close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניאוף

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
כזתשריתשעב25/10/2011

שאלה:

אם אישה נשואה כבר נאפה ונאסרה על בעלה ובא אחר ובא עליה מה דינו?

תשובה:

דינו שווה לחלוטין לראשון, כל דיני הכרת וכדומה, חז"ל לומדים זאת מפסוק מפורש.
תשובות נוספות בנושא-
נאסרת על בעלה
היא נאסרת על בעלה גם ללא עדים, אמנם הוא יכול לבחור לא להאמין לה ו"להכריח" אותה לא לקבל גט, אבל מבחינתה, מכיוון שהיא יודעת שהיא נאפה, היא אסורה על בעלה לנצח. בכל פעם שהיא עם בעלה, אחרי כזה חטא, היא עוברת חטא נוסף.
דייטים
זו שאלה קשה, חכמים קבעו שיש מקרים שבהם ניתן לשקר שקר לבן, אולם המקרה שאת מתארת הוא לא אחד מהם במפורש. מצד שני אני מאוד מבין את החשש שלך לספר למי ששואל שוב ושוב. אני חושב שהפתרון צריך להיות "שקר לבן", דהיינו לא לומר במפורש כן ולא לומר שקר ממש- משהו כמו- "כרגע יש משהו שמתבשל", "בתקופה האחרונה אני עייפה קצת ומחפשת יותר מנוחה" וכדומה... דברים שאין בהם אמירה ישירה מצד אחד ומצד שני הם לא שקר ישיר.
חנוכת בית
כן, אפשר. אין שום מניעה. אם אתם גם עושים חלאקה לכבוד הגיל שלוש זה בכלל יכול ללכת ביחד.
המשך הרהור
זה יכול להיות כל מיני הפרשות, החל משתן ועד לנוזל סיכה מסויים שמופרש מהאיבר לפני תשמיש, לענ"ד לא צריך כפרה על זה.
כעס
לא ברור מהשאלה שלך מדוע אתה כועס, האם יש סיבה ממשית לקללות שלך או לא.
לדוגמא- האם אתה מרגיש בכל זאת מושפל מסוג העבודה שלך ולכן אתה חייב לפרוק את הכעסים, או שיש משהו לא ממש בסדר עם ההתנהגות של ההורים שלך וכדומה.
זה לא ממש משנה לגבי המידה עצמה, כי הכעס הוא בעיה בכל מקרה, אבל זה אולי יכול לעזור בהתמודדות. כי כדי להתמודד עם מידה רעה יש צורך בהרבה מאוד שלבים ורמות... והשלב הראשון יכול להיות הסרת גורמים חיצוניים אם יש כאלו. צריך לבדוק בעומק הנפש שלך האם העבודה שלך קשורה לעניין, (כי בכל זאת ציינת את העבודה בשאלה), או שמא דברים אחרים.

בכל מקרה, הפתרון האמיתי לכעס, וזה קשה מאוד ליישום, כידוע גם לי, זה לשנות את כל הגישה... צריך להיות רגועים תמיד כדי שהכעס לא יפרוץ. להרגיל את עצמך, אם זה אפשרי, לדבר ברוגע, להתנהג ברוגע, לחיות ברוגע. ואז בזמנים בין הקשיים והנסיונות מתרחבים ויש יותר סיכוי לעמוד בזה.

אם תרגיש שיש סיבה חיצונית, צריך לנסות ולפתור את הבעיה הזו, זה כמובן יעזור מאוד. צריך פשוט לשבת ולחשוב אם יש סיבה חיצונית או לא...

בכל מקרה, זה תהליך ארוך, שיש בו עליות ומורדות ומאמץ לא קל, אבל השלב הראשון הוא להפנים שיש צורך בשינוי כולל כדי לנצח מידה ולשנות מידה.
שריקה בשבת
כן, מותר, זה סעיף מפורש בשולחן ערוך שמותר לשרוק בשבת.