close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בכל זאת יש הבדלים בעולם

דנה/ מהגולשיםכד אלול, תשסח24/09/2008

דנה חולקת על קביעתו של איתמר מור שכולם מתקדמים ושהבירור של החיים ושמירת המצוות הוא חשוב ומהותי לא פחות משמירתם... יש טוב ורע,היא קובעת!

קראתי בעיון את דעתו של איתמר מור, בנושא החזרה בתשובה. ואני חייבת להודות ש(שוב) חשתי תחושה לא בריאה לגביה.
בניגוד לנצרות, היהדות בהחלט מכירה ב"מעמדות" בעולם. ישנם טובים, ישנם טובים יותר ויש אפילו רעים. העולם איננו מישור ולא כולם שווים, להתנהגות יש משמעות ואחריות ואדם לא יכול לעשות ככל שברצונו ולהישאר באותו מעמד. זה הרי אחד הויכוחים הגדולים ביותר של היהדות עם הנצרות, שפטרה את האדם מאחריות למעשיו...
ולכן, יש הבדל בין מי ששומר מצוות ולמי שלא, יש הבדל בין מי שעולה במדרגות של שמירת התורה לבין מי שהולך לחוף מעורב... זה לא "בירור" של עמדות אלא זה
חטא, פשוט חטא. זה לא אומר שנסקול את הבן אדם, זה לא אומר שנמנע ממנו מזון, אולם זה אומר שהוא פחות טוב והוא צריך להשתפר... להתקדם ולהתחיל לשמור מצוות. קשה לי מאוד עם הגישה הקוקניקית החדשה הזו (כי לדעתי הרב קוק בכלל לא התכוון לזה), שבה "כולנו שווים ו"בואו נלמד מהחילונים והם ילמדו מאיתנו....", כי ביהדות יש משמעות למעשים, דיבורים ואפילו מחשבות חיוביות ומאוד מוגדר מה זה חיובי ומה לא.
ולכן, איתמר מור צריך ללמוד מהחברים שלו, אולי, מידות טובות וכדומה, אם הם יותר טובים ממנו בתחום הזה, אבל הם צריכים ללמוד ממנו תורה כי הוא כרגע שומר מצוות והם לא.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה