close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בתולה?

הרב יניב חניא  יד ניסן, תשעט  19/04/2019

.......................

שאלה:

שלום וברכה! דבר ראשון אני מבקשת שהשאלה לא תתפרסם עם שמי לקח לי ממש הרבה זמן עד שהעזתי לפנות בשאלה ישירה לרב וניסיתי לחפש בתשובות שכאן, מקרה שיתאים לי ואבין לבד את התשובה אך לא ככ הצלחתי. אציין שאני בחורה חרדיה, בת 20 עם שאיפות חזקות כשהייתי ילדה בפעם הראשונה שהתוועדתי לעניין של כל חיי האישות וקיום היחסים בין הבעל לאישה הייתי המומה ממש ,הייתי ילדה תמימה ולא חשבתי על הכיוון כלל וזה מילא אותי בסקרנות מטורפת והיה לי פחד נורא שהעניין כרוך בכאב וסבל וזה הרגיש לי קצת מאיים. ומאז התחלתי לחפור בנושא ובעצמי. לשאול דברים מפורשים התביישתי, כי זה הרגיש לי מידי אינטימי, והידע הבסיסי ככ לא סיפק אותי שכל הזמן ניסיתי לחפש.. מהידע על בדיקת מוך דחוק התחלתי לבדוק על עצמי.. בתחילה בזהירות רבה, אך הועבדה כי אני לא מכירה באמת את גופי שיגעה אותי וכיון שלא כאב לי כלל ניסיתי עוד ועוד עד שדחפתי מאוד עמוק. תמיד זה היה מוציא לי הרבה הפרשות ולכן זה גם לא כאב לי ,ואני ממש חוששת שלא קרעתי לעצמי את הקרום בתולין ואולי אני לא נחשבת בתולה ואולי יש עם זה בעיה אחכ עם בעלי... באחת מהפעמים מיד אחרי כמה דקות קיבלתי מחזור מה שהעלה לי כיום את החשש עוד יותר אך לא היה כאב כלל! עוד אציין כי הדבר גרם לי ריגוש בכל פעם מה גם שזה גרם לי להרהר המון אחכ ולפנטז... אני מתביישת ככה לפרט אבל אני רוצה סוף סוף תשובה מדוייקת .. אני חוששת שאולי זה נקרא אוננות ואולי בכלל יש בזה איסור? על זה, כמה שאני נלחמת בעצמי עד היום אני לא מצליחה. והדמיון שלי עובד מאוד חזק, לאחר שנפגשתי כבר רציני עם בחור לא הצלחתי להתאפק מלדמיין את עצמנו בכל המצבים ולמרות שהיה קיים בי החשש שאולי זה אסור לא הצלחתי להתגבר. שאלתי- האם קיים איסור, מה חומרתו וכיצד ניתן להתמודד אם בכלל. אני מודעת לכך שיש פרטים רבים ושהשאלה ארוכה ביותר, אני לא מצליחה לקצר. למען האמת זו הפעם הראשונה שאני חושפת את זה ועוד בפני רב אני מקווה שלא הגזמתי ואם כן אני מבקשת סליחה מראש אבל אני אשמח מאוד לתשובה ברורה ומדוויקת והרחבה על הנושא - זה מטריד אותי מאוד בשנים האחרונות. ושוב שיהיה הכי אנונימי שאפשר בתודה רבה מראש!!!

תשובה:

טוב, למרות כל הפרטים, עדיין חסרים פרטים בשאלה שלך, שאותם הייתי מנסה להשלים בעצמי.

אני חושב שיש כאן כמה חלקים-
א) החלק לגבי הבתולין, האם את עדיין , פיזית, בתולה.
ב) החלק לגבי הנישואין- אם את כבר לא בתולה, האם זה ישפיע על הנישואים
ג) החלק לגבי פנטזיות ומחשבות ואוננות.


לגבי החלק הראשון, קשה לדעת ולענות על זה, אם כי מהתיאור שלך בהחלט נראה שיתכן שקרעת לעצמך את הבתולין. קשה כמובן לדעת בוודאות, אבל זה נשמע שהחדרת האצבע או כל מה שעשית בהחלט יכולים להשפיע על הבתולין. את גם מתארת רטיבות, והפרשות ואולי דם, כך שזה בהחלט מראה שזה אפשרי. אם כי אי אפשר לדעת ממש. על פי מה שמופיע בגמרא, נשים יכולות לעשות את זה, כלומר- לקרוע לעצמן את הבתולין. אולם מצד שני, ביגוד אולי למה שמקובל לחשוב, לא מדובר על מין קרום שנקרע בבת אחת וזהו, יש בזה שלבים, וזה לא קורה בדרך כלל בבת אחת... וקשה לי להאמין שהכל נקרע. על פי דברי חכמים, אצל בוגרות (מעל גיל 12), ממילא הבתולין מתרחבים מאוד ולכן אי אפשר לדייק... כך שההנחה שלי היא שאולי גרמת נזק לבתולין, אבל לאו דווקא הכל נגמר.

השאלה השניה היא זה ישפיע על הנישואין... יש בזה אין סוף דיונים, מבחינה הלכתית ונפשית, אולם ההנחה היא שאם לא היה, ח"ו, גבר מעורב בעניין ומכיוון שאת בת עשרים, אין לזה יותר מידי השפעה. אלא אם כן מדובר ממש ממש על פתיחת כל הפתח..., מה שלא נראה לי.

מכיוון שבוגרות ממילא הבתולים שלהם לא מושלמים, לרוב הבעלים זה לא אמור להיות מורגש או מפריע או להשפיע על הכתובה. 

לגבי הענין השלישי, זה בהחלט חמור יותר. מה שאת מתארת הוא ללא ספק אוננות, והתעסקות עצמית שאסורה. זה נכון שיש הבדל גדול בין בנים לבנות בענין, ולבנות זה פחות אסור, אולם גם לבנות זו בעיה ומה שאת מתארת זו אוננות. אני מניח שכדי להגיע לרמות כאלו של גירוי וידע גם היית צריכה לראות כל מיני דברים, לקרוא כל מיני דברים ולהכיר "מצבים". וזה דבר בעייתי מבחינה רוחנית. כמובן שאת עוד צעירה ולא ידעת למה את נכנסת ובוודאי שבנות רבות מאוד מגיעות לזה, אולם מבחינה דתית הפנטזיות שאת מתארת והמצבים נחשבים לבעיה הלכתית ואמונית. את לא ממש מתארת כמה פעמים עשית את זה ביום, ולכן זה הגיע, אבל לפי התיאור שך זה נראה שאת בהחלט מבינה על מה מדובר... 

עכשיו נותר לתקן, לעבוד מעט על הפנטזיות וללמוד איך לשלוט בהן, כמה שאפשר. לא ברור לי שבמצב שלך צריך לשתף את הבעל לעתיד בעניינים הללו, אם זה עדיין בשליטה, אולם מצב שבו את נפגש עם מישהו ומדמיינת את עצמך איתו הוא מצב לא בריא. בוודאי בפגישות הראשונות... שוב, זה לא נדיר כל כך ולשיטות אחרות, חילוניות, זה "טבעי", אולם יש לזה יחס לא חיובי בדת... 

זה אפשרי לשלוט על אוננות ולהתמודד איתה, אולם זה מתחיל מהשליטה על הפנטזיות והמחשבה כמה שאפשר, ועל זה צריך לעבוד...

כך שגם אם את בתולה מבחינה פיזית, את צריכה לעבוד על עצמך לחזור לבתולין נפשיים, כמה שאפשר, לגשת לחיי האישות בצורה בריאה, אינטימית וזוגיות ובעז"ה עם בעלך לעתיד להגשים את כל השאיפות בתחום הזה.

תשובות נוספות בנושא-
בתולין
טוב, זו שאלה מעט מורכבת. ויש בגמרא לא מעט דיונים בנושא. ההנחה הבסיסית היא שחתן רוצה וצריך לדעת האם א
האם כל מגע צריך להסתיים ב...?
לא, ודאי שלא.

יש שני צדדים של מצווה לחיי אישות, האחד ה וא מצוות פרו ורבו וילידת ילדים והש
מותר להתנהג בין גבר לאישה כמו בסרטים?
ההבדל בין הסרטים לחיים הוא בכמה דברים, שבסרטים זה גס וחיצוני ואילו בחיים זה נעים ופנימי ואינטימי. וב
צניעות ומוסר
א. אני סבור שזו בהחלט "דרישה לגטימית". גם בדברי חז"ל ובעוד מקומות רבים יש חשיבות גדולה מאוד לבתול
פגם הברית
זו שאלה קשה, אבל די קלאסית בתחום הזה. כלומר- העניין שהשז"ל הופך להיות יותר מפלט מאשר צורך אמיתי בתח