close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פסח, מצה וטיול: מסלולי טיול בארץ לחג האביב שבפתח

יובל בנרכד אדר, תשפא08/03/2021

האביב כבר כאן ופריחות בשלל צבעים מעטרות כל גבעה וחורשה, בנחלים זורמים להם מי הגשמים הרבים וככלל – הטבע בשיאו. בשעה שמדובר בזמן אידיאלי במיוחד להעמיס את הרכב ולצאת לטיול מהנה, לפניכם כמה מסלולי טיול מרהיבים ומהנים

תגיות:
צילום: shutterstock
עונת האביב בישראל קצרה אך נוחה ומביאה עימה מראות טבעיים מרהיבים ומיוחדים, ולפני הגעתה של זו החמה, מומלץ להכות בברזל כשהוא נעים ולנצל את מזג האוויר הנעים על כל יתרונותיו. בתקופה זו הנחלים עדיין זורמים בגאון, המעיינות והגבים עוד מחזיקים את מי החורף והם קרירים וטריים, וגם טיולי הליכה ארוכים באים בחשבון שכן אמצע היום עודנו בטמפרטורה סבירה.
אך עוד לפני שהחלטתם אם ללכת על מסלול פריחות, נחלים או דווקא על אחד ארוך ומאתגר במיוחד, מומלץ לוודא שאתם ערוכים היטב: שברשותכם כלל הציוד הדרוש לטיול דוגמת חבלים ולבוש מתאים, כמות מים מספקת דיה, שהרכב איתו אתם
צילום: shutterstock
יוצאים לדרך תקין ובטוח לנסיעה ובפרט, שאתם מבינים היטב מה כולל הביטוח המקיף לרכב שברשותכם ומה הוא מכסה שכן הדבר יכול להיות חשוב במקרה של היתקעות אפשרית בשטח בו תזדקקו לקבלת שירותי גרירה, למשל.

כעת, בעודכם מוכנים לצאת לדרך – הנה כמה מהאפשרויות הטיול המעניינות יותר.

טיולי פריחות
טיולי פריחות חמקמקים בדיוק כמו עונת האביב. הם מצריכים התארגנות נכונה מראש ובירור מעמיק אודות איכותם ועדיין, אין דבר המשתווה להגעה מתוזמנת היטב למרבד פרחוני. הנה כמה אפשרויות מעניינות:

רכס בשנית ברמת הגולן:
למיטיבי ההגה מביניכם, רכס הבזלת שבמזרח רמת הגולן מאכלס בתוכו טבע פראי של עצי אלון, אלה אטלנטית, אגס סורי ושזיף הדוב. בעונה הנכונה תהנו מפריחה לבנה על עצי האגס והשזיף. ההגעה היא מכביש מפותל העולה לתל חזקה ליד קיבוץ אלוני הבשן.

סחלב הביצות באחו בנימינה:
נמנה בין המקומות הבודדים בארץ שנותנים במה לסחלב הביצות. בעבר, כיסו הביצות שטחים נרחבים באזורים שבין גוש דן לחיפה. כיום, פריחתו הסגולה של הסחלב בחודש אפריל לצד מינים רבים של צמחיית מים ואקליפטוסים מרשימים יכולים להוות כר פורה לטיול פריחה אביבי.
כדי להגיע למקום יש לנסוע על כביש פרדס חנה-בנימינה, לפנות בצומת עדה ולאחר כקילומטר לפנות שוב לדרך עפר המובילה לרחבת עפר, ממנה ניתן להתקדם עם הרכב עוד כמה מטרים או לחלופין להחנות במקום ולהתחיל בטיול.

טיולי מים:
עם כל הכבוד לטיולי פריחות אביביים, כשהשמש יוצאת והמים זורמים אלו רק כמה מהמקומות להיות בהם, ויש רבים וטובים אחרים:

נחל כזיב:
נחל כזיב הוא ללא ספק אחד מהמקומות היפים שיש לטבע הישראלי להציע ובאביב, נלווית אליו גם זרימת הנחל שאף משדרגת את החוויה עוד יותר. תוכלו לבחור בין מספר סוגי מסלולים בנחל – מעגלי, הלוך חזור ומסלול מומלץ במיוחד למיטיבי לכת באורך של כ- 25 ק"מ. עוד מומלץ, לא לחשוש מהקור ולהיכנס לטבילה קצרה במים.

נהר הירדן:
נהר הירדן שנמתח ממרגלות החרמון ועד לכינרת אוצר בחובו שילובים נפלאים של טיולים רגליים, אינסוף פינות שכשוך וגם רפטינג סוער ורטוב. ההמלצה שלנו היא לתכנן מסלול ו/או פעילות אך להשאיר זמן לשוטטות ליד הנחל, לפגוש את הצמחייה, בעלי החיים והאנשים בטבע הפראי.

גבים בדרום האביבי:
רגע לפני הגעתו של החום הכבד, תוכלו ליהנות מגבים מלאים בדרום המדברי והשקט. לפני שתשאלו, כן, הנסיעה הארוכה לגמרי שווה את זה וגם היא מהווה חוויה בפני עצמה.

גב ימין:
גב זה, על אף היותו נידח יחסית וכן מרחק ההליכה והנסיעה הנדרשים להגעה אליו, עדיין מצליח להיות מלא בסופי השבוע מפאת היותו משפחתי ונאה עד מאוד, כך שכדאי לתכנן את ההגעה לזמן עמוס פחות. הגב נמצא כקילומטר הליכה קלילה מחניון הלילה של גב ימין וניתן להמשיך ממנו במסלול נחל חתירה.

גב חלון:
גב חלון ללא ספק נמנה בין המקומות היפים בארץ ואוהבי הצילום מביניכם, יוכלו לצלם כמה תמונות נוף מרהיבות ומחמיאות למדי. הבריכה אינה גדולה אך משקיפה, כמו בחלון, לכיוון ים המלח והרי הסביבה. ההגעה המעט מאתגרת דרך נחל עין גדי שווה לגמרי את המסלול, מה גם שהוא יפה לכשעצמו.

לסיכום, מקומות אלו שהוצגו לעיל הינם חלק קטן מעוד רבים ויפים שמציעה ארצינו המיוחדת. עצתנו הפשוטה היא לקחת את המשפחה או החברים, להתארגן בפשטות, לוודא שביטוח הרכב בתוקף, לצאת לטבע וכמובן, לא לשכוח להשאיר את השטח נקי מכפי שקיבלתם אותו!

שיהיה טיול נפלא.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה