשכב על משטח קשה עם כרית אורטופדית מתחת לצוואר ושמיכה מקופלת מתחת לברכיים. אפשר לשכב על הבטן, הכרית מתחת לבית החזה והשמיכה מתחת למפרק כפות הרגליים.

יש להשתדל להגיע למצב של נוחות מירבית, במידה ויש כאבים צריכים להגיע למצב, שהכאב מורגש פחות ככל האפשר.

נשימה
הנשימה צריכה להיות איטית ועמוקה. רצוי לנשום "לתוך הבטן",כך שהחזה כמעט ולא מתרומם בעת השאיפה.

דמיון
דמיון יש לו כוח גדול כידוע. זה הזמן לקיים פסק של שולחן ארוך או"ח ס"א ברמ"א "שוויתי את ה' לנגדי תמיד" וכן מה שכתב באר היטב. ואם ניתן דוגמא פשוטה מהחיים, אזי אם נדמיין פלח לימון טרי ועסיסי פינו יתמלא רוק.

ובכן ראוי לכל אחד ואחד ללמוד לשלוט על כוח הדמיון ובזה ישיג מעלות גדולות הן ברוחניות והן בגשמיות.

ולעניינו אנו נעבור עם המבט הפנימי על כל הגוף מלמלה עד למטה, נתחיל מהעורף ונרגיש, איך שרירי העורף והצוואר נרפים ומשתחרים. אחר-כך נעבור אל כתפיים והידיים ונרגיש כיצד השרירים משתחררים ומתרככים, הידיים נעשים כבדים ורפויים. אחר-כך נעבור לאורך עמוד השדרה על שרירי הבטן והגב, אל הרגליים עד קצות האצבעות. כל הגוף נהיה ננוח ושקט

עוד דבר, כדי להגיע להרפיה טובה, נותן לדמיין בזיכרון מקום בו הייתם פעם, או רציתם להיות, ומקום זה משרה עליכם רוגע ושמחה. זה יכול להיות נוף מרהיב, זריחת השמש, ים, אירוע משפחתי מהנה, זמן של מנוחה וסיפוק וכו'

לא להירדם!

חשוב מאוד לאתר את מקום הכאב ולהרפות באופן מירבי את השרירים. ההרפיה יכולה להפחית בהרבה את הכאב או להרגיעו לגמרי.

מאיר זורע הוא מחבר הספר "נוח להיות עם גב בריא", להשיג בחנויות הספרים

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה