close
 
הוסף למועדפים|
 
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
 
התחברות-שלום אורח
 
 
  
 
הלכה | אמונה | שונות | מצוות | מידות | הדרכה | דיני ממונות | צניעות - בינו לבינה | תפילה | הלכות שבת | כשרות | תורה/ פרשת שבוע | 
.......................

הרב ישי סמואל | הרב אייל גריינר | צוות הר ברכה | דני ארגמן | הרב ברוך אפרתי | 
 
 
 
עוד מהרב יניב חניא
תביעות כספיות
למה מקוואות הן ליד בית כנסת
זרות מתסכלת
זרע לבטלה
זרע לבטלה
הדרכה
שלום הרב, אכילת קאסטה
ספר להצלת הנפש
תשלום על בניה משותפת
חלב אם
 
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
זרע לבטלה
בקשר לשאלה הקודמת..
נשיקה לפני...
האם מותר להצטלם...
האם כל מגע צריך להסתיים ב...?
מותר להתנהג בין גבר לאישה כמו בסרטים?
בהמשך לשאלה הקודמת
סרטי פורנו
2שאלות
תנוחות
 
 
דרך איברים

הרב יניב חניא  כא סיוון, תשעח  6/4/2018

.......................

שאלה:

שלום הרב. אנחנו זוג חוזרים בתשובה, נשואים כבר 20 שנה, יש לנו כמה ילדים וחיי נישואים טובים ברוך השם. לפי הוראת רב לאשתי היה התקן כארבע שנים ומאחר שהוא הפריע לה התחלנו להשתמש בנרות. אני הבעל עברתי חיים קצת יותר משוגעים מאשתי בעניין חיי האישות לפני החזרה בתשובה, לא לשמחתי חלק גדול מהחיות שהייתה לי לפני התשובה היתה מקיום יחסי מין אינטנסיבי עם כמה בנות זוג... לאשתי ברוך השם כמעט ולא היה נסיון קודם וגם הוא די נורמטיבי. אנחנו השתדלנו כל השנים לדקדק בכל הלכות הנידה ככל יכולתנו ברוך השם. לי תמיד היו רצונות לגמור על אשתי אבל הבנתי שזה אסור ונמנעתי תמיד. עד שלמדתי קצת את הסוגיה של ביאה דרך איברים וראיתי שזה לא ממש אסור אם זה לא דרך קבע. עשינו את זה כמה פעמים אבל אשתי דואגת שאולי זה לא ממש בסדר. אני ממש מרגיש שאם זה מותר אז אני לא צריך להחמיר בזה, זה סתם גורם לי למחשבות ורצונות לא טובים, אני מאוד שמח שלפי ההלכה זה בסדר, ואני מרגיש שהתשמיש שלנו בקדושה ובאהבה. השאלה האם זה באמת בסדר? ואם כן האם זה בסדר שאנו עושים את זה ביומיים הראשונים שלאחר הטבילה במקום לשים נרות? וכן מה זה בדיוק דרך איברים? האם זה רק שאני משפשף את האיבר על הגוף שלה וגומר? או גם אם היא עם היד שלה גורמת לי לגמור? תודה רבה.

תשובה:


שלום וברכה,

קודם כל ישר כח על זה שהצלחתם למרות החזרה בתשובה והחוויות הקודמות לשמור על חיי זוגיות כשרים ושמחים, ועל חיי אישות בריאים, שזה לא קל בימינו עם כל החוויות.

לגבי ביאה דרך איברים- באופן עקרוני אני בדרך כלל חושב ומתיר ביאה כזו כשיש איזה שהוא צורך, ולא כשאין. אני מתלבט אם במקרה שלך זה נקרא צורך, בגלל המחשבות ומה שאתה מתאר. אם תשאל אותי באופו אישי, ופחות הצד ההלכתי, הייתי אומר שלא. כלומר- הרי מותר לך להתחכך בגופה של אשתך ומותר שהיא תיגע בך, וכאשר מגיעים לשלב של הביאה עצמה, להיכנס לנרתיק. בצורה כזו זה מספק את רוב הרצונות שלך וגם נשאר בגדר ההלכתי היותר פשוט. אני, מצידי, מתקשה קצת להבין למה יש את הצורך דווקא לפלוט על הגוף, כל עוד ההתחכחות עצמה היתה בגוף. להגיד שזה הכי אסור? זה לא. יש דעות שזה יהיה מותר.

כך שאם אתה יכול להסתפק בזה, זה בהחלט רצוי כך. 

בכל מקרה זה לא יכול לשמש כאמצעי מניעה ליומיים הראשונים- כי נראה לי מוזר מאוד שדווקא בימים שאחרי הטבילה תהיו מוגבלים רק לחיבור חיצוני שכשזה. יש עניין עמוק ורוחני בחיבור הפנימי, היסודי של הגופים, ולוותר עליו כדי שהוא ישמש אמצעי מניעה נראה לי בעיה גדולה.

לגבי עצם המושג של ביאה דרך איברים, אני בדרך כלל חושב שהיד של האישה איננה נחשבת "ביאה דרך איברים", אלא דווקא ההתחכחות בגופה ממש. זה נראה לי שהיד היא סיפוק עצמי ולא ביאה... גם אם זו ידה שלה.



 
זרע לבטלה  מעולם לא שמעתי על זה. אני לא חושב שזה נכון
הגדרת זרע  לא, לפני יציאת הזרע עצמו הגוף מוציא נוזל שקוף
מין אנאלים  לא, ממש לא. יחסים אנאלים נחשבים על ידי חז"ל
תשובה  טוב, אבל כידוע הרמב"ם לא כותב במפורש. כלומר-
המשך לשאלה  כשאתה כותב "לפי מה שראיתי בסוגיה", למה הכוו
אונונת עי האישה  שלום וברכה,

השאלה שלך בהחלט קשה, כ
 
.......................

שלח שאלההדפסהמלץ לחברשמורגודל אות:+-
.......................

 
 
 
תכנים
מגזין
כתבות
ערוצים
מאמרים
דעות
שירותים
המרת תאריך עברי ללועזי
מילון עברי/ אנגלי
ייעוץ ובניית אתרים
תיבת דואר שורש
הנצחות וברכות
כיף
סאטירה
משחקי פלאש
כרטיסי ברכה ממוחשבים
עוד בשורש
אמירת קדיש לע"נ
למורים, בעין חינוכית
סדנאות למורים בנושאי אמונה
שותפים לדרך
השתלת שיניים בהרדמה מלאה
אמירת משניות לעילוי נשמת
קורס פסיכומטרי
הובלה בישראל
מרכז האשראי לעסקים
פסוקים ומשניות לפי השם
חנות ספרי יהדות
קשר
צור קשר
אי מייל ישיר