close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נגיעה ברווקות

הרב יניב חניא  ז תשרי, תשעה  01/10/2014

.......................

שאלה:

שלום. אני בחורה דתיה מאוד. במשך שנים ניסיתי למצוא את זיווגי. כמובן הכל בטהרה לפני שנה הכרתי בחור ירא שמיים וצדיק והכל היה נראה מבטיח. אחרי חודש יחד הבנו שאנחנו רוצים זה את זו ויפרנו להורים. ההורים שלו מתנגדים (כיוון שאני לא אשכנזיה ו"זו לא הכלה שהם רוצים לבן שלהם") מייד אחרי הביקור נפלנו בנגיעה. ומשם אנחנו רק ממשיכים ליפול עוד ועוד. היינו אצל פסיכולוגיים. כדי לנתב את הזוגיות נכון. יועצים ומה לא. לשנינו קשה להחליט בניגוד לדעת הוריו. והמשיכה הגיעה לרמה כזו שעשינו הכל מלבד חדירה. כמובן בלי הוצאת זרע לבטלה. ובכל פעם אחרי המגע יש בי תחושת ריקנות גמורה. אני לא מצליחה להתפלל. אני מוטלת במיטה. ומתחננת לה ' שיפתח לי פתח. ושוב כשהוא לצידי. אני רוצה בו ככ. ואני יודעת שאם הוא ינסה להתקרב לא אעמוד בזה. אני כ"כ מעריכה את הלב שלו. הייתי רוצה שיהיה בי האומץ להתחתן יד אבל אין בי יכולת ללכת כנגדם. ויש בי חשש שהחיים שלי יהיו נוראיים אם אהיה חלק בלתי נפרד מהחיים של הבחור. הוא מואוד מושפע ממה שהם אומרים. אני אובדת עצות. רוצה לחזור לשמור מצוות. כי בעיניי ברגע שאני עוברת על מעשה שכזה אין משמעות לכל מצווה שאעשה. הכל נאבד ומתגמג. אחרי שאני עוברת עבירה ביודעין. אני ככ מתחטת כל פעם. ובאמת לא רוצה לשוב על החטא ולא מצליחה. אני רוצה למצוא דרך לתיקון ואשמח לעזרה

תשובה:

טוב, כפי שאת בוודאי מבינה זו שאלה קשה מאוד שקשה לענות עליה בצורה "פשוטה" כי היא נוגעת להרבה מאוד תחומים שרובם ממש קשורים בכם ובאופי שלכם.
אני חושב שבשלב הראשון צריך לחלק בין שני נושאים שונים בשאלה- הנושא הראשון הוא נושא החתונה והנושא השני הוא נושא הנפילות הנגיעה. לא ממש ברור מלשון השאלה שלך שאת מבדילה בין שני הדברים, למרות שלככאורה אין ביניהם קשר. גם לא ברור לי מהשאלה שלך מה הסטטוס שלכם כעת, האם אתם מוגדרים "חברים", או שנפרדתם רשמית וכדומה...

בכל מקרה, לגבי נושא החתונה- זו באמת מציאות קשה ביותר, וקשה מאוד לדמיין בחורים רגילים שמתחתנים בניגוד לדעת ההורים, זה לא כל כך קורה, למרות ההצהרות של הרבה אנשים, רובינו עדיין מקבלים את דעת ההורים בנושא. אבל זה בהחלט הדבר הראשון שאני חושב שאתם צריכים לעשות, להחליט מה בדיוק המצב, ומה אתם מתכוונים לעשות איתו.
אם, לדוגמא, תגיעו למסקנה שהמצב מבחינת ההורים שלו ניתן לשינוי, אז כדאי שתחליטו לעשות הכל כדי לשכנע אותם. אם תגיעו למסקנה שזה לחלוטין לא אפשרי לשכנע את ההורים שלו, אז צריך להתנהג בהתאם. אם כתם לא מתכוונים להתחתן למרות רצונם- אתם צריכים להיפרד מיד ובאופן מוחלט. וכדומה. כלומר- להבהרת המצב יש חשיבות עצומה.
אני חושב שכדאי להיעזר בנושא הבהרת המצב בכל מיני אנשים מסביב שיכולים לעזור, אולם הרב של ההורים שלו, או הרב שלו, או דוד או מישהו חשוב אחר שהם מוקירים... אבל לא להתמודד עם זה לבד. חכמים אומרים ש"הרבה שליחות עושה" ואני בטוח שמישהו מבחוץ יכול מאוד לסייע.
אבל אתם חייבים להגיע למסקנה בעניין הזה ולהחליט בהתאם על דרכיכם. אם תגיעו למסקנה שאין שום סיכוי לשכנע את ההורים שלו ושאתם לא מכוונים, או לא מסוגלים להילחם בהם, הרי שאין שום טעם בהמשך הקשר שלכם, שיגרום לכם כאב נורא ואיום. עדיף לעמוד בחיר של פרידה והיפרד. מצד שני, אם אתם חושבים שיכול לצמוח מזה משהו בסוף, יש לזה משמעות וכדומה.

זה בנוגע לנושא החתונה, ואני חושב שאתם חייבים להחליט, איך שהוא מלשון השאלה שלך הבנתי שמדובר על משהו שנמשך המון זמן וזה בוודאי לא בריא ובוודאי מזיק ונורא ואיום.

 
לגבי נושא הנפילות, זה משהו שתלוי בכם, כמובן. אני לא יודע כמה אתם מדברים על זה ביניכם, ומה בדיוק ההתייחסות שלו לעניין, וכדומה. אבל אתם חייבים בשלב ראשון להפנים שאתם חייבים להפסיק בכל מחיר. זה קשה יותר אם אחד מכם לא ממש סגור על החובה להפסיק (נניח אם הוא לא רואה בזה משהו נורא), אבל אתם חייבים להגיע למסקנה ראשונה, ברורה והחלטית שזה חייב להיגמר ושיש לשלם כל מחיר כדי שזה יפסיק. לדוגמא- אם תגיעו למסקנה שכדי שזה יפסיק אתם חייבים להיפרד ולא להיפגש יותר, זה חייב לקרות, ואם תגיעו למסקנה שאתם חיבים להיפגש רק במקומות הומי אדם, אז זה מה שצריך לעשות. כל עוד משהו אצלכם בלב, בפינה קטנה, מאוד רוצה שזה ימשיך, לא תוכלו לנצח את היצר.

נקודה חשובה היא שבאופן טבעי את, בתור אישה, תשלמי את המחיר היקר יותר, כי גברים מצליחים בדרך כלל להתגבר על משברים כאלו ונשים לא. ולכן את צריכה לנסות ולהוביל את המהלך ולהיות מוכנה לשלם את המחיר... כמו לדוגמא רק פגישות פומביות. תראי, אתם לא תצליחו להמשיך זמן רק לא להגיע לחדירה.. בסופו של דבר תגיעו למעשה עצמו. האם היית רוצה להגיע לחתונה שלך, בעז"ה, לא בתולה? האם את מוכנה לקחת את הסיכון של הריון? האם תוכלי לחיות בסופו של דבר עם הבעל שלך האמיתי כשאת נושאת סוד כזה בקרבך? לכן את צריכה למצוא לזה מוצא, פתרון או דרך לצאת. עכשיו, הפתרון לא יכול להיות, כשנהיה ביחד אז לא ניגע, כי זה לא עובד... כל עוד אנחנו לא במצב עצמו יש לנו יכולת, מסויימת, להילחם ביצר... והמח עדיים חושב, אולם בסיטואציה עצמה, אחרי נפילה ראשונה, כמעט ובלתי אפשרי לנצח ולכן אתם צריכים להפעיל את השכל בשלב שעדיין הוא קיים. כמו להימנע מפגישות לבד, מנסיעות משותפות וכו'. כשהכל כפוף למה שכתבתי בלשלב הראשון- כלומר- אם הגעתם למסקנה שזה לא זה, ושאתם לא מתכוונים להילחם על חתונה, אתם חייבים להיפרד. למה שתמשיכו להיפגש? מה זה יתן? את צריכה לנסות ולמצוא את הזיווג האמיתי.


את צריכה להגיד לעצמך שזה אפשרי, שאת מתכוונת לנצח ולא לתת לעצמך ליפול שוב... ואז ליצור את החומות שימנעו את זה. חומות של מניעת ייחוד, של החלטות ברורות וכדומה. הפתרון חייב להיות גם טכני.

אל תתני לעצמך להמשך במצב של החוסר ודאות עוד זמן, אתם חייבים לקטוע אותו ביחד. אם יש צורך שתיפגשי מיד עם בנים נוספים כדי לנסות למצוא את הזיווג, זה הזמן, אבל צריכה להיות החלטה מהירה וחד מדמעית. אפילו אם תתחתנו בסוף, הרי ששניכם רוצים להגיע לחתונה, טהורים, צדיקים ובעלי יכולת להתמודד עם נגיעות בעתיד, כי הרבה פעמים הנסיונות של נידה אחרי החתונה קשים לא פחות ואם תדעו שנפלתם פעם אחת, לא תצליחו למנוע בחיים עצמם.


בהצלחה רבה... אני מתפלל שתצליחו ושתצליחי למצוא את הדרך לנצח בעניין הזה... להחליט נכון. אמן.
תשובות נוספות בנושא-
אתרים לא צנועים
טוב, כפי שאת המבין עניתי על השאלה הזו הרבה מאוד פעמים בעבר, לכן הייתי ממליץ לך לקרוא את התשובה (אחת
בני זוג
אני סבור שבאופן עקרוני לא. כלומר- אם לך מאוד חשובה הדתיות, ואצלה לא, זויכולה להתפתח לבעיה גדולה ומשמ
התמודדות עם נפילות באינטרנט

ראשית, אני גם מודה לך על השאלה המפורטת, מכיוון שהיא נותנת לי הזדמנות נוספת לפרט את השיטה שלי בעני

דחיית נישואין
בדרך כלל כשמתייחסים ל"דחיית נישואין" הכוונה היא לנישואין שכבר נקבעו, כלומר- נקבעה חתונה לתאריך מסו